Σήμερα θα μάθουμε γιατί έπεσε το Boeing 737 MAX 8
Οι αρχές της Αιθιοπίας αναμένεται να δώσουν στη δημοσιότητα σήμερα
Οι αρχές της Αιθιοπίας αναμένεται να δώσουν στη δημοσιότητα σήμερα Πέμπτη τα προκαταρκτικά ευρήματα της έρευνας για το δυστύχημα του Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους νοτιοανατολικά της Αντίς Αμπέμπα τη 10η Μαρτίου, ανέφεραν χθες Τετάρτη στο Γαλλικό Πρακτορείο δύο πηγές προσκείμενες στην έρευνα.
Το προκαταρκτικό πόρισμα, που περιμένουν ανυπόμονα όλοι όσοι θέλουν τα κατανοήσουν τις περιστάσεις υπό τις οποίες εκτυλίχθηκε η τραγωδία, αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το πρωί στην Αιθιοπία και κατά τη διάρκεια της νύχτας στις, εξήγησαν οι πηγές αυτές.
«Αναμένουμε [να δημοσιοποιηθεί] η έκθεση αύριο [Πέμπτη]», είπε η μία από τις πηγές.
Τα μυστικά του κόκπιτ ενδέχεται να αποδειχθούν καθοριστικά για το μέλλον των αεροσκαφών μεσαίων αποστάσεων 737 MAX, του τύπου που καταλαμβάνει τα δύο τρίτα του βιβλίου παραγγελιών της Μπόινγκ.
Παρατηρητές και ειδικοί θεωρούν ότι το σύστημα σταθεροποίησης του αεροσκάφους
size=”1″ face=”Constantia”>MCAS έπαιξε κεντρικό ρόλο στο δυστύχημα.
Το συγκεκριμένο λογισμικό είχε ήδη μπει στο μικροσκόπιο μετά την καταστροφή της 29ης Οκτωβρίου 2018, όταν κατέπεσε το πρώτο 737 MAX 8, της Lion Air, στα ανοικτά της Ιάβας της Ινδονησίας, με αποτέλεσμα και οι 189 επιβαίνοντες σε αυτό να σκοτωθούν.
Αν το προκαταρκτικό πόρισμα για τη συντριβή του αεροπλάνου της Ethiopian Airlines επιβεβαιώσει την συγκεκριμένη υπόθεση, σε έναν βαθμό η Μπόινγκ θα ανακουφιστεί, αφού ήδη εργάζεται πάνω σε τροποποιήσεις του MCAS, προκειμένου να εξασφαλίσει την άδεια των αρχών ώστε ο στόλος των 300 και πλέον 737 MAX που έχουν καθηλωθεί στο έδαφος από τα μέσα Μαρτίου σε όλο τον κόσμο να επιστρέψει στους αιθέρες.
Στη Γουόλ Στριτ, η μετοχή της Μπόινγκ κατέγραφε άνοδο σχεδόν 3% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές που ακολούθησαν το κλείσιμο της συνεδρίασης της Τετάρτης, στη διάρκεια της οποίας οποία απώλεσε 1,54%.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA, ο εποπτικός φορέας των αερομεταφορών στις ΗΠΑ) ανακοίνωσε από την πλευρά της ότι δημιούργησε μια κοινή ομάδα με τη NASA και διεθνείς εποπτικούς φορείς του κλάδου για να μελετηθούν οι τροποποιήσεις του 737 MAX που η Μπόινγκ αναμένεται να παρουσιάσει τις «προσεχείς εβδομάδες».
Οι στενές σχέσεις της FAA με την Μπόινγκ έχουν εγείρει ερωτήματα και έχουν προκαλέσει επικρίσεις μετά το δυστύχημα στην Αιθιοπία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα The Wall Street Journal, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του 737 MAX των Αιθιοπικών Αερογραμμών, αντιμέτωποι με το πρόβλημα που προκαλούσε το MCAS, λογισμικό σχεδιασμένο για την αποτροπή απώλειας στήριξης και τη σταθεροποίηση του αεροπλάνου, ακολούθησαν «αρχικά» τη διαδικασία αντιμετώπισης κατάστασης έκτακτης ανάγκης που όρισε η Μπόινγκ μετά την τραγωδία της Lion, αλλά δεν κατάφεραν να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροπλάνου παρότι το απενεργοποίησαν.
Επικαλούμενη πηγές ενημερωμένες για τα δεδομένα που ανακτήθηκαν από τα μαύρα κουτιά, η εφημερίδα πρόσθεσε ότι το πλήρωμα κατόπιν επανενεργοποίησε το σύστημα. Όμως ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα τέθηκε ξανά σε λειτουργία δεν έχει εξακριβωθεί προς το παρόν και το MCAS μπορεί να ενεργοποιήθηκε ξανά από μόνο του, επισήμανε πηγή προσκείμενη στην έρευνα στο Γαλλικό Πρακτορείο. Η «πιθανότητα» το MCAS να τέθηκε σε λειτουργία «χωρίς παρέμβαση των πιλότων» είναι κάτι που εξετάζουν οι ερευνητές, επισήμανε η πηγή.