Ρεπορτάζ

Λίγο πριν την κάλπη: Σταύρος Καλαφάτης

του Γιώργου Τούλα Τρεις υποψήφιοι δήμαρχοι βρίσκονται στη τελική ευθεία για την διεκδίκηση της δημαρχίας στην πόλη μας και ζητούν την ψήφο μας. Καταθέτουν τα σχέδια τους για το μέλλον της Θεσσαλονίκης στην Parallaxi απαντώντας σε 10 ερωτήματα. Ο Σταύρος Καλαφάτης απέναντι στον Γιώργο Τούλα. Στάυρος Καλαφάτης, υποψήφιος δήμαρχος του συνδυασμού «Θεσσαλονίκη Εντάξει» 1. Ποια […]

Γιώργος Τούλας
λίγο-πριν-την-κάλπη-σταύρος-καλαφάτης-22442
Γιώργος Τούλας
kalafatis_1.jpg

του Γιώργου Τούλα

Τρεις υποψήφιοι δήμαρχοι βρίσκονται στη τελική ευθεία για την διεκδίκηση της δημαρχίας στην πόλη μας και ζητούν την ψήφο μας. Καταθέτουν τα σχέδια τους για το μέλλον της Θεσσαλονίκης στην Parallaxi απαντώντας σε 10 ερωτήματα. Ο Σταύρος Καλαφάτης απέναντι στον Γιώργο Τούλα.

Στάυρος Καλαφάτης, υποψήφιος δήμαρχος του συνδυασμού «Θεσσαλονίκη Εντάξει»

1. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας, με αξιολογική σειρά, τα τρία σοβαρότερα προβλήματα της πόλης σήμερα και πώς θα τα αντιμετωπίσετε με συγκεκριμένα μέτρα;

Το σοβαρό πρόβλημα της πόλης σήμερα, είναι η απουσία διοίκησης που να ασχολείται ουσιαστικά με την πόλη. Έτσι, η καθαριότητα παραμένει ζητούμενη, ενώ η κυκλοφοριακή ασφυξία, ταλαιπωρεί κατοίκους και επισκέπτες. Για τις εξειδικευμένες παρεμβάσεις που προγραμματίζονται θα χρειαζόμασταν πολύ χώρο για να τις παρουσιάσουμε, μπορούμε όμως να αναφέρουμε κάποιες: Αναδιοργάνωση και αυστηρή τήρηση του συστήματος καθαριότητας και ανακύκλωσης, κίνητρα συμμετοχής των πολιτών, αξιοποίηση οικοπέδων για χώρους στάθμευσης, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με επιστημονική τεκμηρίωση. Και βέβαια, στοχευμένες αναπλάσεις που μπορούν να αναζωογονήσουν σε κάθε γειτονιά σημεία ανασύνταξης του κοινωνικού ιστού και της οικονομικής δραστηριότητας.

2. Τι ήταν αυτό που στέρησε από τη Θεσσαλονίκη την ευκαιρία να αποτελέσει μια σπουδαία περιφερειακή πόλη της Μεσογείου, μια πόλη προορισμό;

Ήταν κυρίως η εμμονή σε έναν εσωστρεφή ανταγωνισμό Βορρά – Νότου που σαφώς επιδεινώθηκε από την κρατική απουσία δεκαετιών. Όμως, σε κάθε περίπτωση η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να βλέπει χαμηλά, προς την Αθήνα. Πρέπει να κοιτά ψηλά. Να έχει προσανατολισμό προς τον δικό της Βορρά, που αποτελεί μια αγορά εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων. Όχι με μεγαλοϊδεατισμούς, αλλά με σοβαρή αξιοποίηση των δικών της δυνάμεων, των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και αναπτυξιακών εργαλείων που διαθέτει, για να είναι μια σύγχρονη περιφερειακή, «έξυπνη» πόλη, ελκυστική για τους επισκέπτες της και ποιοτική για τους κατοίκους της.

3. Πώς κρίνετε τη συνείδηση του δημόσιου χώρου του κατοίκου της Θεσσαλονίκης σήμερα; Τι μέρος ευθύνης έχει για την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη σήμερα;

Είναι σημαντικό να αισθάνεται ο Θεσσαλονικιός ότι ο δημόσιος χώρος, στο πλαίσιο μιας σύγχρονης αστικής συνείδησης, είναι η προέκταση του ίδιου του τού σπιτιού. Να τον νιώθει και να συμπεριφέρεται σ` αυτόν με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και στον ιδιωτικό προσωπικό του χώρο. Σημαντική προϋπόθεση είναι η ύπαρξη δημοτικής αρχής με συγκεκριμένο πλάνο δράσεων παιδευτικού χαρακτήρα, κινητροδότησης και ενθάρρυνσης της συμμετοχής στην προσπάθεια. Τομείς απουσίας της σημερινής δημοτικής αρχής, που αρκείται στο προσφιλές της «άθλημα», της μετάθεσης ευθυνών στους πολίτες.

4. Αν σας δινόταν η ευκαιρία να υλοποιήσετε ένα εμβληματικό έργο για την πόλη τα επόμενα χρόνια ποιο θα ήταν αυτό;

Μπορεί να είναι «άυλο». Αλλά είναι πραγματικά μεγάλο και ταυτόχρονα αποτελεί τη βάση, για να βαδίσει αισιόδοξα η πόλη προς το 2020. Είναι η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και της καινοτομίας παντού στη Θεσσαλονίκη. Να γίνει η Θεσσαλονίκη η «έξυπνη πόλη» του Νότου. Με άλλα λόγια, να λειτουργεί και να αναπτύσσεται με μυαλό. Θεσσαλονίκη, smart city λοιπόν.

5. Κάνοντας την προσωπική σας αυτοκριτική ως πολίτης ποιο είναι το πιο σοβαρό πράγμα που καταλογίζετε στον εαυτό σας; Be better everywhere, είναι το moto μου, γιατί πιστεύω ότι όλοι, όπως κι εγώ, μπορούμε πάντα να κάνουμε κάτι καλύτερο από αυτό που έχουμε ήδη πετύχει.

6. Ποια είναι η γνώμη σας για τα μεγάλα κτίρια της πόλης που ρημάζουν, όπως το Φιξ ή το συγκρότημα Αλλατίνι. Υπάρχει περίπτωση να προχωρήσουν ριζικές αναπλάσεις μεγάλων χώρων χωρίς την εμπλοκή και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας;

Αυτοί και άλλοι παρόμοιοι χώροι, μπορούν να ξαναγίνουν ενεργά κύτταρα της οικονομικής, πολιτιστικής και κοινωνικής ζωής της Θεσσαλονίκης. Προσωπικά είμαι θιασώτης των μοντέλων σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με το Δημόσιο να θέτει τους κανόνες προστατεύοντας τη διαφάνεια, τους ιδιώτες να επενδύουν με σεβασμό στους κανόνες και το κοινωνικό σύνολο να αποκομίζει τα μέγιστα δυνατά οφέλη.

7. Στην Ελλάδα απουσιάζει εντελώς η κουλτούρα των συνεργασιών, ακόμα και σε επίπεδο πόλης. Αν εκλεγείτε θα το επιδιώξετε με τους αντιπάλους σας; Έχετε σκοπό να αξιοποιήσετε προσωπικότητες που μπορούν να προσφέρουν;

Προτιμώ να μιλώ με πράξεις. Συνθέσαμε μια ομάδα υποψηφίων συμβούλων με κοινωνικά κριτήρια καταξίωσης και επιτυχίας στους επαγγελματικούς τους χώρους. «Αγκαλιάζουμε» στελέχη από διάφορους ιδεολογικούς χώρους με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Χρήστο Μάτη και την ομάδα του. Μ` αυτή τη φιλοσοφία σκοπεύω να συνεχίσω. Όποιος αγαπάει τη Θεσσαλονίκη είναι εν δυνάμει συνεργάτης…

8. Ποια από τις εξαγγελίες των υπολοίπων συνυποψηφίων δημάρχων θεωρείτε σημαντική;

Κατ` αρχήν, δεν ξεκινούν όλοι από την ίδια αφετηρία. Ο νυν δήμαρχος έχει πίσω του μια θητεία 3,5 ετών, δίχως ουσιαστικό έργο. Άρα η αξιοπιστία των εξαγγελιών του για το μέλλον, σκοντάφτει στην ασυνέπειά του ως προς τις εξαγγελίες του 2010. Τους άλλους συνυποψηφίους τους ακούω εξίσου, με σεβασμό και ενδιαφέρον. Δεν σας κρύβω ότι σε αρκετά πράγματα που αφορούν την ανάγκη βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών διακρίνω ταύτιση.

9. Πώς θα ξεπεράσετε τις γραφειοκρατικές εμπλοκές και την ελλιπή χρηματοδότηση της πόλης από τα κεντρικά κονδύλια, για να προχωρήσετε τα σχέδια σας σε περίπτωση εκλογής;

Με συνεχή προσήλωση στους προγραμματικούς στόχους και εξαντλητική δουλειά, προσωπική και των συνεργατών μου. Με εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων management και με το να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα, όχι ως άλλοθι για την όποια αδράνεια, αλλά ως προκλήσεις που μας καλούν να τις κερδίσουμε.

10. Είστε διατεθειμένος να συγκρουστείτε, με όποιο κόστος, με μεγάλες κατηγορίες επαγγελματιών, όπως οι οδηγοί ταξί, οι καταστηματάρχες καταστημάτων εστίασης κλπ για την επιβολή της ευταξίας στην πόλη που σήμερα απουσιάζει; 

Θεωρώ, ότι η πειθώ έχει μεγαλύτερη αξία από τη σύγκρουση. Οι συμπολίτες μας, δεν είναι εχθροί μας. Είναι σύμμαχοί μας. Το καθήκον του δημάρχου είναι να αθροίζει και να πολλαπλασιάζει δυνάμεις. Όχι να κατηγορεί και να διχάζει τους πολίτες. Ουσιαστική διαβούλευση για όλα τα κρίσιμα θέματα, ειλικρινής προσπάθεια συγκερασμού των απόψεων, συλλογή θετικών σημείων απ όπου κι αν προέρχονται και λήψη των τελικών αποφάσεων με γνώμονα πάντα το συμφέρον των πολιτών. Αυτό είναι το σκεπτικό.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα