Σιδηροδρομικές μεταφορές: Νέο ρεκόρ στην Ε.Ε. το 2023 – Το αρνητικό πρόσημο στην Ελλάδα
Σε νέο ιστορικό υψηλό διαμορφώθηκαν οι επιβατικές μεταφορές με τρένο στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Σε νέο ιστορικό υψηλό διαμορφώθηκαν οι επιβατικές μεταφορές με τρένο στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2023, με τους επιβάτες να ανέρχονται σε 8 δισεκατομμύρια, ωστόσο η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση, κατά 17%, όπως προκύπτει με βάση τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή (Eurostat).
Από τα 8 δισεκατομμύρια επιβάτες που ταξίδεψαν με τρένο το 2023, σχεδόν οι μισοί ταξίδεψαν στη Γερμανία (33,9%) και τη Γαλλία (15,0%).
Ο αριθμός των επιβατών που ταξίδεψαν σιδηροδρομικώς αυξήθηκε κατά περισσότερο από 25% στην Κροατία (29,0%), την Ιρλανδία (28,7%) και το Λουξεμβούργο (25,1%).
Σύμφωνα με την Eurostat, το 2023, 429 δισεκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα (pkm) καταγράφηκαν μέσω σιδηροδρομικών μεταφορών, έναντι 386 δισεκατομμυρίων το 2022 (+11,2%). Πρόκειται για τον υψηλότερο αριθμό που ανέφεραν οι κύριες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις από την έναρξη της συλλογής δεδομένων το 2004.
Η ζήτηση για επιβατικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 9,4% μεταξύ 2015 και 2019, όταν καταγράφηκε η μέγιστη τιμή των 411 δισεκατομμυρίων pkm. Ο αριθμός των επιβατικών χιλιομέτρων σχεδόν διπλασιάστηκε το 2023, σε σύγκριση με το 2020, το έτος που κατέγραψε τη χαμηλότερη επίδοση, με 221 δισεκατομμύρια pkm.
Οι επιδόσεις των επιβατών που επιλέγουν για τα ταξίδια τους το τρένο αυξήθηκαν σε όλα τα τρίμηνα του 2023, σε σύγκριση με τα ίδια τρίμηνα του 2022, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή Αρχή. Ειδικότερα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 καταγράφηκε η μεγαλύτερη μεταβολή, με 21 δισεκατομμύρια σιδηροδρομικά pkm, περισσότερα από το ίδιο τρίμηνο του 2022, που αντιστοιχεί σε αύξηση 29,1%.
Μικρή μείωση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών
Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ, για τις κύριες επιχειρήσεις, έφθασαν τα 378 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (tkm), αντιπροσωπεύοντας μείωση 4,9%, σε σύγκριση με το 2022.
Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της τελευταίας δεκαετίας, το επίπεδο του 2023 είναι το χαμηλότερο από το 2015, με εξαίρεση το 2020, το έτος που εκδηλώθηκε η πανδημία του κορωνοϊού, όταν οι επιδόσεις των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκαν κατά 8,4% σε 367 tkm.
Εν τω μεταξύ, οι σιδηροδρομικές, εμπορευματικές επιδόσεις μειώθηκαν σε όλα τα τρίμηνα του 2023, σε σύγκριση με τα ίδια τρίμηνα του 2022, με τη μεγαλύτερη πτώση να παρατηρείται κατά τη διάρκεια του δεύτερου (-9,2%) και του τρίτου τριμήνου (-7,5%).
Πηγη – money-tourism.gr