Επικαιρότητα

Τα ποσά που ξοδεύουν και τα παιχνίδια που επιλέγουν οι γονείς στη Θεσσαλονίκη

Πώς είναι η κίνηση στα παιχνιδάδικα λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα - Οι διαφημίσεις που επηρεάζουν και η «στροφή» στον... ηλεκτρονικό Άγιο Βασίλη

Χρυσάνθη Αρχοντίδου
τα-ποσά-που-ξοδεύουν-και-τα-παιχνίδια-π-439405
Χρυσάνθη Αρχοντίδου

Σε εορταστικούς ρυθμούς έχουν μπει γονείς, γιαγιάδες, παππούδες και νονοί, καθώς έχουν αρχίσει τις αγορές τους για τα παιχνίδια που θα φέρουν την μεγαλύτερη χαρά και λαχτάρα στους προσωπάκια των παιδιών τους.

Ο φετινός χειμώνας διαφέρει από τους δύο προηγούμενους, καθώς μετά από την παύση που έδωσε η πανδημία στην πραγματικότητα, τα πράγματα φέτος είναι πιο χαλαρά, χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις.

Μία νέα προσθήκη για τα εμπορικά καταστήματα είναι και το “καλάθι του Άι Βασίλη”, το οποίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών και είναι υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις του κλάδου με ετήσιο τζίρο άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ, ενώ τα μικρότερα καταστήματα μπορούν να συμμετέχουν εθελοντικά.

Τρεις υπεύθυνοι καταστημάτων παιχνιδιών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης μας μιλάνε για την κίνηση στην αγορά λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα.

Ο κύριος Θωμάς Χριστοδουλίδης, υπεύθυνος του καταστήματος “Fantom” στην πλατεία Αριστοτέλους, λέει: 

“Τα πράγματα είναι καλύτερα σε σχέση με πέρσι, ο κόσμος βγήκε έξω μετά τον κορονοϊό. Πέρσι λόγω του Covid ο κόσμος ήταν πιο μαζεμένος, ενώ φέτος έχει βγει έξω να ψωνίσει, κάτι στο οποίο βοηθάει και ο καιρός. Οι τιμές των παιχνιδιών δεν έχουν παρουσιάσει κάποια τρομερή αύξηση, οπότε νομίζω ότι είμαστε σε καλό δρόμο.”

Για τα παιχνίδια που πουλάνε περισσότερο, λέει:

“Υπάρχουν πάρα πολλές διαφημίσεις αλλά αυτό που βλέπω καθημερινά είναι ότι ο κόσμος ψάχνει το παιχνίδι και δεν πάει στα τυφλά. Ζητούνται πάρα πολύ τα διαφημιζόμενα και είναι και αυτά που έχουν και τις μεγαλύτερες ελλείψεις από τις εταιρείες. Ωστόσο υπάρχει τόσο μεγάλη ποικιλία που κανένα παιδί δεν θα μείνει δυσαρεστημένο και χωρίς παιχνίδι φέτος τα Χριστούγεννα.”

Ο Ιωακείμ Γουναρίδης, υπεύθυνος του καταστήματος παιχνιδιών “Χιονάτη”, λέει:

“Τα πράγματα είναι πιο μαζεμένα φέτος γιατί όλοι συνήθισαν από τα προηγούμενα χρόνια τις αγορές ον-λάιν.  Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ανεβεί πολύ και είναι και πιο εύκολο για τους εργαζόμενους γονείς. Έχουν προτιμήσει μέχρι στιγμής αυτόν τον τρόπο για να ψωνίζουν.

Προς το παρόν είναι λίγο μειωμένη η κίνηση. Ωστόσο από σήμερα που αρχίζουν να πληρώνονται οι συντάξεις και να μπαίνουν τα χρήματα για τα Χριστουγεννιάτικα δώρα, περιμένουμε άνοδο και κόσμο. Πιστεύω πως θα έχουμε καλύτερη εικόνα τις επόμενες ημέρες της εβδομάδας.

Τα διαφημιζόμενα παιχνίδια, όπως πάντα “φεύγουν” πολύ πιο εύκολα και γρήγορα από τα υπόλοιπα γιατί τα βλέπουν τα παιδιά στην τηλεόραση και τα ζητάνε παραπάνω από τους γονείς τους.”

Ο Κώστας Οικονόμου, υπεύθυνος του καταστήματος παιχνιδιών “Boom Toys” επί της οδού Αγίας Σοφίας, λέει: 

“Η κίνηση ξεκινάει αλλά με λίγη καθυστέρηση, δεν είναι όπως παλιά τα πράγματα, ιδιαίτερα στα φυσικά καταστήματα. Υπάρχει μία γενικότερη τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο φυσικά επηρεάζει και τον κλάδο του παιχνιδιού.

Υπάρχει ιδιαίτερη κίνηση στους διαφημιζόμενους χορηγούς, τα παιχνίδια που παίζουν στις διαφημίσεις δηλαδή.

Πάντως, το εύρος της τιμής που στρέφεται ο κόσμος είναι περίπου 30 με 40 ευρώ.

Εμείς έχουμε συμπεριλάβει και το “καλάθι του Άι Βασίλη” στα καταστήματά μας. Είναι μία προσπάθεια που ξεκίνησε από το Υπουργείο Ανάπτυξης και πιστεύουμε πως ότι γίνεται για τον καταναλωτή είναι προς όφελός του και μέχρι στιγμής να φαίνεται να λειτουργεί.”

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα