«Όχι» μετά μουσικής και σοβαρές καταγγελίες από το Μουσικό Σχολείο Θεσ/νίκης
Υπό κατάληψη το σχολείο - Παράσταση διαμαρτυρίας το μεσημέρι της Πέμπτης έξω από τα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Υπό κατάληψη τελεί τις τελευταίες ημέρες το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, αλλά και το 27ο ΓΕΛ της πόλης.
Μάλιστα, το μεσημέρι της Πέμπτης αντιπροσωπεία μαθητών μαζί με τους καθηγητές τους και εκπροσώπους της Δ’ ΕΛΜΕ βρέθηκαν στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης προκειμένου να διαμαρτυρηθούν και μάλιστα… μετά μουσικής ενάντια στην πολιτική της συγχώνευσης – σύμπτυξης τμημάτων.
Όσον αφορά το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης οι συμπτύξεις τμημάτων αφορούν την Γ’ Λυκείου με αποτέλεσμα να δημιουργείται αναταραχή στους μαθητές και μάλιστα σε μια πάρα πολύ κρίσιμη για τους ίδιους χρονιά, αφού απαιτείται αρκετός χρόνος μέχρι το πρόγραμμα να «στρώσει».
Οι μαθητές και οι γονείς τους εκφράζουν έντονες ανησυχίες για τον πολύτιμο χρόνο που θα χαθεί από την προετοιμασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Παρά τις επιστολές και τις γραπτές διαμαρτυρίες τους, οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου δεν εισακούστηκαν και γι’ αυτό το λόγο προχώρησαν στη συμβολική κατάληψη του σχολείου τους, αλλά και στην παράσταση διαμαρτυρίας το μεσημέρι της Πέμπτης.
Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες από την Δ ΕΛΜΕ η διευθύντρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης απουσίαζε από το γραφείο της λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων.
Την ίδια ώρα σοβαρό ζήτημα έχει προκύψει και στο 27ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης εκεί όπου η Β τάξη αριθμεί 81 μαθητές, μετά την αποχώρηση ενός μαθητή, με αποτέλεσμα με τις ισχύουσες διατάξεις να χωριστούν σε 3 τμήματα των 27 ατόμων.
Σοβαρές καταγγελίες από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων
Τα τμήματα της Γ’ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης συμπτύχθηκαν από 3 σε 2 με αποτέλεσμα οι μαθητές να εντός της τάξης να αυξάνονται από 15 σε 24. Κάτι τέτοιο δυσχεραίνει την την παιδαγωγική διαδικασία σε ένα ειδικό σχολείο με επιβαρυμένο πρόγραμμα λόγω των μουσικών μαθημάτων.
Επίσης, σημειώνουν για την απόφαση:
Ανατρέπει τον αρχικό σχεδιασμό του προγράμματος όλου του σχολείου, δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, καθιστώντας ιδιαίτερα προβληματικό τον επανασχεδιασμό του, λόγω έλλειψης αιθουσών και προσωπικού αλλά και της δυσκολίας συντονισμού των παράλληλων μουσικών μαθημάτων.
Θέτει σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών όλου του σχολείου, σε μία περίοδο έξαρσης της πανδημίας με 61.139 νέα κρούσματα COVID σε όλη την Ελλάδα κατά την προηγούμενη εβδομάδα, και ποσοστό θετικότητας στην πόλη της Θεσσαλονίκης στο 18,42%, περίπου 2,3% υψηλότερο σε σχέση με αυτό της υπόλοιπης επικράτειας. Ο συνωστισμός σε αίθουσες μικρότερου εμβαδού σε σχέση με εκείνες άλλων σχολείων καθιστά τον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου μεγαλύτερο, και η χρήση των ίδιων αιθουσών από μαθητές διαφορετικών τάξεων κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να συντελέσει αποφασιστικά σε αυτό το γεγονός.
Θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών σε περίπτωση έκτακτου περιστατικού (πχ σεισμού ή πυρκαγιάς) καθώς οι συνωστισμένοι μαθητές θα είναι δυσκολότερο να εγκαταλείψουν τις αίθουσες. Όπως μάλιστα ορίζει η σχετική νομοθεσία, για κάθε μαθητή θα πρέπει να αντιστοιχούν 2 m2καθαρού εμβαδού δαπέδου της αίθουσας (άρθρο 7 Π.Δ. 71/1988), συνθήκη που δεν μπορεί να τηρηθεί στις αίθουσες που διαθέτουμε στο Σχολείο. Η δε χρήση ακατάλληλων χώρων για διδασκαλία, όπως το εστιατόριο και η βιβλιοθήκη δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα ή εναλλακτική πρόταση που να στηρίζει νόμιμα την απόφαση αυτή.
«Μας υποδέχτηκε με εχθρικό ύφος…»
Στη συνέχεια της ανακοίνωσης του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αναφέρεται στην αντιμετώπιση που -ισχυρίζονται- ότι έτυχαν από την διευθύντρια της της ΔΔΕ.
«Το ΔΣ του Συλλόγου, στην προσπάθειά του να ανατρέψει την άδικη, επικίνδυνη και παράλογη αυτή απόφαση της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης συμμετείχε, σε συνεργασία με την Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης (συνδικαλιστικό όργανο εκπαιδευτικών), και με τη συμμετοχή μαθητών του Σχολείου μας αλλά και άλλων σχολείων, σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Γραφείο της ΔΔΕ Αν. Θεσ/νίκης, η οποία έλαβε χώρα στην Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022. Κατά την παράσταση αυτή έγινε προσπάθεια έκθεσης των επιχειρημάτων κατά της συνένωσης στην Διευθύντρια της ΔΔΕ, η οποία όμως μας υποδέχθηκε με εχθρικό ύφος, μας επιτέθηκε φραστικά με ιδιαίτερα απαξιωτικές εκφράσεις, και δεν δέχτηκε καμία ουσιαστική επικοινωνία ούτε με το Σύλλογο, ούτε με τους εκπροσώπους της ΕΛΜΕ.
Στη συνέχεια προγραμματίστηκε συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με σκοπό την διαμαρτυρία μας για το μέτρο της συνένωσης αλλά και την συμπεριφορά της διευθύντριας της ΔΔΕ Αν. Θεσ/νίκης, κατά την οποία έγιναν καίριες παρεμβάσεις από μέλη του ΔΣ του Συλλόγου μας. Ο περιφερειακός διευθυντής όμως δήλωσε αναρμόδιος και δεν δέχθηκε να κάνει καμία παρέμβαση για να επιλυθεί το πρόβλημα.
Συμπερασματικά, κανείς δεν έχει δεσμευτεί για την αναστολή του μέτρου, με συνέπεια να επικρατεί αναταραχή στο Σχολείο και οι μαθητές να έχουν ήδη προχωρήσει σε κατάληψη του χώρου.
Το ΔΣ του συλλόγου, καταδικάζει ενέργειες και συμπεριφορές της ΔΔΕ Αν. Θεσ/νίκης που παρεμποδίζουν την παιδαγωγική διαδικασία και την ομαλή λειτουργία του σχολείου, όπως και απολυταρχικές συμπεριφορές ατόμων που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης. Ο σκοπός τους θα πρέπει να είναι η υποστήριξη της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου και όχι η ανατροπή της».
Η θέση της Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
«Η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης εφαρμόζοντας το γράμμα του νόμου, ενώ διανύουμε τον τρίτο μήνα από την έναρξη των μαθημάτων, προχώρησε στη σύμπτυξη των τμημάτων στη Β΄ Τάξη του 27ου Λυκείου Θεσσαλονίκης και στη Γ΄ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, αδιαφορώντας για τα αρνητικά μαθησιακά αποτελέσματα που θα επιφέρει η διαταγή της, αφού στα νέα τμήματα που θα προκύψουν ο αριθμός των μαθητών φτάνει τους 27 μαθητές ανά τμήμα. Συστοιχίζεται πλήρως με την πολιτική του κόστους- οφέλους και αδιαφορεί πλήρως για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Στην ίδια ακριβώς λογική όλων των κυβερνήσεων που βλέπει το μορφωτικό δικαίωμα για όλα τα παιδιά σαν επιπλέον έξοδο, δεν εγκρίνει το σπάσιμο τμημάτων στο 28ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο οποίο ήδη φοιτούν 28 και 29 μαθητές, περισσότεροι, δηλαδή, από το ανώτερο προβλεπόμενο όριο . Επίσης, και ενώ ο ίδιος ο νόμος το επιτρέπει δεν εγκρίνει το σπάσιμο τμημάτων λόγω μικρών αιθουσών στο 2ο Γυμνάσιο Μαλακοπής βάσει των διατάξεων του κανονισμού πυροπροστασίας (“Για τις αίθουσες διδασκαλίας είναι ίσος με τον αριθμό των καθισμάτων χωρίς όμως να υπολείπεται την αναλογία 1 ατόμου/2 τετρ. μέτρα καθαρού εμβαδού δαπέδου της αίθουσας” άρθρο 7 Π.Δ. 71/1988) θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών. Μετά τη σύμπτυξη των τμημάτων στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης αλλά και την άρνηση του σπασίματος τμημάτων στο 28ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, οι διατάξεις του κανονισμού πυροπροστασίας παρανόμως δεν τηρούνται και σε αυτά τα σχολεία.
Απαιτούμε – διεκδικούμε
Καμία συγχώνευση τμημάτων ή σχολείων. Να σπάσουν τα μεγάλα τμήματα, 15 μαθητές στο τμήμα. Να τηρηθεί ο κανονισμός πυροπροστασίας στα σχολεία.
Όλες οι τοποθετήσεις (μονίμων, αναπληρωτών)να γίνονται με κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας (δημοσιοποίηση όλων των κενών – αίτηση – μόρια – δικαίωμα ενστάσεων).
Να μονιμοποιηθούν τώρα όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής που διορίστηκαν το 2020.
Ίσα δικαιώματα στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών που μετέτρεψαν τη σύμβασή τους σε ΕΣΠΑ. Να τοποθετηθούν με βάση την ειδικότητά τους και δικαίωμα επιλογής όλων των σχολείων.
Να δοθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο. Να καλυφθούν όλες οι ώρες όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη.
Να εγκριθούν όλα τα νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
Να καλυφθούν όλα τα κενά σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, κ.ά.).
Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες με μαζικές προσλήψεις και μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!»