Σάλος με αφίσα κατά των αμβλώσεων στο μετρό της Αθήνας!
Πλήθος αντιδράσεων και παρεμβάσεις.
Δευτέρα σήμερα και για το μετρό της Αθήνας το οποίο από το πρωί ξεκίνησε τα δρομολόγια κατά το πρόγραμμά του με αρκετά, ωστόσο, προκλητικό… διαφημιστικό περιεχόμενο στο εσωτερικό των στάσεων. Το περιεχόμενο αυτό αφορούσε σε αφίσες νέας καμπάνιας κατά των αμβλώσεων και όπως όταν λογικό προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων.
Συγκεκριμένα οι αφίσες κατά των αμβλώσεων είναι της πρωτοβουλίας «Αφήστε με να ζήσω», και αναγράφουν: «Ήξερες ότι στο αγέννητο παιδί από την 18η ημέρα χτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».
Μερικές από τις αντιδράσεις χρηστών του Twitter:
Αξιέπαινη πρωτοβουλία από το κίνημα #afistemenaziso για την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας μας στο θέμα των αγέννητων παιδιών. Μια κοινωνία που υποκριτικά υπερασπίζεται τα δικαιώματα των ζώων και θεωρεί δικαίωμά της να σκοτώνει τα ανυπεράσπιστα έμβρυα…#μετρο pic.twitter.com/udb91AifJr
— Ιωάννης Βατάτζης (@mitspana) January 13, 2020
Αυτή η φώτο θα μπορούσε να αποτελεί ενημερωτική καμπάνια στο μετρό για τους pro-choice. Η άλλη του αφήστεμεναζήσω θα μπορούσε για αρχή να βρίσκεται στο μετρό Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα στη στάση με τα αρχαία #afistemenaziso pic.twitter.com/AdFe4wxzvw
— Aimilia Voulvouli (@A_Voulvouli) January 13, 2020
Παραθέτω ενδεικτικά ποιες είναι οι απόψεις των συλλόγων πίσω από αυτή τη διαφήμιση του #afistemenaziso pic.twitter.com/9Si3st5SgM
— Dem (@d3m_) January 13, 2020
Μεσαιωνική καλημέρα από το μετρό της πρωτεύουσας! #afistemenaziso #metro #athina #pouzoume pic.twitter.com/TzZRvhcKiy
— Anastasios Moumtzis (@TasioMG) January 13, 2020
Ανοίγει σιγά σιγά η συζήτηση για νομοθετική ρύθμιση των αμβλώσεων. Αξίζει να αποδώσουμε τα εύσημα στην #sportime και τον @AdonisGeorgiadi που δεν φοβήθηκαν τον δήθεν προοδευτικό εσμό. Και όχι, καμία γυναίκα δεν έχει δικαίωμα στο σώμα της όταν δολοφονεί.#afistemenaziso pic.twitter.com/cV8ki6IMMv
— Φιλελεύθερος_Δεξιός (@Fileleftheros_) January 13, 2020
Έντονη ήταν και η αντίδραση του εκπροσώπου Τύπου του ΚΙΝΑΛ, Παύλου Χρηστίδη ο οποίος σε ανάρτησή του στο Facebook ζητά εξηγήσεις.
«Η μητρότητα αποτελεί ελεύθερη επιλογή, όχι επιβολή. Στην Ελλάδα η νομιμοποίηση των αμβλώσεων κατοχυρώθηκε με τον N. 1609 του 1986 του ΠΑΣΟΚ μετά από δεκαετίες απαγορεύσεων. Και είναι επιλογή και δικαίωμα της κάθε γυναίκας η πρόσβαση στη νόμιμη και ασφαλή έκτρωση, με βάση τα διεθνή ιατρικά πρωτόκολλα», γράψει ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος. Αντιλήψεις σαν αυτές που βλέπουμε στις αφίσες είναι μεσαιωνικές. Τι ακριβώς κάνει η διοίκηση του Μετρό;», καταλήγει.
Σχολιάζοντας το θέμα ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος έγραψε στο Twitter: «Υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο».
Υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο.
— Γιάννης Μυλόπουλος (@MylopYannis) January 13, 2020
Μέλη της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ λίγη ώρα πριν παρενέβησαν στο Μετρό του Μεταξουργείου, κολλώντας αφίσα με το μήνυμα «Τα σώματα μας μας ανήκουν» πάνω από τις προηγούμενες.
Στην ανάρτηση τους στο επίσημο λογαριασμό στο Facebook έγραψαν: «Τα σώματά μας, μας ανήκουν! Την ώρα που οι γυναικοκτονίες γίνονται καθημερινότητα, οι καταγγελίες για βασανισμούς από την αστυνομία έχουν πληθύνει, επιλέγουν να χτυπήσουν το δικαίωμα στην άμβλωση. Εκκλησία και κυβέρνηση έγιναν ένα ενάντια στα δικαιώματα μας. Κάτω τα χέρια σας από τα σώματα μας. Κάτω τα χέρια σας από την νεολαία!».