Μαρίνα Πυλαίας: Η ιστορική «Κάραπλαζ» προχωρά με έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο
Αυτοψία της Parallaxi στο χώρο που προορίζεται για τη Μαρίνα της Πυλαίας
Στην έγκριση της υποβολής του αιτήματος προς το υπουργείο Τουρισμού για το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης της χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Πυλαίας στον Δήμο, προχώρησε το δημοτικό συμβούλιο Πυλαίας-Χορτιάτη.
Η έγκριση πέρασε και προβλέπει την παραχώρηση για τα επόμενα 45 χρόνια από τη στιγμή της υπογραφής της σύμβασης. Είναι μια εξέλιξη που έρχεται μετά από πολλά χρόνια (το 2012 είχε υπογραφεί το ΦΕΚ για τη χωροθέτηση), ωστόσο είχε κολλήσει στην ελληνική γραφειοκρατία, τόσο για τις αλλαγές στη χρήση γης, όσο και για τις υπόλοιπες διαδικασίες.
Σύμφωνα με το σχέδιο, η χωρητικότητα για τη μαρίνας Πυλαίας ανέρχεται σε 440 θέσεις και ο φορέας διαχείρισης που θα προκύψει μετά τον διαγωνισμό αναλαμβάνει να κατασκευάσει 4 μονώροφα και 3 διώροφα κτήρια. Επίσης, θα διαμορφωθούν 270 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ επίσης προβλέπεται να γίνουν εγκαταστάσεις αθλοπαιδιών και χώροι πρασίνου. Όσο για τον προϋπολογισμό του έργου; Υπολογίζεται πως ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια ευρώ.
Η αυτοψία της Parallaxi στο σημείο δείχνει ότι ο δήμος Πυλαίας τοποθετώντας ταμπέλα στην περιοχή (βρίσκεται λίγο μετά το ΙΚΕΑ, προς το αεροδρόμιο) προειδοποιεί πιθανούς καταπατητές με κυρώσεις, διότι σύμφωνα με μαρτυρίες τα προηγούμενα χρόνια έγιναν προσπάθειες από ιδιώτες να οικειοποιηθούν σημεία της εν λόγω εγκαταλελειμμένης περιοχής. Ωστόσο αυτό έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, με τη δημοτική αρχή να τηρεί σκληρή στάση. Έχει καθαρίσει το χώρο και δεν επιτρέπει να παραμείνει κανένας άλλος εκεί.
Αρκετοί πολίτες πάντως κάνουν στο σημείο την απογευματινή τους βόλτα, ειδικά τα Σαββατοκύριακα, ενώ αρκετή κίνηση παρατηρείται… και τις βραδινές ώρες.
«Το ακούμε πολλά χρόνια, αλλά δεν βλέπουμε να προχωρά κάτι. Για τους Πυλαιώτες που ξέρουν, αυτή η περιοχή ονομαζόταν Κάραπλαζ. Έκαναν μπάνιο μέχρι και τη δεκαετία του ΄70. Πολλοί έρχονταν με τα κάρα τους εδώ και τα άλογα και άραζαν. Θεωρούνταν μια πολύ καλή περιοχή», μας λέει παλιός κάτοικος της περιοχής.
Φυσικά, όλα αυτά βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, καθώς απαιτούνται πολλές διαδικασίες για να προχωρήσει το έργο για την υλοποίηση της μαρίνας. Να περάσει ως νόμος του κράτους, να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, να βρεθεί επενδυτής και μάλιστα με τους όρους που και η επένδυση θα είναι βιώσιμη, αλλά και το δημόσιο συμφέρον θα εξυπηρετείται.
Το εντυπωσιακό πάντως είναι ότι ο Δήμος Πυλαίας ίσως βρεθεί πιο μπροστά πλέον από τον Δήμο Καλαμαριάς σε ό,τι αφορά στις εξελίξεις της μαρίνας, καθώς υπενθυμίζουμε πως πρόσφατα η δήμαρχος της Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου είχε καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ, ζητώντας να ακυρωθεί το Προεδρικό Διάταγμα που εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2023, το οποίο ενέκρινε ένα master plan για την εκεί μαρίνα.