Τα επιστημονικά δεδομένα που οδήγησαν στο “άνοιγμα των σχολείων”
Τα επιστημονικά δεδομένα που οδήγησαν την επιτροπή στη σύσταση για άνοιγμα των σχολείων.
Τα επιστημονικά δεδομένα που οδήγησαν την επιτροπή στη σύσταση για άνοιγμα των σχολείων
Ο κος Τσιόδρας αναφερόμενος στα νεώτερα στοιχεία για τη σχέση του κορονοϊόυ με τα παιδιά, είπε ότι με βάση διεθνείς μελέτες «πρώτον, οι λοιμώξεις από το νέο ιό παρατηρούνται πολύ λιγότερο στα παιδιά.
Δεύτερον, εμφανίζουν στη συντρηπτική τους πλειονότητα ηπιότερα συμπτώματα από τους ενήλικες.
Τρίτον, παιδιά με σοβαρή νόσο ήταν το λιγότερο από το 1% στη μεγαλύτερη μέχρι στιγμής μελέτη από την Κίνα. Τα παιδιά μολύνονται κυρίως μέσω του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Τέταρτον, τα παιδιά κολλούν τη νόσο 3 φορές λιγότερο από τους 20 ετών και άνω και 4 φορές λιγότερο από ό,τι οι ενήλικες άνω των 60 ετών.
Πέμπτον, μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη» είπε ο Σ. Τσιόδρας και αναφέρθηκε στην περίπτωση του πρώτου κρούσματος στην Γαλλία όπου ένα παιδί παρακολούθησε τρια διαφορετικά σχολεία ενώ ήταν συμπτωματικό και είχε 112 επαφές. «Δεν εντοπίστηκαν συμπτωματικά δευτερογενή περιστατικά. Φυσικά δεν μπορεί να αποκλειστεί ένα παιδί να μολύνει κάποιον, αλλά αυτό δεν αλλάζει τις έως τώρα παρατηρήσεις».
Τέλος αναφέρθηκε σε ένα έκτο δεδομένο, ότι τα παιδιά είναι απίθανο να είναι πρωτογενείς περιπτώσεις μεταδόσεως της νόσου. «Μετά από όλα αυτά καταφέραμε να φθάσουμε σε μια φάση σταδιακής επανόδου στα σχολεία». Τα παιδιά όπως είπε ο κος Τσιόδρας επιστρέφουν στα σχολεία με την τήρηση όλων των κανόνων απόστασης, το πλύσιμο των χεριών, χρήση αντισηπτικού κ.ά. Τέλος, ανέφερε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει πρόβλεψη για θερμομέτρηση των μαθητών.