USE-IT: Σαν ντόπιος στη Θεσσαλονίκη
Η τόνωση της τουριστικής κίνησης αποτέλεσε προτεραιότητα του Γιάννη Μπουτάρη ήδη από τις πρώτες μέρες του στη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης. Με ανοίγματα στο Ισραήλ και την Τουρκία επιδίωξε να προσελκύσει επισκέπτες, βασιζόμενος στους δεσμούς του παρελθόντος. Η προσπάθεια απέφερε αποτελέσματα, καθώς οι αφίξεις στο αεροδρόμιο Μακεδονία αυξήθηκαν κατά 11,77% το 2011, ενώ μετά από […]
Η τόνωση της τουριστικής κίνησης αποτέλεσε προτεραιότητα του Γιάννη Μπουτάρη ήδη από τις πρώτες μέρες του στη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης. Με ανοίγματα στο Ισραήλ και την Τουρκία επιδίωξε να προσελκύσει επισκέπτες, βασιζόμενος στους δεσμούς του παρελθόντος. Η προσπάθεια απέφερε αποτελέσματα, καθώς οι αφίξεις στο αεροδρόμιο Μακεδονία αυξήθηκαν κατά 11,77% το 2011, ενώ μετά από χρόνια μεγάλα κρουαζιερόπλοια έδεσαν στο λιμάνι. Ωστόσο, το μεγάλο έλλειμμα στην καθοδήγηση των τουριστών παρέμεινε. Ενημερωτικό υλικό και σημεία πληροφόρησης στα αγγλικά δεν υπάρχουν…
Αυτό το σημαντικό κενό έσπευσε να καλύψει μία ομάδα νέων εθελοντών της πόλης. Αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας τους ο χάρτης “USE-IT” που φιλοδοξεί να προσφέρει στους νεαρούς και χαμηλού προϋπολογισμού κυρίως επισκέπτες της Θεσσαλονίκης την ευκαιρία να τη ζήσουν σαν ντόπιοι.
Ο ευρωπαϊκός οργανισμός “USE-IT” έδωσε την αρχική ιδέα. «Είχα βρεθεί στις Βρυξέλλες, όπου είναι η βάση του USE-IT, και αναζητώντας πληροφορίες για την πόλη, εντόπισα το χάρτη. Ήταν μια πολύ οργανωμένη προσπάθεια που θα ταίριαζε και στη Θεσσαλονίκη που προσελκύει νεαρόκοσμο.», θυμάται την αρχή της προσπάθειας η Σοφία Κόντος, μέλος του Navarino Network.
Μέσω του Νavarino Νetwork η Σοφία και ο Αντώνης Κοσλίδης απηύθυναν ανοιχτή πρόσκληση σε όποιον θα ήθελε να λειτουργήσει σαν τουριστικός οδηγός της πόλης. Περισσότεροι από 40 εθελοντές αρχικά και μία ομάδα 10 ατόμων τελικά, ανάμεσά τους και το γραφείο arqlab που ανέλαβε το σχεδιασμό, συνεργάστηκαν προκειμένου η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει το δικό της «χρήσιμο» χάρτη. Ύστερα από σχεδόν έντεκα μήνες εντατικής εθελοντικής δουλειάς το “USE-IT Thessaloniki” είναι έτοιμο πια προς εκτύπωση. 40.000 αντίτυπα αναμένεται να παραχθούν από το Δήμο Θεσσαλονίκης, ο οποίος από την αρχή στάθηκε αρωγός στη συγκεκριμένη προσπάθεια, όπως υπογραμμίζει η Σοφία, μιλώντας στην Parallaxi.
Στόχος είναι από το φετινό καλοκαίρι η πόλη να έχει να προσφέρει στους επισκέπτες της ενημερωτικό υλικό στην αγγλική γλώσσα, ώστε να διευκολυνθεί η γνωριμία τους μαζί της. Οι επιλογές στον πολιτισμό, τη διαμονή, την εστίαση και τη διασκέδαση είναι πολλές, αλλά και όσα σημεία έμειναν εκτός της φετινής εκδόσης θα έχουν την ευκαιρία τους μία από τις επόμενες χρονιές, καθώς το περιεχόμενο του χάρτη θα ανανεώνεται σε ετήσια βάση.