Σε ηλεκτρονική μορφή διπλώματα οδήγησης και άδειες κυκλοφορίας

Αναλυτικά η διαδικασία

Parallaxi
σε-ηλεκτρονική-μορφή-διπλώματα-οδήγη-547588
Parallaxi

Η ανανέωση αδειών κυκλοφορίας και διπλωμάτων οδήγησης θα γίνεται στο εξής με ψηφιακό τρόπο. 

Ο Λεωνίδας Χριστόπουλος, γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, παρουσίασε εχθές Τρίτη στην ΕΡΤ τον τρόπο με τον οποίο ο κάθε πολίτης θα μπορεί να ανανεώσει την άδεια κυκλοφορίας και το δίπλωμα οδήγησής του. Πιο αναλυτικά, θα κάνει είσοδο με τους κωδικούς taxis στο gov.gr και σε κάθε στάδιο θα μπορεί να ενημερώνεται για το πού βρίσκεται η αίτησή του.

 

Επιπλέον, ο κος Χριστόπουλος τόνισε ότι αυτή η διαδικασία αποτελεί προπομπό της ηλεκτρονικής αγοραπωλησίας οχημάτων η οποία αναμένεται να εγκαινιαστεί μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.

Πριν την εκτύπωση των αδειών οδήγησης η κάθε αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας στέλνει τις φωτογραφίες με κούριερ στην Αστυνομία. Ακολούθως, η Διεύθυνση Διαβατηρίων εκτυπώνει τις άδειες οδήγησης.

Η όλη διαδικασία ήταν εξαιρετικά χρονοβόρα, γεγονός που προκαλούσε έντονες διαμαρτυρίες ή και παρανομίες. Η καθιέρωση της προσωρινής άδειας περιόρισε το φαινόμενο σε μεγάλο βαθμό. Πλέον, εντός διημέρου, ο κάθε οδηγός μπορεί να έχει στο κινητό του την προσωρινή του άδεια, η οποία έχει ισχύ για 4 μήνες. Άξιο λόγου είναι ότι μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 261.154 προσωρινές άδειες οδήγησης.

Η ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθείται και στην περίπτωση έκδοσης αντιγράφων αδειών οδήγησης καθώς και αντικατάστασής τους. Εξίσου μεγάλο πρόβλημα με τις καθυστερήσεις αντιμετωπίζεται και σε αυτήν την περίπτωση.

Είναι επομένως αντιληπτό ότι η ψηφιοποίηση της διαδικασίας πρόκειται να απαλλάξει τους πολίτες από τις καθυστερήσεις. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά 12.423 άδειες οδήγησης.

Η Διεύθυνση Πληροφορικής του Υπουργείου σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχώρησε σε δημιουργία πλατφόρμας στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να εκτυπώνουν την άδεια εισόδου, αφού ανακοινώθηκε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας και κυκλοφορία των ΙΧ και φορτηγών με μικτό βάρος μικρότερο των 2200 χιλιογράμμων και εκπομπή καυσαερίων μικρότερη των 120.

Σχεδιάζεται ακόμα, η εφαρμογή Car Wallet, η οποία θα περιλαμβάνει τα εξής:

– Δίπλωμα Οδήγησης

– Άδεια Κυκλοφορίας Οχήματος

– Τέλη Κυκλοφορίας

– Πιστοποιητικό ΚΤΕΟ

– Αντίγραφο Ασφαλιστικού Συμβολαίου οχήματος,

– Ιστορικό Συντήρησης Οχήματος, κλπ.

Η μεταβίβαση των αδειών κυκλοφορίας Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης και Δικύκλων πραγματοποιείται αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδότηση στις Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας όταν καταβληθούν τα προβλεπόμενα τέλη μεταβίβασης. Μία διαδικασία που επιδιώκεται από το Υπουργείο να γίνεται ψηφιακά.

Οι βαθμοί ποινής των οδηγών καταχωρούνται στο σύστημα Πληροφορικής του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών μόλις αυτοί σταλούν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Τροχαίας της ΕΛ.ΑΣ. Έπειτα και αφού έχουν συγκεντρωθεί οι προβλεπόμενοι βαθμοί, εκδίδεται η πράξη αφαίρεσης και ο πολίτης ενημερώνεται για τον χρόνο αφαίρεσης της άδειας οδήγησης καθώς και τον χρόνο που πρέπει να κάνει εξετάσεις ώστε να του επαναχορηγηθεί η άδεια οδήγησης.

Άλλη μία χρονοβόρα διαδικασία, που έχει ως αποτέλεσμα οι οδηγοί να λαμβάνουν τις πράξεις αφαίρεσης μετά από 2 με 3 χρόνια, όταν πλέον η επιβολή της ποινής δεν έχει την απαιτούμενη προστιθέμενη αξία. Το Υπουργείο επιδιώκει την ψηφιοποίηση και αυτού του συστήματος.

Οι οδηγοί φορτηγών και λεωφορείων οφείλουν να εκδώσουν τις κάρτες Ψηφιακού Ταχογράφου. Η ηλεκτρονική μετατροπή της διαδικασίας, η οποία προωθείται, θα έχει ως αποτέλεσμα τη μη παρουσία των οδηγών στις Διευθύνσεις Μεταφορών στις Περιφέρειες. Ειδικά οι οδηγοί που κάνουν εξωτερικά δρομολόγια θα υποβάλλουν το αίτημά τους από όπου κι αν βρίσκονται.

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα