Ελλάδα

«Eλπίς»: Το χάος στην Αττική «φέρνει αλλαγές στην Πολιτική Προστασία»

Τι λένε Θεοδωρικάκος- Γεωργιάδης για όσα συνέβησαν πριν από λίγες ημέρες στην περιοχή.

Parallaxi
eλπίς-το-χάος-στην-αττική-φέρνει-αλλ-874625
Parallaxi
Πηγή: SOOC

Μετά το χάος που προκλήθηκε στην Αττική εξαιτίας της “Ελπίδος” εξετάζονται σημαντικές αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας της Πολιτικής Προστασίας.

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, σε αρχικό στάδιο παραμένει το σχέδιο για την αναβάθμιση του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας, με την κυβέρνηση να έχει ήδη από τον Ιούνιο του 2021 δώσει το “πράσινο φως” στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Αιγίς».

Αυτή τη στιγμή στο Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων απασχολούνται 38 άτομα, ενώ για την πλήρη λειτουργία του απαιτούνται 500.

Από τα τέσσερα επίπεδα που προβλέπεται να το συγκροτούν λειτουργεί πλήρως το ένα, το Συντονιστικό Κέντρο της Πυροσβεστικής, που πάντως αποτελεί και το Νο 1 βραχίωνα της Πολιτικής Προστασίας.

Αναμένεται η διεύρυνσή του με ακόμα τρία επίπεδα:

-Διευρυμένο επιχειρησιακό κέντρο με την παρουσία και άλλων φορέων που εμπλέκονται στη διαχείριση μιας κρίσης, όπως στην περίπτωση του χιονιά εκπροσώπων των αυτοκινητοδρόμων.

-Επιστημονικό επίπεδο με την αξιοποίηση εμπειρογνωμόνων από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το ΕΜΠ, το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο.

-Σε ανώτατο επίπεδο προβλέπει τη δημιουργία ενός δωματίου πολέμου, στο οποίο θα παρίστανται υπουργοί και ο Πρωθυπουργός.

Τ. Θεοδωρικάκος: O κρατικός μηχανισμός δεν τα κατάφερε 

Για όσα τραγικά βίωσαν οι πολίτες στην Αττική μίλησε και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τ. Θεοδωρικάκος.

«Είχαμε μια μεγάλη κακοκαιρία, στην οποία ο κρατικός μηχανισμός δεν τα κατάφερε. Και είχαμε και μια ιδιωτική εταιρεία, την Αττική Οδό, η οποία απέτυχε να κρατήσει ανοιχτό τον δρόμο, ο οποίος είναι ο κρισιμότερος δρόμος τους ελληνικού κράτους. Παρά τις διαβεβαιώσεις της εταιρείας, ο δρόμος έκλεισε με άναρχο τρόπο και αυτό είχε πάρα πολύ αρνητικές συνέπειες», είπε.

«Δεν είδα χτες τους ομιλητές του ΣΥΡΙΖΑ και την αντιπολίτευση να λέει για τις ευθύνες της εταιρείας. Είναι κομματική εμπάθεια ή πολιτική αφέλεια;», διερωτήθηκε.

«Εάν η Αττική Οδός έλεγε τις προηγούμενες ημέρες ότι δεν μπορεί να κρατήσει ανοιχτό τον δρόμο με την κακοκαιρία, είναι βέβαιο ότι ο κ. Στυλιανίδης θα μπορούσε να πάρει άλλες αποφάσεις. Μόνο τη Δευτέρα είχαν περάσει 73.000 οχήματα και 6.500 βαριά οχήματα. Η ευθύνη είναι μεγάλη», είπε ακόμη.

Και πρόσθεσε: «Η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό διαβεβαίωνε μέχρι και εκείνο το πρωινό ότι μπορεί να κρατήσει ανοιχτό τον δρόμο. Καμία Τροχαία δεν μπορεί να κλείσει έναν δρόμο, εάν η ιδιωτική εταιρεία διατείνεται ότι μπορεί να τον κρατήσει ανοιχτό».

Γεωργιάδης: Δεν τα πήγαμε όσο καλά θα θέλαμε 

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ανέφερε από μέρους του τα εξής:

«Mε εξόργησε όλο αυτό που έγινε. Οι εικόνες που είδαμε στην Αττική Οδό ήταν εξοργιστικές».

«Δεν θέλω να πω ότι φταίει ο δήμαρχος, ο περιφερειάρχης. Ήταν ένα δύσκολο καιρικό φαινόμενο, δεν τα πήγαμε τόσο καλά, όσο θα θέλαμε», σημείωσε μιλώντας στο Mega.

«Ο πρωθυπουργός είπε κάτι στο υπουργικό συμβούλιο που με βρίσκει πολύ σύμφωνο, πέραν της συγγνώμης που ακούστηκε. Είπε ότι “διδασκόμαστε και προχωράμε”» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει να γίνει μια ενδελεχής συζήτηση για το τι πήγε στραβά. «Πέρυσι είχαμε τη “Μήδεια” όπου είχαμε πολλά προβλήματα με την ηλεκτροδότηση. Φαίνεται ότι αυτό μελετήθηκε και ο ΔΕΔΔΗΕ και οι δήμοι έκαναν καλύτερα τη δουλειά τους και στην “Ελπίδα” αν και ήταν διπλάσιο φαινόμενο, είχαμε λιγότερα προβλήματα».

«Δεν είναι δική μου δουλειά να προσωποποιώ ευθύνες», απάντησε.

«Το κράτος ήταν αυτό που τελικά ενήργησε. Ο στρατός και η αστυνομία μοίρασαν τρόφιμα και κουβέρτες, αλλά και απεγκλώβισε τους πολίτες», είπε τέλος.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ, Mega 

«Στα λευκά» τα ορεινά και ημειορεινά της Χαλκιδικής

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα