Σύγκρουση κυβέρνησης- αντιπολίτευσης για τα Τέμπη- Στο απυρόβλητο πρόσωπα με κομβικό ρόλο
Ήρωας στα Τέμπη: Έχασα πολλά κομμάτια του εαυτού μου – Να μην μείνουμε η «Ελλάδα που ξεχνάει».
Εικόνα: Μυρτώ Τούλα
Όσοι είχαν προβλέψει πως τα «πολιτικά μαχαίρια» θα βγουν από την ερχόμενη εβδομάδα για το δυστύχημα στα Τέμπη έπεσαν έξω. Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργικό συμβούλιο, η συνομιλία που είχε ο Αλέξης Τσίπρας με σιδηροδρομικούς, αλλά και η πρώτη τοποθέτηση του Χρήστου Σπίρτζη μετά την τραγωδία στη Θεσσαλία άναψαν τα αίματα. Στο σκηνικό σύγκρουσης έχουν μπει και τα δεδομένα που λαμβάνουν τα κόμματα από τα focus groups αλλά και οι διαρροές από τις πρώτες μετρήσεις που πραγματοποιούνται.
Ο τέως υπουργός Μεταφορών μιλώντας στον ΣΚΑΪ απέκρουσε τις ενδεχόμενες ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015-2019 για τις ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο που συνέβαλαν στο δυστύχημα. «Το δυστύχημα δεν θα γινόταν αν ίσχυε ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019 και το 2020 στον ΟΣΕ. Είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε μετωπική σύγκρουση», τόνισε, συμπληρώνοντας πως «το τραμ που είδα ότι μπορεί να μην είναι ασφαλές το έκλεισα».
Ο κ.Σπίρτζης υπεραμύνθηκε την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης για το σύστημα τηλεδιοίκησης που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ αποδίδοντας τις καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του έργου στην αρχική σύμβαση της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου και στην αδράνεια της παρούσας κυβέρνησης. Κυνισμό και φαρισαϊσμό του καταλόγισε ο Γιάννης Οικονόμου.
«Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε “ρολόι” επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κάλεσε τον Χρήστο Σπίρτζη σε κατ΄αντιπαράσταση εξέταση με τον Γιώργο Γεραπετρίτη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής προκειμένου «να αποτυπωθεί η πραγματική κατάσταση».
Ο Χρήστος Σπίρτζης επεσήμανε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης δεν φτιάχτηκε ποτέ μετά την πυρκαγιά του 2019 και χαρακτήρισε ψέματα τον ισχυρισμό ότι δεν παρέδωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 68% του συστήματος.
Από τη γαλάζια παράταξη ανέφεραν πως δεν πρόκειται να αφήσουν τίποτα να πέσει κάτω απαντώντας σημείο προς σημείο στη συνέντευξη του Χρήστου Σπίρτζη. Σε σχέση με τον ισχυρισμό πως παραδόθηκε το το 68% του έργου, αλλά η Αlstom δεν υπέγραφε τις μελέτες από την οδό Πειραιώς τονίζουβ πως η σύμβαση, η οποία ξεκίνησε στο τέλος του 2014, ενώ θα έπρεπε να ολοκληρωθεί ως το 2016, αναπτύχθηκε έως το 2017 μερικώς. Είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου, στο οποίο δυστυχώς, όμως, «υπήρχαν σοβαρότατα σφάλματα, κατ’ αποτέλεσμα ένα ποσοστό όχι πάνω από 18% ήταν αυτό που ήταν γνήσια λειτουργικό τα δύο αυτά χρόνια.
Η «σύγκρουση» αναμένεται να είναι σφοδρή, καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο Αλέξης Τσίπρας ετοιμάζει να πραγματοποιήσει μια εφ΄όλης της ύλης παρέμβαση την επόμενη εβδομάδα. Σε κάθε περίπτωση το επιχείρημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τη δημοσκοπική πτώση της κυβέρνησης είναι πως οι πολίτες δεν μπορούν να δεχτούν οποιαδήποτε δικαιολογία σε σχέση με τον σιδηρόδρομο από τη στιγμή που η Νέα Δημοκρατία βρισκόταν στο τέλος της τετραετίας.
Άγνωστο παραμένει πόσο σύντομα η σύγκρουση των δυο διεκδικητών της εξουσίας θα μεταφερθεί και στη Βουλή. Θα επιχειρήσει ο Αλέξης Τσίπρας παίρνοντας κάποια κοινοβουλευτική πρωτοβουλία να ζητήσει απαντήσεις στην Ολομέλεια από τον Κυριάκο Μητσοτάκη; «Όλα στην ώρα τους», απαντούν από την αξιωματική αντιπολίτευση, ενώ και από την κυβέρνηση εμφανίζονται έτοιμοι να αποδεχτούν κάθε πρόκληση.
Είτε δηλαδή κατάθεση ερώτησης είτε αίτημα για προ ημερησίας συζήτηση. Τη Δευτέρα πάντως θα συνεδριάσει η Διάσκεψη των Προέδρων και θα αποφασίσει πότε θα συγκληθεί η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου την ερχόμενη εβδομάδα. Εκεί αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο «μπρα ντε φερ» μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
Πηγή: skai.gr/ Aντώνης Αντζολέτος
Τραγωδία στα Τέμπη: Μέχρι πότε θα έχει ασυλία ο Βίνης;
Την ώρα που η κυβέρνηση αλλάζει σχήματα και αφηγήματα προκειμένου να αποσείσει τις εγκληματικές της ευθύνες αναφορικά με την τραγωδία των Τεμπών, πρόσωπα με κομβικό ρόλο και μεγάλες ευθύνες παραμένουν στο απυρόβλητο. Ένα από αυτά είναι ο «γαλάζιος» πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, ο οποίος -σύμφωνα με τις πληροφορίες του Documento- είχε λάβει μέρος σε συσκέψεις τόσο στο υπουργείο Μεταφορών όσο και στο υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να αναχαιτιστούν οι πιέσεις της Κομισιόν για τη μη ολοκλήρωση του έργου που αφορούσε την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Το πρώην στέλεχος της ΔΑΠ, το οποίο πήρε τη σκυτάλη της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ από το έτερο «γαλάζιο» στέλεχος Χρόνη Ακριτίδη, ήταν πλήρως ενήμερο για τις καταγγελίες των εργαζομένων σε σχέση με τα ζητήματα (αν)ασφάλειας στα τρένα, καθώς ήταν ο παραλήπτης της επιστολής παραίτησης του τότε πρόεδρου της Επιτροπής ETCS, Χρήστου Κατσιούλη. Σε αυτήν, ο Χρ. Κατσιούλης έκανε λόγο για «αδικαιολόγητες καθυστερήσεις» στην υλοποίηση των δύο σχετικών συµβάσεων, για τις οποίες είχε φροντίσει να ενηµερώσει την ΕΡΓΟΣΕ από τον Σεπτέµβριο του 2021, ενώ από τον Απρίλιο του ίδιου έτους είχε ενηµερώσει εγγράφως και τον εµπειρογνώµονα και σύµβουλο της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ.
Ειδικότερα, είχε εκφράσει τη διαφωνία του με τα εξής δεδομένα:
«Τη µη τήρηση του φυσικού αντικειµένου της σύµβασης 717 και του τρόπου υλοποίησης της ETCS στα τµήµατα Αχαρνές – Οινόη, ∆οµοκός – Λάρισα και Λάρισα – Πλατύ, διότι καταργούνται συµβατικά δροµολόγια και συµβατικές ενδείξεις φωτοσηµάτων. Τη µη τήρηση του φυσικού αντικειµένου της σύµβασης 717 µε την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηµατοδοτούµενων µε ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάµενων συστηµάτων αλληλεξάρτησης στους Σιδηροδροµικούς Σταθµούς Τανάγρα, Ελεώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίαρτο, Αλαλκοµενές, Λιβαδειά, ∆αύλεια και την αντικατάστασή τους µε ένα σύστηµα αλληλεξάρτησης, διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύµβαση του ETCS επί γραµµής. Την κακοδιαχείριση της σύµβασης ανάταξης σηµατοδότησης στο τµήµα ∆οµοκός – Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή ακόµη επιφέρει στη σύµβαση ETCS επί γραµµής. Τη µη τήρηση του συµβατικού αντικειµένου της σύµβασης 717 στο τµήµα Οινόη – Τιθορέα µε την κατάργηση της συµβατικά προβλεπόµενης τµηµατοποίησης της γραµµής και την αντικατάσταση των συµβατικά προβλεπόµενων κυκλωµάτων γραµµής µε µετρητές αξόνων, διότι µε την υλοποίηση του ETCS θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τµήµα µε 200 km/h χωρίς σε αυτό να υπάρχει καµία ένδειξη της κατάστασης της γραµµής, ακόµη και θραύση αυτής µε ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων. Τις δεσµεύσεις προς την ΕΕ ως προς την αποπεράτωση του ECTS τον Οκτώβριο του 2022 δεδοµένου ότι η παράταση της σύµβασης ανάταξης της σηµατοδότησης λήγει τον Μάιο του 2022 χωρίς να έχει σηµειωθεί πρόοδος στην εξέλιξή της».
Ο Σικέ πόλεμος Μητσοτάκη με το «βαθύ κράτος»
Κι ενώ αποδεδειγμένα πολιτευτές και στελέχη της ΝΔ κατέκλυσαν μετά της εκλογές του 2019 νευραλγικές υπηρεσίες που σχετίζονται με τη λειτουργία των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών της χώρας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πιστός στο δόγμα της επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων, κήρυξε ανένδοτο έναντι του βαθύ κράτους.
«Πρόκειται για μία αντιπαράθεση διαρκείας, που είδαμε πόσες παγίδες κρύβει. Είναι ένας πόλεμος με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού. Ένα κράτος το οποίο κατά καιρούς μπορεί να παίρνει -ας είμαστε ειλικρινείς- διάφορα κομματικά χρώματα, αλλά που παραμένει βαθύ, γιατί έχει δομηθεί επί δεκαετίες πάνω σε κατεστημένες νοοτροπίες. Πάνω σε συστημικές αδράνειες, σε μικροπολιτικά τερτίπια και δυστυχώς σε ανεύθυνες συμπεριφορές. Είναι το προβληματικό κράτος το οποίο σας ζητώ να ανατρέψουμε και θα το ανατρέψουμε, σε όποιον τομέα και αυτό εκδηλώνεται, όσα εμπόδια και αν συναντήσουμε» είπε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο, νομίζοντας πως μπορεί να προβεί σε μια ακόμη συλλογική εξαπάτηση, αφού η Οικογένεια έχει προσθέσει πολλά λιθαράκια στην οικοδόμηση της πελατοκρατίας.
Αλλά ας αφήσουμε τις ευθύνες της Οικογένειας κι ας μείνουμε στη ρουσφετοκρατία του ίδιου. Εκτός από τον Χρ. Βίνη, αντίστοιχη πορεία από τη ΔΑΠ και την «γαλάζια» παράταξη του ΤΕΕ ακολούθησε και ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς, ενώ στη θέση του αντιπροέδρου της ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται ο Θεόδωρος Παπαφιλίππου, στέλεχος της ΝΔ που στο παρελθόν ήταν αναπληρωτής γραμματέας Οργανωτικού Συντονισμού και Εκλογικής Ετοιμότητας του κόμματος. Επιπλέον, μέλος του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ έχει οριστεί και ο Ιωάννης Ρούκας, ο οποίος έχει διατελέσει αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ. Άραγε, οι άνθρωποι αυτοί δεν νιώθουν την ανάγκη να παραιτηθούν;
«Όλο το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ στελέχη της ΝΔ»
Απαντώντας στις πολιτικές γελοιότητες του πρωθυπουργού περί μετωπικής με το «βαθύ κράτος», η Κουμουνδούρου αναρωτήθηκε σκωπτικά αν ο Κυρ. Μητσοτάκης σκοπεύει να συγκρουστεί με αυτούς που διόρισε τα τέσσερα τελευταία χρόνια. «Ο πρωθυπουργός μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης είπε ότι θα ανατρέψει το βαθύ κράτος το οποίο στηρίζεται σε μικροκομματικά τερτίπια, κάτι που θέλουν όλοι οι Έλληνες. Αυτό που δεν είπε όμως, είναι ποιος έχτισε αυτό το πελατειακό κράτος. Ο ορισμός, δηλαδή, του ρουσφετιού, της αναξιοκρατίας. Ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι η λύση στην παθογένεια, είναι η παθογένεια» ανέφερε το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.
Πηγή: Documento
Ήρωας στα Τέμπη: Έχασα πολλά κομμάτια του εαυτού μου – Να μην μείνουμε η «Ελλάδα που ξεχνάει»
Ο Αγγελος Τσιαμούρας, φοιτητής στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων, επέβαινε στη μοιραία αμαξοστοιχία, στο βαγόνι 6, και κατάφερε να σώσει 16 επιβάτες από την «πύρινη κόλαση», δίνοντας πραγματικά μαθήματα ζωής σ’ ολόκληρο τον κόσμο, τονίζοντας πως επρόκειτο για ένα έγκλημα και όχι για ένα λάθος.
Το τηλεφώνημα της Προέδρου
«Ενωμένοι τουλάχιστον να κάνουμε κάτι γι’ αυτή τη χώρα. Να μην κάνουμε τα ίδια λάθη γιατί είμαστε η Ελλάδα που ξεχνάει» αναφέρει ο φοιτητής, προσθέτοντας πως έχει χάσει πολλά κομμάτια του εαυτού του από εκείνη τη μέρα.
«Ηρθα για πολύ λίγο στην Κρήτη. Εχω ανέβει, γιατί υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι θα πάω στη Λάρισα να δω τα παιδιά. Τα «αδέλφια» μου στο Νοσοκομείο της Λάρισας. Να τους ευχηθώ. Να κάνω την προσευχή μου. Γενικώς να δω τα παιδιά αυτά που εκείνη τη μέρα βρεθήκαμε μ’ άλλο τρόπο», λέει στην «ΚΡΗΤΗ ΤV».
Στο ερώτημα για το γεγονός ότι επικοινώνησε μαζί του η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, απαντάει: «Ναι πράγματι. Ηθελε να δει τι κάνω. Και μετά, απλά, πήγε στο επόμενο παιδί».
Και συνεχίζει, λέγοντας ότι επρόκειτο για ένα τηλεφώνημα εντελώς τυπικού ενδιαφέροντος. «Εντελώς τυπικού. Και δεν θεωρώ καν ενδιαφέροντος. Απλά, για να δείξει ότι πήρε τηλέφωνο».
Οσο για το αν γίνονται ενέργειες από το κράτος απέναντι στους επιβάτες που διασώθηκαν και που ίσως έχουν ανάγκη, λέει:
«Δεν θα μιλήσω μόνο για τον εαυτό μου. Και γενικώς με τα παιδιά που έχω μιλήσει στα νοσοκομεία, δεν έχει υπάρξει καμία βοήθεια. Δεν έχουν πάρει κανένα τηλέφωνο, να ενδιαφερθούν για το τι κάνουμε, πώς είμαστε. Αν είμαστε καλά. Δεν με ρώτησαν καν πώς θα κατέβω Κρήτη. Τίποτε δεν υπήρχε σε βοήθεια».
Για τα πρώτα δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, ο Αγγελος περιγράφει: «Εγώ δεν είχα καταλάβει τίποτα σχεδόν. Δηλαδή, μέχρι να δω τι είχε γίνει στο βαγόνι 3 δεν είχα καταλάβει το μέγεθος του προβλήματος.
»Γιατί στο δικό μου βαγόνι όλα ήταν εύκολα. Δηλαδή, δεν είχε γίνει κάτι σοβαρό. Μόνο μία γυναίκα ηλικιωμένη είχε χτυπήσει στο φρύδι της και τη βγάλαμε αμέσως. Μέχρι να πάω στο βαγόνι 3 δεν είχα συνειδητοποιήσει ακόμη τι γίνεται»…
«Βλέπω ακόμη εφιάλτες»
Οσο για το αν τον έχουν επηρεάσει ψυχολογικά αυτά τα γεγονότα, η απάντησή του είναι «σίγουρα… Ακόμα και τώρα βλέπω εφιάλτες. Τις τρεις πρώτες μέρες δεν κοιμήθηκα. Είμαι μείον έξι κιλά απ΄ ό,τι ήμουνα. Γενικώς είναι μία πολύ δύσκολη περίοδος της ζωής μου. Εχω πάει σε ψυχολόγο. Δηλαδή, ξέρω ότι χρειάζομαι βοήθεια. Το ξέρω».
Ο Αγγελος χαρακτηρίζει «οικογένεια» όλους αυτούς τους συνανθρώπους του που μπόρεσε να βοηθήσει να βγουν από τα συντρίμμια…
«Το «φίλοι» είναι πολύ μικρή λέξη μπροστά σ’ αυτό που με έχει δέσει συναισθηματικά μαζί τους. Δηλαδή, τους θεωρώ όντως αδέλφια μου. Η αλήθεια είναι ότι το υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι αυτά τα παιδιά θα τα δω.
»Θα δώσω όλη μου τη δύναμη που έχω αυτή τη στιγμή. Γιατί μέρα με τη μέρα εγώ παίρνω δύναμη από αυτούς. Ετσι, εφόσον κι εγώ παίρνω δύναμη από αυτούς, το ίδιο θέλω να τους δώσω πίσω».
Για το ενδεχόμενο να προσφύγει νομικά κατά των υπευθύνων: «Εγώ ακόμα δεν ξέρω τι θα κάνω νομικά. Είναι το τελευταίο που με απασχολεί. Αλλά ότι θα τους κάνω να πληρώσουν για το έγκλημα που κάνανε…
»Θα κάνω ό,τι καλύτερο δυνατό μπορώ, ώστε να δείξω και στον κόσμο, ότι αυτό ήταν ένα έγκλημα. Δεν ήταν ένα λάθος. Και ότι επιτέλους ενωμένοι, να κάνουμε κάτι γι’ αυτή τη χώρα. Ν’ αλλάξουν λίγο τα «μυαλά» αυτής της χώρας γιατί δεν θα πάμε καθόλου μπροστά. Και πάντα θα κάνουμε τα ίδια λάθη. Γιατί είμαστε η Ελλάδα που ξεχνάει».
«Εχω χάσει πολλά κομμάτια του εαυτού μου»
Δεν γνωρίζει αν θα επιστρέψει σύντομα στις σπουδές του και στην καθημερινότητά του, όπως λέει, δεν ξέρει αν θα καταφέρει ποτέ μετά από όλο αυτό που έζησε να επιστρέψει στην καθημερινότητά του:
«Εχω χάσει πολλά κομμάτια του εαυτού μου από εκείνη τη μέρα. Εχει αλλάξει η ζωή μου», λέει και εκφράζει την ελπίδα, «όλος ο κόσμος μέσα απ’ αυτό, επιτέλους, να ενωθεί και να κάνουμε κάτι που ριζικά θ’ αλλάξει τα πάντα».
Το αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους» ως μοναδική αιτία του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη έχει καταρρεύσει όπως φάνηκε από τις μαζικές κινητοποιήσεις όλων των τελευταίων ημερών, με αποκορύφωμα την απεργία στις 8 Μαρτίου, αλλά και τη δημοσκόπηση της Marc.
Απαιτούν να αποδοθούν οι ευθύνες
Οι πολίτες σ’ όλη τη χώρα απαιτούν να αποδοθούν οι ευθύνες σ’ όσους εμπλέκονται στη σιδηροδρομική τραγωδία, αλλά και σ’ όσους για χρόνια αδιαφορούσαν για τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων και των ειδικών για την απουσία των κρίσιμων συστημάτων ασφαλείας στους σιδηροδρόμους.
Την απόδοση ευθυνών ζητούν και οικογένειες θυμάτων, όπως αναφέρει ο συνήγορός τους Απόστολος Λύτρας που μίλησε στο MEGA», επισημαίνοντας ότι συγγενείς και φίλοι των νεκρών ζητούν δικαίωση της μνήμης τους.
Αυτή την ευθύνη που καταλογίζει και ένα παιδί της 6ης Δημοτικού στην Κομοτηνή γράφοντας σε ανάρτησή του, την οποία παραθέτει ο Αγγελος από την Ιεράπετρα:
«ΧΑΣΑΜΕ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΙΛΟΥΣ ΄Η ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ, ΟΜΩΣ ΔΕ ΦΤΑΙΕΙ ΜΟΝΟ Ο ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ: θα σας πω αμέσως το γιατί».
Και αφού παραθέτει ορισμένα «bitakia», καταλήγει: ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΟΣΕΣ ΜΑΣ ΕΞΑΠΑΤΟΥΣΑΝ».
Πηγή: Γιώργος Γεωρτζόγλου/ in.gr
Πηγές: skai.gr/ Aντώνης Αντζολέτος, Documento, Γιώργος Γεωρτζόγλου/ in.gr