Ρεπορτάζ

Ο Γολγοθάς των προσφύγων για μία άδεια διαμονής στην Ελλάδα

Η έλλειψη διερμηνείας, η υποστελέχωση των υπηρεσιών, η χρονοβόρα γραφειοκρατία και η αδυναμία πληρωμής των υπαλλήλων αφήνουν τους πρόσφυγες στο «κενό»

Χρυσάνθη Αρχοντίδου
ο-γολγοθάς-των-προσφύγων-για-μία-άδεια-1185535
Χρυσάνθη Αρχοντίδου

Με κενά στις υπηρεσίες διερμηνείας, υποστελεχωμένες δομές και απλήρωτους υπαλλήλους, οι πρόσφυγες στην Ελλάδα βιώνουν μία ατελείωτη ταλαιπωρία στη διαδικασία για την έκδοση της άδειας διαμονής τους στη χώρα, με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου να παραμένει αδρανές.

Η έκδοση μίας άδειας διαμονής για έναν πρόσφυγα που μόλις έχει φτάσει στην Ελλάδα, είναι μακρά, χρονοβόρα και επίπονα γραφειοκρατική, κάνοντας τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων δυσκολότερη από ότι ήδη είναι και στερώντας πολλές φορές, τα βασικά δικαιώματά τους.

Κύριο πρόβλημα αποτελεί η απουσία διερμηνείας, τόσο στις δομές που φιλοξενούνται οι πρόσφυγες, όσο και στις υπόλοιπες υπηρεσίες που κρίνονται αναγκαίες για την εκπόνηση της διαδικασίας. H υποστελέχωση των υπηρεσιών αλλά και η αδυναμία πληρωμής των αρμόδιων υπαλλήλων, δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση, αφήνοντας τεράστια κενά σε πολλούς από τους «κρίκους» αυτής της αλυσίδας.

Η επίπονη διαδικασία για μία Άδεια Διαμονής

Για να εξηγήσουμε τη διαδικασία με απλά λόγια, όταν ένας άνθρωπος φτάνει στην Ελλάδα, χωρίς νομιμοποιητικά χαρτιά, περνάει από τη διαδικασία καταγραφής και ταυτοποίησης, δηλαδή το γνωστό Ευρωπαϊκό “screening”. Όλοι όσοι μπαίνουν στο screening ζητάνε άσυλο, οπότε καταγράφονται ως αιτούντες άσυλο και έχουν το δικαίωμα να παραμείνουν στην Ελλάδα, μέχρι να κριθεί το αίτημά τους. Μετά από αυτήν την καταγραφή γίνεται μία συνέντευξη με την Υπηρεσία Ασύλου, η οποία εξετάζει το αίτημα και αποφασίζει αν γίνεται δεκτό ή όχι. Αν γίνει δεκτό, τότε καλείται να προχωρήσει στις διαδικασίες για την ένταξη του ανθρώπου στη χώρα.

Ο Μίνως Μουζουράκης από την Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο (RSA), εξηγεί ότι προβλήματα εντοπίζονται σε κάθε κρίκο αυτής της αλυσίδας, από την αρχή μέχρι το τέλος: 

«Ξεκινώντας από το στάδιο της καταγραφής και ταυτοποίησης, υπάρχουν πολύ σοβαρά ζητήματα λόγω της υποστελέχωσης του κράτους να παρέχει αυτές τις υπηρεσίες και στη μη διαθεσιμότητα διερμηνείας.

Οι άνθρωποι «κολλάνε» στο στάδιο της καταγραφής, βρίσκονται μέσα σε δομές, έγκλειστοι και παραμένουν εκεί για διάστημα, μεγαλύτερο πολλές φορές από του ανώτατου χρονικού ορίου που επιτρέπει ο νόμος, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Ο ελληνικός νόμος λέει ότι η διαδικασία μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε πέντε μέρες και μπορεί να παραταθεί για συνολικά 25 μέρες, αν υπάρχει πρακτική δυσκολία. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ανθρώπων οι οποίοι βρίσκονται πάνω από 25 μέρες ή ακόμα και ένα μήνα, «κρατούμενοι» σε αυτά τα μέρη. 

Αυτό προκαλεί σημαντική καθυστέρηση της πρόσβασης των ανθρώπων στη διαδικασία ασύλου. Ενώ υπάρχουν πολύ στενές προθεσμίες για να καταγράφονται τα αιτήματα ασύλου, καθυστερούν, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να μην έχουν ένα κατοχυρωμένο επίσημο καθεστώς για να ξεκινήσει να ετοιμάζεται το αίτημά τους και παράλληλα παραμένουν σε μία κατάσταση στέρησης ελευθερίας, σε εξαιρετικά ακατάλληλες συνθήκες. Ο αριθμός των ανθρώπων που κρατούνται σε αυτές τις δομές είναι σημαντικός, με κακές συνθήκες διαβίωσης στις δομές, πολλές φορές χωρίς πρόσβαση σε απολύτως απαραίτητα είδη πρώτης ανάγκης, σε ρουχισμό, εξοπλισμό, κλινοσκεπάσματα, χωρίς εξετάσεις από γιατρό, ψυχολόγο ή κοινωνικό λειτουργό». 

Τα στατιστικά δεδομένα που δόθηκαν πρόσφατα στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και τα οποία δημοσιεύει η Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο (RSA), για το προσωπικό που εργάζεται στις δομές, αποκαλύπτουν ότι συνεχίζονται τα σοβαρά προβλήματα στελέχωσης και λειτουργίας των δομών. Σε ό,τι αφορά το υγειονομικό προσωπικό, είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλες τις δομές εργάζονται συνολικά 29 γιατροί (για συνολικά 18.412 άτομα, δηλαδή 1 γιατρός για κάθε 635 άτομα κατά μέσο όρο!). Επιπλέον, σε 13 από τις συνολικά 32 δομές δεν υπάρχει καθόλου γιατρός, κάποιες από τις οποίες στις 30.06.2024 φιλοξενούσαν αρκετές εκατοντάδες, μέχρι και χιλιάδες ανθρώπων. Ενδεικτικά, στη Σάμο φιλοξενούνταν 2.255 διαμένοντες, στην Κω 1.263 διαμένοντες και στον Κατσικά 789 διαμένοντες.

Σε ότι αφορά ευρύτερα το προσωπικό, στην πλειοψηφία των δομών υπάρχει 1 ή κανένας/καμία ψυχολόγος, 1 ή καμία μαία, 1 ή κανένας/καμία κοινωνικός λειτουργός. Το νοσηλευτικό προσωπικό είναι επίσης εξαιρετικά ανεπαρκές: Συνολικά 92 νοσηλευτές/ριες σε όλες τις δομές, δηλαδή 1 για κάθε 200 άτομα κατά μέσο όρο.

ΤΟ ΚΥΤ ΜΑΛΑΚΑΣΑΣ (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Το επόμενο βήμα στη διαδικασία είναι η συνέντευξη που δίνουν οι πρόσφυγες στην υπηρεσία Ασύλου, έτσι ώστε να διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους ζητούν το άσυλο. Τα κενά στις υπηρεσίες διερμηνείας του ελληνικού κράτους είναι αυτά που κρατάνε «πίσω» τη διαδικασία, σύμφωνα με τον κ. Μουζουράκη: 

«Τα κενά του ελληνικού κράτους στις υπηρεσίες διερμηνείας, δεν ανάγονται σε έλλειψη πόρων, μιας και οι πόροι από τα Ευρωπαϊκά ταμεία έχουν παρασχεθεί στη χώρα μας για την ενίσχυση του συστήματος ασύλου της. Θα έπρεπε να υπάρχουν διερμηνείς όχι μόνο στην υπηρεσία Ασύλου για τη συνέντευξη, αλλά και στα καμπς, όπου παραμένουν οι πρόσφυγες, κάτι το οποίο δεν υφίσταται». 

Η οργάνωση η οποία υλοποιεί το πρόγραμμα διερμηνείας, ΜΕΤΑδραση, από τον Μάϊο του 2024, ανέστειλε τις δραστηριότητές της λόγω πολύμηνων καθυστερήσεων στις πληρωμές των υπαλλήλων από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, ενώ οι υπηρεσίες διερμηνείας χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά κονδύλια, από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (ΤΑΜΕ), μέχρι και το 2027.  

Για να καλυφθούν τα κενά που άφησε πίσω της η ΜΕΤΑδραση, ο Οργανισμός της ΕΕ για το Άσυλο (EUAA) διέθεσε στην Ελλάδα συνολικά 239 διερμηνείς, οι οποίοι όμως σύντομα μειώθηκαν σημαντικά, με τους πρόσφυγες να μένουν πάλι στο κενό.

«Αυτό οδηγεί σε μία σχεδόν απόλυτη αναστολή ενεργειών, καθώς δεν μπορούν να γίνουν πολύ σημαντικές ενέργειες, όπως η καταγραφή αιτημάτων ασύλου, οι συνεντεύξεις, οι επιδόσεις αποφάσεων κ.ο.κ. Έτσι, δημιουργούνται πολύ σημαντικές καθυστερήσεις για πάρα πολλούς ανθρώπους, οι οποίοι έχουν ζητήσει άσυλο και βλέπουν τις συνεντεύξεις τους να αναβάλλονται συστηματικά, πολλές φορές χωρίς καν να ειδοποιούνται», τονίζει ο κ. Μουζουράκης.

Βάσει των στατιστικών δεδομένων που δημοσίευσε το RSA, υπάρχουν μόλις 69 διερμηνείς σε όλες τις δομές, που σημαίνει 1 διερμηνέας για κάθε 267 άτομα! Ενδεικτικά, σε 20 από τις 32 δομές υπάρχει ένας/μία ή και κανένας διερμηνέας. Ο αριθμός αυτός είναι ελάχιστος, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι σε κάθε δομή υπάρχουν ανάγκες διερμηνείας σε πολλές γλώσσες.

Εκτός από τις αναμονές στους χρόνους, σημαντικά προβλήματα απαντώνται ακόμα και στο οικονομικό κομμάτι, όχι μόνο ως προς την αρωγή των προσφύγων, αλλά και στους αρμόδιους υπαλλήλους του κράτους, σύμφωνα με τον κ. Μουζουράκη: 

«Το οικονομικό βοήθημα το οποίο δικαιούνται οι αιτούντες άσυλο για να καλύπτονται κάποια από τα έξοδά τους κάθε μήνα και αντιστοιχεί σε 75 ευρώ / ενήλικα, το οποίο ήδη οι πρόσφυγες λαμβάναν με σημαντικές καθυστερήσεις, έως και 4 μηνών». 

Από τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα το RSA ως προς τη λήψη του οικονομικού βοηθήματος προκύπτει ότι την 30η Ιουνίου 2024, από τα 15.100 άτομα που διέμεναν σε καμπ και ταυτόχρονα δικαιούνταν οικονομικό βοήθημα, μόνο τα 6.505 άτομα το λάμβαναν, ενώ 8.595 άτομα δεν το λάμβαναν αν και το δικαιούνταν (ποσοστό λήψης 43%).

Οι οικονομικές ελλείψεις επηρεάζουν και τις αναγκαίες μεταφορές των προσφύγων για την ολοκλήρωση της διαδικασία αυτής: 

«Υπάρχει πρόγραμμα με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τις μετακινήσεις των προσφύγων, για τις οποίες μεριμνά η υπηρεσία υποδοχής του υπουργείου Μετανάστευσης, τόσο για να μεταφέρονται οι άνθρωποι από τα νησιά στην ενδοχώρα, όσο και για να μεταφέρονται όσοι μένουν σε απομακρυσμένες περιοχές για ένα ραντεβού σε αστικές πόλεις. Αυτό το πρόγραμμα επίσης δυσλειτουργεί συστηματικά. Διακόπτεται η λειτουργία του ανά πολύ τακτά διαστήματα και για απροσδιόριστους χρόνους και λόγω χρηματικών ελλείψεων «παγώνει» το πρόγραμμα, που σημαίνει ότι μπλοκάρουν όλες οι μεταφορές. Μία οικογένεια προσφύγων μπορεί να έχει ραντεβού στο οποίο υποχρεούται να πάει και η δομή θα της το απορρίψει γιατί δεν υπάρχουν λεωφορεία. Έτσι, η οικογένεια θα πρέπει να βρει τρόπο να πάει στο ραντεβού με ίδια μέσα, ενώ μπορεί να μην παίρνει καν το οικονομικό βοήθημα του κράτους», εξηγεί ο κ. Μουζουράκης.

Όσον αφορά το χρονικό πλαίσιο για την έκδοση μίας άδειας διαμονής, ο κ. Μουζουράκης τονίζει ότι «αυστηρά χρονικά όρια, δεν υπάρχουν», με τους πρόσφυγες να ζούνε στην αβεβαιότητα και την αναμονή.  

«Υπάρχει μία γενική προθεσμία 6 μηνών για να βγει μία πρώτη απόφαση επί της αίτησης ασύλου, η οποία είναι κυρίως ενδεικτική. Ανάλογα με τον βαθμό πολυπλοκότητας, μία αίτηση μπορεί να βγει πολύ γρήγορα, ή να πάρει πάρα πολύ καιρό», επισημαίνει ο ίδιος.

Τα τρία (χρονοβόρα) στάδια για την έκδοση και ανανέωση μίας ΑΔΕΤ και η τρομακτική υποστελέχωση

Το πρώτο στάδιο είναι η έγκριση της άδειας από την υπηρεσία Ασύλου. Το επόμενο στάδιο είναι ένα προγραμματισμένο ραντεβού με την αστυνομία, όπου ο αιτών δίνει τα χαρτιά του και τα βιομετρικά δεδομένα του. Στο τελευταίο στάδιο, αφότου τυπωθεί η άδεια διαμονής από την αστυνομία, επιστρέφεται στην υπηρεσία Ασύλου, για να παραληφθεί από τον αιτών.

Ο κ. Μουζουράκης αναλύει τους χρόνους με τους οποίους λειτουργούν συνήθως οι παραπάνω υπηρεσίες για την έκδοση της άδειας διαμονής προσφύγων, αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν στις ανανεώσεις των αδειών: 

«Το ραντεβού με την αστυνομία μπορεί να είναι και υπόθεση πέντε ημερών. Η παραλαβή της άδειας, γίνεται σε ένα διάστημα 5 – 6 εβδομάδων, από τη στιγμή που θα δοθούν τα βιομετρικά δεδομένα.

Στις ανανεώσεις των αδειών υπάρχει πάλι το ίδιο τρίπτυχο, όπου τα δύο τελευταία στάδια παραμένουν ίδια, ωστόσο το στάδιο της έγκρισης ανατίθεται σε ένα κλιμάκιο της υπηρεσίας Ασύλου που εδρεύει στην Αθήνα, το Αυτοτελές Κλιμάκιο για τους Δικαιούχους Διεθνούς Προστασίας και η δουλειά του είναι να εγκρίνει τις ΑΔΕΤ για ανανέωση. Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από την υπηρεσία Ασύλου για τον Φεβρουάριο του 2024, ο αριθμός του προσωπικού το οποίο είναι επιφορτισμένο για τις ανανεώσεις των αδειών για όλη την Ελλάδα, για τους δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες, είναι 8 υπάλληλοι.

Για τα διαβατήρια των προσφύγων στην Ελλάδα οι υπάλληλοι που τα έχουν αναλάβει είναι μονάχα 2.

Τον Φεβρουάριο του 2024 είχαμε πάνω από 4.000 άδειες διαμονής που εκκρεμούσαν για ανανέωση, εκ των οποίων, η πλειοψηφία δεν είχε χρεωθεί καν σε έναν υπάλληλο. Η διαδικασία αυτή από τη στιγμή που ένας άνθρωπος θα ζητήσει να ανανεωθεί η άδεια του μέχρι την έγκριση της ανανέωσης είναι κάτι που μπορεί να πάρει από 6-7 μήνες μέχρι και πάνω από ένα χρόνο, για λόγους που δεν αποδίδονται σε κάποια πολυπλοκότητα, αλλά είναι καθαρά γραφειοκρατικοί». 

Unsplash

«Υπάρχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά στη δυσλειτουργία του συνόλου των προγραμμάτων τα οποία παρέχουν κομβικές υπηρεσίες στους ανθρώπους που ζητάνε προστασία στη χώρα»

Ο κ. Μουζουράκης καταλήγει στα οικονομικά προβλήματα που προκύπτουν, αναφορικά με την εκπροσώπηση των ασυνόδευτων ανηλίκων, αλλά και των δικηγόρων που εκπροσωπούν τους αιτούντες οι οποίοι προσφεύγουν σε δεύτερο βαθμό για την απόφαση ασύλου: 

«Η υπηρεσία που παρέχεται για την εκπροσώπηση των ανηλίκων παιδιών που είναι ασυνόδευτα, καλύπτεται από το Πρόγραμμα Επιτροπείας των Ασυνόδευτων Ανηλίκων, στο οποίο γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί, οι Επίτροποι, παραμένουν απλήρωτοι για 4 μήνες και καλούνται να συνεχίζουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους.

Παράλληλα, το πρόγραμμα το οποίο αφορά την παροχή της δωρεάν εκπροσώπησης στους ανθρώπους που προσφεύγουν σε δεύτερο βαθμό για μία απόφαση ασύλου, οι δικηγόροι που έχει καταρτίσει το ελληνικό κράτος για αυτή τη δουλειά, παραμένουν απλήρωτοι για έναν χρόνο. Οι δικηγόροι της Αθήνας έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν σε αποχή από τα καθήκοντά τους». 

Πηγή: Unsplash / kevin buckert

Τι συμβαίνει με τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα

Από την πλευρά της, η Βαρβάρα Κουκουτσέλου, Δικηγόρος Παιδικής Προστασίας στην ΜΚΟ ΑΡΣΙΣ και του ΔΣΘ, εξηγεί τη διαδικασία στην αίτηση ασύλου ασυνόδευτων ανηλίκων: 

«Ένας νεοεισερχόμενος, αλλοδαπός ασυνόδευτος ανήλικος στη χώρα, αποκτά τα πρώτα νομιμοποιητικά έγγραφα, όταν προσέλθει στην αρμόδια υπηρεσία και γίνει η καταγραφή του. Με την καταγραφή θα πάρει το δελτίο και ανάλογα με την περίπτωση του, αν είναι αιτών άσυλο θα προσδιοριστεί συνέντευξη, για να εξεταστεί το αίτημα ασύλου, ενώ αν είναι αιτών οικογενειακής επανένωσης θα κινηθεί η διαδικασία για να επανενωθεί με το άλλο μέλος, στη χώρα – κράτος της Ευρώπης.

Στην πρώτη περίπτωση, για να του χορηγηθεί άσυλο στην Ελλάδα, θα δώσε συνέντευξη και αν η απόφαση είναι θετική, θα του χορηγηθεί είτε πλήρως προσφυγικό καθεστώς, είτε καθεστώς επικουρικής προστασίας. Αν είναι δικαιούχος πλήρους προσφυγικού καθεστώτος, θα μπορεί να κάνει αίτηση, για να αποκτήσει άδεια διαμονής για 3 έτη. Στην περίπτωση που κριθεί δικαιούχος επικουρικής προστασίας, μπορεί να κάνει αίτηση για άδεια για ένα έτος, η οποία εν συνεχεία ανανεώνεται για άλλα δύο, αν το αιτηθεί». 

«Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει παράβολο για την έκδοση άδειας διαμονής για τον ανήλικο. Σε περίπτωση που δικαιούται και θέλει να αιτηθεί για ταξιδιωτικά έγγραφα, θα πληρώσει το σχετικό παράβολο», τονίζει η κ. Κουκουτσέλου.

Unsplash

Αξίζει να σημειωθεί η δυσκολία που συναντά ένας ασυνόδευτος ανήλικος που ζητά άσυλο στην Ελλάδα, ότι θα κληθεί να δώσει συνέντευξη με έναν άγνωστο άνθρωπο απέναντί του, σε ένα ξένο περιβάλλον, όπως θα κάνει αντίστοιχα και ο ενήλικας. Ακολουθείται δηλαδή η ίδια διαδικασία τόσο για τους ανηλίκους, όσο για τους ενηλίκους αιτούντες άσυλο.  

«Υπάρχουν χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου η χορήγηση άδειας διαμονής σε ασυνόδευτα ανήλικα, είναι διαφορετική από ότι στην Ελλάδα, με σαφέστατα ευνοϊκότερους όρους υπέρ των ανηλίκων. 

Αν το ανήλικο παιδί προέρχεται από μία χώρα που έχει κριθεί από το ελληνικό δίκαιο ως ασφαλής τρίτη χώρα, όπως για παράδειγμα είναι η Αίγυπτος και το Πακιστάν και πάρει απορριπτική απόφαση, δεν μπορεί να πάρει άδεια διαμονής, όμως ταυτόχρονα, δεν απελαύνεται από τη χώρα μέχρι τα 18 έτη του.

Τον τελευταίο καιρό υπήρξε και μία θετική νομοθετική ρύθμιση για τους ανηλίκους, στους οποίους δίνεται η δυνατότητα, αν πάει 3 χρόνια σχολείο και περάσει επιτυχώς τις τάξεις, τότε θα μπορέσει να του χορηγηθεί μία άδεια παραμονής, όχι όμως για λόγους προσφυγικού καθεστώτος», εξηγεί η κ. Κουκουτσέλου.

Όπως ενημερώνει η κ. Κουκουτσέλου, «το 2024 ελαττώθηκαν οι εισροές από Συρία, Πακιστάν, Αφγανιστάν και έχουμε μεγαλύτερες εισροές από την Αίγυπτο».

Η έλλειψη διερμηνέων ταλαιπωρεί τους αιτούντες με καθυστερήσεις στη διαδικασία, όπως αναφέρει η ίδια:

«Ένα θέμα που δυσχεραίνει τη διαδικασία στις αιτήσεις για τις άδειες διαμονής, είναι η έλλειψη διερμηνέων στα αρμόδια γραφεία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις στις συνεντεύξεις και στις καταγραφές των αιτούντων. Φυσικά, δεν είναι κάτι που γίνεται επιτηδευμένα, όλα εξαρτώνται από άλλες διαδικασίες, οι οποίες επίσης καθυστερούν. Τους τελευταίους μήνες ωστόσο, οι αναμονές έχουν γίνει μεγαλύτερες, ειδικότερα στην Αθήνα και στη συνέχεια στη Θεσσαλονίκη. 

Ωστόσο, αυτή τη στιγμή έχει δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη, το Αυτοτελές Κλιμάκιο Ασύλου (ΑΚΑ) Ευάλωτων Ομάδων, στο οποίο πηγαίνουν τα ασυνόδευτα ανήλικα για τη διενέργεια της καταγραφής και της συνέντευξης, κάτι που είναι ένα μεγάλο βήμα και ευνοεί τη διαδικασία». 

Αναφορικά με τους χρόνους αναμονής για την έκδοση της άδειας, η κ. Κουκουτσέλου εξηγεί ότι όσο δεν υπάρχει η κανονικότητα στη διαδικασία εξέτασης του αιτήματος ασύλου, οποιαδήποτε εκτίμηση του χρόνου για την αίτηση άδεια διαμονής θα ήταν αυθαίρετη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλες αυτές οι καθυστερήσεις είναι εις βάρος του αιτούντος άσυλο:  

«Από τον χρόνο που κάποιος θα αιτηθεί, ανάλογα την ιστορία του, τους χρόνους της συνέντευξης και της έκδοσης αποφάσεων, μπορεί να αποκτήσει την ΑΔΕΤ σε λιγότερους από 6 μήνες. Έχουμε συναντήσει και περίπτωση που το παιδί πήρε άδεια διαμονής μέσα σε μόλις 2,5 μήνες, που αποτελεί χρόνο – ρεκόρ!

Λόγω των καθυστερήσεων που πολλές φορές προκύπτουν, υπάρχουν φυσικά και περιπτώσεις που η διαδικασία μπορεί να κρατήσει μέχρι και 6 μήνες. Από αυτήν την καθυστέρηση προκύπτει η δυσκολία στο ότι η άδεια, αν είναι επικουρική, θα πρέπει να ανανεωθεί ξανά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα».

H Parallaxi επικοινώνησε με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου για απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με τις καταγγελίες που αφορούν την έλλειψη διερμηνέων και τα κενά στις υπηρεσίες, ωστόσο μέχρι την ώρα που δημοσιεύεται το κείμενο δεν έχουμε λάβει απάντηση. 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα