Βαρύς ο φόρος αίματος στην άσφαλτο τον Σεπτέμβριο στην Κεντρική Μακεδονία
Επί 20 μήνες σε αδράνεια βρίσκεται το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύλλογος "SOS Τροχαία Εγκλήματα"
Συνολικά πέντε άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο και τριάντα τραυματίστηκαν, εκ των οποίων ο ένας σοβαρά, σε τροχαία δυστυχήματα που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου στην Κεντρική Μακεδονία.
Σχεδόν ένας νεκρός τη βδομάδα. Ανάμεσά τους ο 16χρονος ποδηλάτης που τον χτύπησε οδηγός οχήματος της ΕΛ.ΑΣ. την περασμένη Παρασκευή στους Αμπελόκηπους.
Στους τραυματίες συγκαταλέγεται και η 36χρονη ποδηλάτισσα που παρασύρθηκε την Τρίτη από αυτοκίνητο στη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου και νοσηλεύεται στο “Παπαγεωργίου”.
Συγκεκριμένα: Από τα στατιστικά στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας που αφορούν τις Περιφερειακές Ενότητες Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής προκύπτει ότι κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου έχασαν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι σε ισάριθμα τροχαία δυστυχήματα και τραυματίστηκαν 28, από τους οποίους ο ένας σοβαρά.
Στους νεκρούς προσθέσαμε τον 16χρονο ποδηλάτη στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης και δύο τραυματίες (την 36χρονη ποδηλάτισσα κι έναν ακόμη σε τροχαίο ατύχημα στο δρόμο Περαίας – Θεσσαλονίκης), που καταγράψαμε στα καθημερινά δημοσιογραφικά ρεπορτάζ.
Επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά
Οι βασικότερες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, όπως προέκυψαν από τις έρευνες του ανακριτικού της Τροχαίας είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και προστατευτικού κράνους, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και η παραβίαση της προτεραιότητας.
Επιπλέον, στη Κεντρική Μακεδονία, εκτός από τη Θεσσαλονίκη η ΕΛ.ΑΣ κατέγραψε 9.825 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, από τις οποίες σχεδόν οι μισές (4.601) αφορούν παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα και ακολουθούν παραβάσεις όπως, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας (311) και προστατευτικού κράνους (175), οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (193) και 51 παραβιάσεις του κόκκινου σηματοδότη.
“Διασωληνωμένο” το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας
Εάν η μία πλευρά των τροχαίων αφορά τους οδηγούς, η ατομική ευθύνη, η άλλη αφορά τα οργανωμένα μέτρα συλλογικής προστασίας και πρόληψης που οφείλει να παίρνει η Πολιτεία. Όπως αναφέρει ο Πανελλήνιος Σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα”, 20 μήνες μετά την πανηγυρική εξαγγελία του “το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 βρίσκεται προφανώς διασωληνωμένο σε κάποια ΜΕΘ”. Και εξηγεί:
“Από της 3 Φεβρουαρίου του 2021 που αναγγέλθηκε πανηγυρικά το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 έχουν περάσει 20 μήνες και ακόμα δεν έχει ψηφιστεί. Κοντεύουν να περάσουν βέβαια τα δύο από τα δέκα χρόνια της δεκαετίας και οι τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματα τους αυξάνονται και πληθύνονται”
Και επιπλέον, “η αρμόδια κυβερνητική επιτροπή για την οδική ασφάλεια έχει πάνω από έξι μήνες να συνεδριάσει μετά από τις τρεις πρώτες συνεδριάσεις, στις 9 Ιουνίου 2021, στις 27 Ιουλίου 2021 και στις 30 Μαρτίου 2022. Δυστυχώς όλες οι ενδείξεις συντείνουν πώς το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 μετά τον βαρύτατο τραυματισμό του, βρίσκεται σε κώμα, διασωληνωμένο, με τα κυβερνητικά και τεχνοκρατικά επιτελεία να προβληματίζονται αν πρέπει να το αφήσουν να πεθάνει ειρηνικά. Αντί να αλλάξει την τύχη των θυμάτων, ακολούθησε κι αυτό την τύχη τους”.