«Μία από τις καλύτερες χρονιές» για το ελληνικό yachting

Οι κρατήσεις, ποιοι επιλέγουν τον θαλάσσιο τουρισμό και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου.

Νίκος Γκάγιας
μία-από-τις-καλύτερες-χρονιές-για-το-928490
Νίκος Γκάγιας

Αισιόδοξα είναι τα δεδομένα μέχρι τώρα για τον θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα στις ενοικιάσεις γιοτ, ιστιοπλοϊκών και καταμαράν. Πολλοί τουρίστες, κυρίως ξένοι, επέλεγαν και συνεχίζουν και φέτος αυτό τον τρόπο διακοπών. Σημαντικός παράγοντας σε αυτή τους την απόφαση παίζει και η νοοτροπία αποστασιοποίησης που αποκτήσαμε όλοι μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. 

Όπως κάνει γνωστό ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, κ. Αντώνης Στελλιάτος:

«Η χρονιά ξεκίνησε με τις καλύτερες προσδοκίες για το επαγγελματικά τουριστικά σκάφη και ακόμα πιστεύω πως θα πάει πολύ καλά. Ο πόλεμος φρέναρε λίγο την κατάσταση καθώς ακυρώθηκαν ναυλοσύμφωνα Ρώσων και Ουκρανών και μερικά Αμερικανών, οι οποίοι βλέποντας τι υπάρχει στην περιοχή αποφάσισαν να μην κάνουν φέτος διακοπές στην Ελλάδα. Όμως τον τελευταίο μήνα έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση και βρισκόμαστε σε μία ανοδική πορεία ναυλώσεων, που πιστεύω πως αν δεν γίνει κάτι θα είναι μία από τις καλύτερες χρονιές, συγκριτικά και με το 2018-2019»

05122014170902.jpg

Διακοπές με καταμαράν και ιστιοπλοϊκά επιλέγουν πολλοί Σκανδιναβοί αλλά και Ευρωπαίοι. Τα σκάφη με πλήρωμα ως επί το πλείστον τα επιλέγουν Αμερικάνοι. Όπως επισημαίνει ο κ. Στελλιάτος: 

«ο Έλληνας δεν είναι ενημερωμένος ότι ένα σκάφος, ένα ιστιοπλοϊκό ή καταμαράν είναι προσιτό. Ακούγοντας την λέξη σκάφος το συνδέουν με τους πλούσιους, που δεν είναι έτσι. Δεν συζητάω για σκάφη 80-100 μέτρα που είναι για συγκεκριμένη πελατεία. Μιλάω για ένα ιστιοπλοϊκό. Πρέπει να κάνουν μία προσέγγιση γιατί νομίζω ότι είναι ο καλύτερος τρόπος διακοπών»

Αναφορικά με τις αυξήσεις που σημειώνονται στα καύσιμα ο κ. Στελλιάτος επισημαίνει πως στα ιστιοπλοϊκά και τα καταμαράν έχουν αυξηθεί αλλά όχι σημαντικά έτσι ώστε οι άνθρωποι να σκεφτούν πως δεν θα τα επιλέξουν γι’ αυτόν τον λόγο. Αντιθέτως στα μεγάλα μηχανοκίνητα η αύξηση είναι τεράστια σε σχέση με πέρυσι, σχεδόν απλησίαστη και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την περαιτέρω καλή πορεία των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.

«Όχι μόνο ο θαλάσσιος τουρισμός αλλά γενικότερα όλος ο κλάδος είναι αντιμέτωπος με το θέμα του πολέμου, της ενεργειακής κρίσης αλλά και το ζήτημα του κορονοϊού που όπως όλα δείχνουν είναι ακόμα εδώ. Αν δεν γίνει κάτι ξαφνικό με όλα τα παραπάνω τότε θα έχουμε μία εξαιρετική χρονιά»

stelliatos-3.jpg
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα