Οι «Παλαιοχριστιανοί» του Fly Over προσφεύγουν στο Ευρωκοινοβούλιο – Τον Απρίλιο η εκδίκαση στο ΣτΕ

Η επόμενη ημέρα από την «ιστορική» συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και ο απόηχος της παρέμβασης Ταχιάου.

Φίλιππος Δεργιαδές
οι-παλαιοχριστιανοί-του-fly-over-προσφεύγ-1123272
Φίλιππος Δεργιαδές

Η «πρόκληση» του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, να χαρακτηρίσει εμμέσως πλην σαφώς «παλαιοχριστιανούς» όσους αντιδρούν στο έργο του Fly Over, μπορεί να προκάλεσε αποδοκιμασίες προχθές στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, αλλά ως κίνηση, αν επιδίωκε την πρόκληση εντυπώσεων, ήταν εύστοχη.

«Εκπλήσσομαι όταν ανακαλύπτω ότι ο παλαιοχριστιανισμός δεν κατοικεί μόνο στα σπήλαια της Κορίνθου. Λυπάμαι όταν τέτοιες προσεγγίσεις γίνονται σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη», είπε στην αρχή της τοποθέτησής του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Μέχρι εκείνη τη στιγμή η ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του κεντρικού δήμου της πόλης, εξελισσόταν σε ήπιο κλίμα ανοιχτού διαλόγου, με έντονες, αλλά «εντός των ορίων», τοποθετήσεις.

Η “πρόκληση” του υφυπουργού, αμέσως με το που πήρε το λόγο, πέτυχε τον στόχο της: τα αίματα άναψαν και όλοι θέλοντας και μη επικεντρώθηκαν στα λεγόμενα του υφυπουργού, που προσπάθησε να πείσει ότι για το Fly Over δεν υπάρχει δρόμος γυρισμού. Όπως εξήγησε «η κυκλοφορία αυξάνεται και αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Τα αυτοκίνητα πολλαπλασιάζονται και η μόνη λύση, εκτός των υπολοίπων παρεμβάσεων για την αποτροπή της εισόδου των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, ήταν να επεκταθεί ο περιφερειακός. Έτσι, επελέγη η λύση του Fly Over».

«Είναι επιλογή της κυβέρνησης που τολμά και το έργο θα γίνει», ξεκαθάρισε ο υφυπουργός, στέλνοντας μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις, ακόμα και στα πολιτικά στελέχη που πρόσκεινται στην κυβερνητική παράταξη και με κάποιο τρόπο εμφανίζονται επιφυλακτικοί και αρνητικοί έναντι ενός οδικού έργου, που όπως παραδέχτηκε, δεν διαθέτει κυκλοφοριακή μελέτη.

Ποιο ήταν όμως το αποτέλεσμα της παρέμβασης Ταχιάου, στον πρώτο συντεταγμένο διάλογο στην πόλη για ένα έργο που προκαλεί μεγάλα προβλήματα και δεν έχει πείσει πολλούς για την αναγκαιότητα του;

Ο υφυπουργός, μπορεί να ξεκαθάρισε το τοπίο επισημαίνοντας με ηχηρό τρόπο ότι το έργο θα γίνει, όμως με την ένταση που προκλήθηκε, εκτιμάται ότι πλέον έχουν διαρραγεί οι γέφυρες μεταξύ των υπερασπιστών του έργου και όσων αντιδρούν και ζητούν να σταματήσει. Αυτή η ένταση σίγουρα δεν εξομαλύνει σχέσεις και δεν βοηθά τον κοινωνικό διάλογο, αλλά εκ των πραγμάτων υποχρεώνει και όσους τοποθετούνται στην ουδέτερη ζώνη και εκφράζουν ανοιχτά επιφυλάξεις, τελικά να επιλέξουν πλευρά.

Και ίσως τελικά αυτός να ήταν ο στόχος του υφυπουργού και της κυβέρνησης, να μπετονάρει δηλαδή το μέτωπο υπέρ του Fly Over και να ωθήσει όσους βρίσκονται στον ενδιάμεσο χώρο να σταματήσουν τις αμφίθυμες τοποθετήσεις. Ωστόσο υπάρχει και η άλλη πλευρά και ανάγνωση της τόλμης του υφυπουργού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταικούρας δεν επικρότησε αυτήν την …εξωστρέφεια του Νίκου Ταχιάου, καθώς δεν δημιουργεί γέφυρες μεταξύ των κυρίαρχων τάσεων στην πόλη για το έργο αλλά διευρύνει τα χάσματα. Διότι υπάρχουν τρεις κυρίαρχες τοποθετήσεις στην πόλη έναντι του Fly Over:

  • Η κυβερνητική πλευρά, τα πολιτικά στελέχη και οι φορείς που τάσσονται υπέρ του έργου και θεωρούν ότι η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού με το Fly Over, θα βοηθήσει το κυκλοφοριακό της πόλης. Αυτή η πλευρά που εκφράστηκε από τον υφυπουργό, τάσσεται υπέρ της απρόσκοπτης συνέχισης και ολοκλήρωσης του έργου.
  • Οι φορείς και οι αυτοδιοικητικοί ( Καιτεζίδης, Δανηιλίδης Αγγελούδης, Τζιτζικώστας, Εμπορικός Σύλλογος, κ.α) που τοποθετούνται στον ενδιάμεσο χώρο, και είναι ίσως η πλειονότητα, δεν το απορρίπτουν ως έργο, αλλά εκφράζουν επιφυλάξεις και αμφισβητούν εν μέρει τη χρησιμότητα του. Θεωρούν δε ότι δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα και πρόνοιες για την ανακούφιση από τις συνέπειες του, κυρίως στο κυκλοφοριακό και στην ατμοσφαιρική ρύπανση, ενώ κάποιοι εξ αυτών, εναλλακτικά, προτείνουν να αναβληθεί για ένα χρονικό διάστημα, τουλάχιστον μέχρι να ξεκινήσει η λειτουργία του Μετρό και ενισχυθούν οι αστικές συγκοινωνίες.
  • Επίσης υπάρχουν και οι, κατά τον Ταχιάο, «παλαιοχριστιανοί», δηλαδή οι κάτοικοι και οι σύλλογοι που απορρίπτουν το έργο ως άχρηστο και αχρείαστο, γιατί δεν θα προσφέρει κυκλοφοριακές λύσεις, θα πλήξει δραστικά το περιβάλλον και η κατασκευή του θα καταστρέψει ολόκληρες περιοχές στις παρυφές και στα όρια της πόλης κάνοντας τη ζωή των ακατοίκων αφόρητη. Αυτή η πλευρά θεωρεί ότι το fly over πρέπει να ματαιωθεί και να αλλάξει παντελώς ο σχεδιασμός του ή να γίνει νέα χάραξη.

Ικανοποίηση στο δήμο Θεσσαλονίκης αλλά και θυμός για Ταχιάο

Στο δήμο Θεσσαλονίκης, η διοίκηση Αγγελούδη έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένη από την διενέργεια της ειδικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου για το Fly Over.

Παρότι η πρωτοβουλία ανήκε στην αριστερή παράταξη της «Πόλη Ανάποδα» που από την αρχή έχει ταχθεί υπέρ των κατοίκων που αντιδρούν και κατά του έργου, η διοίκηση Αγγελούδη είχε την διορατικότητα να αγκαλιάσει και να στηρίξει την πρόταση για την ειδική συνεδρίαση, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και στους πολίτες, να τοποθετηθούν δημόσια για ένα ζήτημα που επιδρά δραστικά στην καθημερινότητα της πόλης.

Σε ότι αφορά την παρέμβαση Ταχιάου, πηγές του δημαρχείου, τόνισαν στην Parallaxi, ότι υπάρχει έντονη δυσφορία για την στάση του εκπροσώπου της κυβέρνησης, καθώς κλήθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και πλευρές στο δημοτικό συμβούλιο να εκφράσουν, με σεβασμό στο δημοκρατικό διάλογο, ανοιχτά τις θέσεις τους.

Παρά τα «παρατράγουδα» και την έντονη δυσφορία, ακόμα και του ίδιου του δημάρχου από την «θρησκειολογικά» διανθισμένη τοποθέτηση του υφυπουργού Υποδομών, η συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο ήταν αποδοτική και κατέγραψε σφαιρικά όλο το φάσμα των συμφωνιών και αντιρρήσεων για το Fly Over, με τους περισσότερους να εκφράζονται με επιφυλάξεις, να ζητούν άμεσα μέτρα διευκόλυνσης της πρόσβασης στον Περιφερειακό, όπως το ΕΚΑΒ και η Πυροσβεστική ή να ζητούν να σταματήσει.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί η στάση του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Σπύρου Βούγια, ο οποίος διαχειρίστηκε με ακριβοδίκαιο τρόπο ένα «καυτό» θέμα διασφαλίζοντας την ισηγορία. Όπως τόνισε ο Σπύρος Βούγιας, «ανοίξαμε το δημοτικό συμβούλιο σε θέματα της πόλης και η πρώτη απόπειρα ήταν επιτυχημένη. Το θέμα ήταν δύσκολο, αλλά αποφασίσαμε να το κάνουμε με εκπροσώπους από όλες τις πλευρές. Με την εναλλαγή που είχαμε στις τοποθετήσεις, πετύχαμε ένα γόνιμο διάλογο».

Για την αντιπαράθεση που προκλήθηκε, σημείωσε ότι «παρά την ένταση, μας κάλυψε απόλυτα η τοποθέτηση του δημάρχου, αλλά δεν μπορώ να πω αν η τοποθέτηση του υφυπουργού βοήθησε την κυβέρνηση να περάσει το μήνυμα που ήθελε. Θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να ήταν πιο προσεκτική και διεισδυτική. Αντίθετα η ένταση τροφοδότησε την δυσπιστία. Εμείς πάντως θα συνεχίσουμε τις ανοιχτές συζητήσεις ώστε να διορθώνονται λάθη ή να πετύχουμε πράγματα για την πόλη».

Φιλιππίδης: Δεν είμαστε κατά του έργου αλλά είμαστε κατά της διαδικασίας

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Παντελής Φιλιππίδης εκφράζει ίσως με τον καλύτερο τρόπο πως αντιλαμβάνονται πολλοί φορείς, αλλά και πολίτες της Θεσσαλονίκης τους χειρισμούς και την εξέλιξη γύρω από το έργο του Fly Over, για το οποίο προβληματίζονται χωρίς όμως να το απορρίπτουν.

Όπως τονίζει στην Parallaxi «εμείς αυτό που ήταν να πούμε το είπαμε. Δεν είμαστε κατά του έργου αλλά είμαστε κατά της διαδικασίας». Εξηγεί δε πως υπήρξε μεγάλη αργοπορία στη συνεννόηση για την λήψη μέτρων, τα οποία χαρακτηρίζει αποσπασματικά και μη αποδοτικά. Μάλιστα χρεώνει στους χειρισμούς της κυβέρνησης, ότι με αυτή την ολιγωρία υπάρχει κίνδυνος να καταστραφεί η οικονομία της πόλης.

«Ελπίζω να μη καταστρέψουμε την οικονομία της πόλης με ένα ακόμη μεγάλο έργο για την πόλη», τονίζει στην Parallaxi, αναφερόμενος σαφώς και στις συνέπειες του Μετρό, οι λαμαρίνες του οποίου προκάλεσαν ανεπανόρθωτες ζημιές σε πολλές εμπορικές και όχι μόνο επιχειρήσεις. Σε ότι αφορά το ωράριο του φορτοεκφορτώσεων επιμένει ότι πρέπει να αλλάξει το τονάζ των φορτηγών ώστε να μειωθεί η κίνηση τους μέσα στην πόλη.

Οι κάτοικοι προσφεύγουν στο Ευρωκοινοβούλιο – Αδαμίδης: Αποκαλύφθηκε η αλήθεια 

Από την πλευρά τους πάντως οι πολίτες που αντιδρούν στο έργο, μετά και την προχθεσινή «αναμέτρηση» στο δημοτικό συμβούλιο, δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τις προσφυγές τους και ετοιμάζονται να καταθέσουν αναφορά και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Ο δικηγόρος των κατοίκων του Συνοικισμού των Κωνσταντινοπολιτών, Αλέξανδρος Αδαμίδης, τονίζει στην Parallaxi πως η διαδικασία διαλόγου στο δημοτικό συμβούλιο, βοήθησε να αποκαλυφθεί η αλήθεια για το Fly Over.

«Η συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο «απογύμνωσε τον βασιλιά» και αποκαλύφθηκε η αλήθεια για το έργο, μέσα και από τις τοποθετήσεις φορέων όπως το ΕΚΑΒ, η Πυροσβεστική και οι νοσοκομειακοί γιατροί για τους κινδύνους που εγκυμονεί. Είναι ένα έργο που το αποφάσισαν χωρίς διαβούλευση και χωρίς να συζητήσουν με την τοπική κοινωνία, αλλά και χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη», τονίζει και αναφέρει πως «όπως αποδείχτηκε κανείς δεν είπε ότι το έργο είναι θετικό για την πόλη. Όλοι παραδέχτηκαν ότι δημιουργεί σοβαρά προβλήματα έως αξεπέραστα».

Σε ότι αφορά την προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο κ. Αδαμίδης αναφέρει ότι η αναφορά είναι έτοιμη και θα κατατεθεί με στόχο να εκδοθεί ψήφισμα από το Ευρωκοινοβούλιο για το έργο του Fly Over.

Τον Απρίλιο η συζήτηση στο ΣτΕ – Στο επίκεντρο η απουσία κυκλοφοριακής μελέτης

Σε ότι αφορά το νομικό κομμάτι της υπόθεσης και τις προσφυγές των κατοίκων, τον Μάρτιο, έχει προγραμματιστεί να συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικράτειας η αίτηση ακύρωσης του έργου που κατέθεσαν οι Σύλλογοι Δρομέων και Προστασίας του Σειχ Σου ενώ τον Απρίλιο ακολουθεί η αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ του Συλλόγου Κωνσταντινοπολιτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΣτΕ προσανατολίζεται να δικάσει και τις δύο αιτήσεις μαζί, σε μία συνεδρίαση, με πιθανή ημερομηνία την 20η Απριλίου.

Ωστόσο αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι, μέχρι πρόσφατα, το δημόσιο από την πλευρά του δεν έχει καταθέσει φάκελο με τις απόψεις του και τα δικά του επιχειρήματα, παρότι έχει ασκηθεί παρέμβαση από την κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο. Προφανώς αυτή ολιγωρία εκ μέρους του δημοσίου, να αποσκοπεί στην καθυστέρηση της συνεδρίασης και της λήψης απόφασης από το ΣτΕ.

Όμως υπάρχει και άλλη ερμηνεία γι αυτή την στάση της κυβέρνησης, που μάλλον θέλει να είναι όσο μπορεί καλύτερα προετοιμασμένο: υπάρχει απόφαση του ΣτΕ για σχεδόν παρόμοια υπόθεση περίπτωση που ακύρωσε την περιβαλλοντική μελέτη έργου, διότι δεν υπήρχε κυκλοφοριακή μελέτη.

Συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2023, το 5ο τμήμα του ΣτΕ ακύρωσε την «Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων», του έργου της επέκτασης της διασύνδεσης Πειραιά – Ελευσίνας γιατί δεν υπήρχε έκδοση οριστικής κυκλοφοριακής μελέτης. Εκτιμάται ότι το ΣτΕ, βάσει του δεδομένου ότι για το Fly Over δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη, πιθανά να λάβει ακυρωτική απόφαση.

Συγκέντρωση κατοίκων στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας με αίτημα την ακύρωση του Fly Over   

Στο μεταξύ χθες το βράδυ στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας, πραγματοποιήθηκε μαζική συγκέντρωση πολιτών, μετά από κάλεσμα των συλλογικοτήτων που αντιδρούν στο Fly Over: του Σύνδεσμου Κωνσταντινουπολιτών, των Πρωτοβουλιών Κατοίκων Μαλακοπής, Κρυονερίου και Πυλαίας, του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης και της Επιτροπής Προστασίας Σέιχ Σου.

Ο νομικός σύμβουλος των Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών. Αλέξανδρος Αδαμίδης περιέγραψε το νομικό μέρος των προσφυγών των κατοίκων, τονίζοντας πως η επιδίωξη είναι να τηρηθεί η νομοθεσία ενώ επισήμανε πως η συμμετοχή των πολιτών, σε όλες τις φάσεις της διεκδίκησης για ακύρωση του έργου, είναι σημαντική.

Ο Χρήστος Ταξιλτάρης, ομ.καθηγητής Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών Έργων υποστήριξε ότι οι μελέτες για το έργο, όπως αυτή για την οδοποιία και την κυκλοφορία δεν έχουν ολοκληρωθεί, ενώ ο Κώστας Νικολάου, διδάκτωρ Περιβαλλοντολόγος, αναφέρθηκε εκτενώς στις κυκλοφοριακές επιπτώσεις και στην ατμοσφαιρική ρύπανση, με έμφαση στα καρκινογόνα μικροσωματίδια, τα οποία, με το Fly Over, έχουν αυξηθεί επικίνδυνα και έχουν υπερβεί τα όρια συναγερμού. Επίσης η Χριστίνα Μακνέα, χημικός μηχανικός, στέλεχος του ΤΕΕ/ΚΜ μίλησε για ένα έργο χωρίς οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα και, αφήνοντας αιχμές για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, υποστήριξε ότι η Περιφέρεια οφείλει να ελέγξει το φάκελο της σύμβασης για το χρονοδιάγραμμα.

Χρ. Παπαστεργίου: Να σταματήσει το Fly Over

Νωρίτερα χθες με συνέντευξη Τύπου, τις ενστάσεις του για το Fly Over κατέθεσε και ο περιφερειακός σύμβουλος, επικεφαλής της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία» Χρήστος Παπαστεργίου, που ζήτησε να σταματήσει η κατασκευή του έργου.

Μάλιστα ο Χ. Παπαστεργίου, γιατρός στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, ανακοίνωσε την διαδικτυακή συλλογή υπογραφών, «με απόλυτη διασφάλιση, όπως είπε των προσωπικών δεδομένων», στον ιστότοπο «http://bit.ly/skg-flyover».

Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, κάλεσε την κυβέρνηση να μην αποφασίζει αυταρχικά για την Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία και πεότεινε «να επανέλθουμε στον αρχικό στρατηγικό σχεδιασμό και την κατασκευή του εξωτερικού δακτυλίου, τουλάχιστον -για αρχή- το δυτικό του τμήμα. Κι όταν ολοκληρωθεί και, δεδομένης της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ και της βελτίωσης των υπηρεσιών του ΟΑΣΘ, οι επικαιροποιημένες κυκλοφοριακές μελέτες θα δείξουν, αν όντως χρειάζεται το fly over, ή είναι προτιμότερη η κατασκευή υπογείου τούνελ, που θα συνδέει τον εξωτερικό δακτύλιο με την εσωτερική περιφερειακή».

Ο κ. Παπαστεργίου επισήμανε ότι η λύση αυτή, δεν προκαλεί επιπτώσεις στο δάσος, δεν επιβαρύνει την υφιστάμενη κυκλοφορία, αφού είναι νέα χάραξη και, όπως δείχνουν οι μελέτες της «Εγνατίας Οδού» είναι φθηνότερη από το fly over.

Ο κ. Παπαστεργίου έθεσε μια σειρά ερωτημάτων, κυρίως προς την κυβέρνηση, αλλά και προς την περιφέρεια:

  • Ποιοί και με ποιά κριτήρια αποφάσισαν την αλλαγή του στρατηγικού σχεδίου υποδομών και μεταφορών, που ομόφωνα, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, υπό τον συντονισμό του Τ.Ε.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας, είχε αποφασιστεί το 2010 ;
  • Γιατί, ενώ η Εγνατία Οδός έχει ολοκληρώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις μελέτες κι έχουν εγκριθεί και οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δεν προχώρησε ο εξωτερικός δακτύλιος, που σημειωτέον έχει λιγότερο κόστος από το fly over και είναι κύριο και όχι συμπληρωματικό έργο ;
  • Υπάρχει μελέτη για την αντοχή του εδάφους στην βαριά κατασκευή της υπερυψωμένης οδού και στο επιπρόσθετο βάρος των οχημάτων πάνω σε αυτήν;
  • Γιατί δεν δημοσιεύεται η οριστική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε να έχουμε την ακριβή εικόνα των δασικών εκτάσεων που θα αποψιλωθούν;
  • Έχει συμβεί αποχαρακτηρισμός αναδασωτέων εκτάσεων;
  • Έχουν αρθεί, δικαστικά, απαλλοτριώσεις που αφορούν το έργο;
  • Πριν ένα χρόνο ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών κ. Μπίλλιας δήλωσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ότι «σε πλήρη συνεργασία με την κυβέρνηση, συμμετέχουμε και παρεμβαίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής όπως το fly over». Τι ακριβώς σημαίνει αυτό και γιατί ο κ. Τζιτζικώστας ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει καμία ενημέρωση από την κυβέρνηση ;
  • Γιατί αποφασίστηκε, το καλοκαίρι, η αναβολή της έναρξης των εργασιών ; Προφανώς η κυβέρνηση και Περιφέρεια ήξεραν τι θα συμβεί και «προφυλάχθησαν» εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών. Αυτό όμως, πέρα από εμπαιγμό προς τους πολίτες, οδήγησε και στην πρώτη αποζημίωση, αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, προς τους εργολάβους. Δεν υπάρχουν ευθύνες ;
  • Όπως δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης ανάπτυξης κ. Γιουτίκας, οι μετρήσεις δείχνουν πολύ μεγάλη αύξηση των αερίων ρύπων, στο πολεοδομικό συγκρότημα, λόγω των μποτιλιαρισμάτων και ο κίνδυνος επιβολής προστίμου, από την Ε.Ε. είναι σχεδόν βέβαιος, αφού ήδη τον Ιανουάριο έχουμε 12 ημέρες υπέρβασης των ορίων, από τις 30, που επιτρέπονται ετησίως. Ποιοί είναι υπεύθυνοι γι’ αυτό, όπως και για τις επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών ;
  • Το κόστος των χαμένων ωρών χιλιάδων ανθρώπων από τις καθυστερήσεις, την αυξημένη κατανάλωση καυσίμων και τις φθορές των οχημάτων ποιοί θα το επωμισθούν ; Τις επιπτώσεις στον τουρισμό ποιοί θα τις αντιμετωπίσουν ;
#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα