Σε πλαστικά δοχεία τα υγρά που προκάλεσαν έκρηξη στο τρένο
Βρίσκονταν στην πρώτη πλατφόρμα, σε 15-20 πλαστικά δοχεία, σύμφωνα με το πόρισμα του πραγματογνώμονα Αχιλλέα Μιχόπουλου
Βρίσκονταν στην πρώτη πλατφόρμα, σε 15-20 πλαστικά δοχεία, σύμφωνα με το πόρισμα του πραγματογνώμονα Αχιλλέα Μιχόπουλου
Στην πρώτη πλατφόρμα της εμπορικής αμαξοστοιχίας βρισκόταν το καύσιμο που προκάλεσε τη φωτιά στο έγκλημα των Τεμπών. Αυτό προκύπτει από το πόρισμα του πραγματογνώμονα Αχιλλέα Μιχόπουλου, που δημοσιεύει η ΑΥΓΗ της Κυριακής. Μάλιστα, το επικαιροποιημένο πόρισμα αναφέρει ότι οι υδρογονάνθρακες μεταφέρονταν σε πλαστικά δοχεία του ενός κυβικού, που εξερράγησαν σε τρεις διακριτές προσκρούσεις με τις λαμαρίνες που μεταφέρονταν στη δεύτερη και στην τρίτη πλατφόρμα. Έτσι δημιουργήθηκε η πυρόσφαιρα (fireball).
Επιπλέον εκτιμάται ότι οι υδρογονάνθρακες ήταν 13,7-19 τόνοι και αποκαλύπτεται ότι υπήρξε και ένα δοχείο που εξερράγη λόγω της φωτιάς 3 λεπτά μετά τη σύγκρουση.
Από τα φωτογραφικά δεδομένα που ανέκυψαν από την κάμερα επιτήρησης κυκλοφορίας αποκαλύπτεται εμφανώς η ροή καυσίμου στο πρανές, αριστερά από το κατακόρυφο τοιχίο του τούνελ
Οι περιοχές που επηρεάστηκαν στον μέγιστο βαθμό από τη φωτιά στο έδαφος
Ειδικότερα, στη σελίδα 58 του πορίσματος Μιχόπουλου υπογραμμίζεται πως η ποσότητα των υδρογονανθράκων «ήταν στην πρώτη πλατφόρμα σε πλαστικά δοχεία (IBCs) χωρητικότητας 1m3 εκάστου. Έτσι ερμηνεύεται το γεγονός ότι ο σχηματισμός του fireball προέκυψε από τρεις διακριτές προσκρούσεις των λαμαρινών που λόγω αδράνειας έπεσαν στα δοχεία και τα διέρρηξαν. Οι λαμαρίνες ήταν στην πραγματικότητα τοποθετημένες στην 2η και 3η πλατφόρμα. Το συνολικό βάρος των λαμαρινών ήταν 162 τόνοι, με επιτρεπόμενο φορτίο ανά πλατφόρμα 200 τόνων». Ο πραγματογνώμονας επισημαίνει ότι «η κατανομή τους σε 2 πλατφόρμες ήταν εφικτή. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από το γεγονός ότι στην 1η πλατφόρμα δεν υπάρχουν υπολείμματα από τα συρματόσχοινα πρόσδεσης των λαμαρινών, ενώ υπολείμματα υπάρχουν στη 2η και 3η πλατφόρμα».
Όσον αφορά το καινούργιο στοιχείο της ροής καυσίμου, προκύπτει από φωτογραφικά δεδομένα που ανέκυψαν από την κάμερα επιτήρησης κυκλοφορίας εμφανώς η ροή καυσίμου στο πρανές, αριστερά από το κατακόρυφο τοιχίο του τούνελ. Η φωτιά στο έδαφος εμφανίζεται για πρώτη φορά στις 23:19:50, δηλαδή 1:07 μετά το τέλος της πυρόσφαιρας. Και η ροή του υγρού εμφανίζεται για πρώτη φορά στις 23:21:33, 1:43 μετά την έναρξη της φωτιάς.
Το συμπέρασμα Μιχόπουλου είναι ότι «υπάρχει και 1 δοχείο που διερράγη λόγω έκθεσης σε φλόγα, 3:05´´ μετά τη σύγκρουση. Το πλαστικό δοχείο με πάχος τοιχώματος 3-4 χιλιοστών είναι τελείως φυσιολογικό μετά από έκθεση σε εξωτερική φλόγα να διαρραγεί και όλο το περιεχόμενο να χυθεί». Το δοχείο ενδεχομένως αποτελεί το εύρημα που φάνηκε παγιδευμένο κάτω από το βαγόνι Β3.
Με αυτά τα δεδομένα το πόρισμα Μιχόπουλου καταλήγει σε εκτίμηση της συνολικής μάζας αρωματικών υδρογονανθράκων στον συρμό, υπογραμμίζοντας ότι «η συνολική ποσότητα που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν 13,7-19 τόνοι». «Λαμβάνοντας υπόψη το ειδικό βάρος των υγρών υδρογονανθράκων, οι ποσότητες αυτές για να μεταφερθούν χρειάζονται 15-20 δοχεία (IBCs) χωρητικότητας 1 m3» καταλήγει το πόρισμα.
Πηγή: Αυγή