Θεσσαλονίκη

Σε εταιρία των Αθηνών η κατασκευή του περιπτέρου του ΟΑΣΘ στην ΔΕΘ

Με εντολή του Υπουργείου Μεταφορών επιλέγεται η μέθοδος της ανάθεσης σε συγκεκριμένες εταιρίες επικοινωνίας

Φίλιππος Δεργιαδές
σε-εταιρία-των-αθηνών-η-κατασκευή-του-π-1196888
Φίλιππος Δεργιαδές

Για μία ακόμη χρονιά ο ΟΑΣΘ κατόπιν «εντολής» του υπουργείου Μεταφορών έχει αναθέσει την κατασκευή του περιπτέρου του Οργανισμού στην φετινή 88η ΔΕΘ σε εταιρία των Αθηνών, αγνοώντας και πάλι τους επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για σύμβαση μετά από ανάθεση, καθώς το ποσό δεν ξεπερνά τις 30.000 και αφορά την υποστήριξη της παρουσίας του Οργανισμού στο περίπτερο του υπουργείου Μεταφορών στην ΔΕΘ. Το ποσό της ανάθεσης είναι 23.500 ευρώ «πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ», και σύμφωνα με το έγγραφο της σύμβαση που έχει αναρτηθεί αφορά:

Το ποσό μπορεί να μη θεωρείται μεγάλο και σαφώς πρόκειται για μία νόμιμη ανάθεση, αλλά αυτό που προκαλεί ερωτήματα και αντιδράσεις είναι η μεθοδολογία.

Αντί δηλαδή η κατασκευή του περιπτέρου του υπουργείου Μεταφορών και η προβολή των υπαγόμενων σ’ αυτό φορέων και οργανισμών, να ανατεθεί σε μία εταιρία μέσω διαγωνισμού, για μία ακόμη φορά επιλέγεται η μέθοδος της «κατάτμησης» της σύμβασης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών της επικοινωνίας και της διαφήμισης το περίπτερο του υπουργείο Μεταφορών αν είχε ανατεθεί ως ενιαίο σύνολο θα κόστιζε πάνω από 100.000 – 150.000 ευρώ και θα έπρεπε να προκηρυχθεί ανοιχτός διαγωνισμός.

Το περίπτερο του ΟΑΣΘ στην 87η ΔΕΘ.

«Κάθε οργανισμός που εποπτεύεται ή υπάγεται στο υπουργείο, δηλαδή ΟΑΣΘ, ΕΡΓΟΣΕ, Ελληνικό Μετρό κ.λ.π., και εκπροσωπείται στο περίπτερο καλείται να πληρώσει το δικό του μερίδιο, που δεν υπερβαίνει τις 30.000 ευρώ, ώστε να δοθεί η δυνατότητα μέσω των αναθέσεων, η «δουλειά» να μοιρασθεί σε φιλικές εταιρίες, ή σε εταιρίες που συνεργάζονται σε θέματα επικοινωνίας με το υπουργείο Μεταφορών ή και το Μαξίμου», αναφέρει διαφημιστής της Θεσσαλονίκης που γνωρίζει πως λειτουργεί το σύστημα.

Ωστόσο αναφέρει στην Parallaxi ότι ακόμα και για ποσά κάτω των 30.000 θα μπορούσε να επιλεγεί η διαδικασία του «πρόχειρου διαγωνισμού» και να δοθεί η δυνατότητα της συμμετοχής και εταιριών από τη Θεσσαλονίκη. «Δεν το πράττουν για να δοθεί το έργο σε ημέτερους των Αθηνών και όχι της Θεσσαλονίκης» τονίζει.

Πηγές του ΟΑΣΘ απέφυγαν να σχολιάσουν τα τεκταινόμενα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Μεταφορών συνεργάζεται με συγκεκριμένες εταιρίες επικοινωνίας και επιλέγεται η μέθοδος της ανάθεσης, ώστε το έργο που ανατίθεται, όπως υποστηρίζουν «να υλοποιείται έγκαιρα και έγκυρα».

Να σημειωθεί πάντως πως αυτή επιλογή της κυβέρνησης και των διάφορων υπουργείων να αγνοούν επιδεικτικά τους επαγγελματίες της επικοινωνίας και της διαφήμισης από την περιφέρεια και μάλιστα για εκδηλώσεις και έργα που πραγματοποιούνται εκτός των Αθηνών, δεν περνάει απαρατήρητη.

Ειδικά για τον ΟΑΣΘ, να σημειωθεί ότι ακόμα και η πρόσφατη εκδήλωση των εγκαινίων του σταθμού φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, που έγινε παρουσία του πρωθυπουργού και κόστισε 8.432 ευρώ, ανατέθηκε σε εταιρία των Αθηνών, όπως και παλιότερα η εκτύπωση των μηνιαίων καρτών του ΟΑΣΘ, που δόθηκαν, και πάλι με απευθείας ανάθεση, όχι σε εταιρία της Θεσσαλονίκης, αλλά της Αθήνας.

Προφανώς η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών θεωρούν ότι οι εταιρίες επικοινωνίας και οι επαγγελματίες διαφημιστές της Θεσσαλονίκης δεν διαθέτουν τις γνώσεις και την εμπειρία να αναλάβουν την προβολή του ΟΑΣΘ στο πλαίσιο της ΔΕΘ, παρότι οι «πελάτες» του ΟΑΣΘ, δηλαδή το επιβατικό κοινό, είναι οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, που «πληρώνουν» με το εισιτήριο και τις εισφορές τους τον κρατικό ΟΑΣΘ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα