Ταχιάος: Μετά τον Απρίλη του 2023 το Μετρό Θεσσαλονίκης

«Το κενό ανάμεσα στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη μεγαλώνει και με δικές μας ευθύνες» - Εκτροχιάζεται το χρονοδιάγραμμα και ο λογαριασμός κατασκευής - Επίθεση σε Μπουτάρη για τον σταθμό Βενιζέλου

Parallaxi
ταχιάος-μετά-τον-απρίλη-του-2023-το-μετρό-θ-606902
Parallaxi

Μετά τον Απρίλιο του 2023 όπως ήταν η τελευταία πρόβλεψη του χρονοδιαγράμματος της Αττικό Μετρό θα παραδοθεί το έργο στους Θεσσαλονικείς μετά και την εξάμηνη καθυστέρηση έκδοσης απόφασης από την Ολομέλεια του ΣτΕ, επί των προσφυγών που είχαν κατατεθεί για την κατασκευή με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, στο σταθμό Βενιζέλου.

Με δηλώσεις του στο ethnos.gr ο Νίκος Ταχιάος, επεσήμανε: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει μια ολίσθηση στο χρονοδιάγραμμα. Εκείνο, όμως, που είναι ορατό τώρα είναι ότι αυτή δεν μας πηγαίνει πέρα από το 2023. Δηλαδή είμαστε αυτή την στιγμή σε θέση να την αξιολογούμε αυτήν την καθυστέρηση ότι μπορούμε να την απορροφήσουμε και να παραδώσουμε μέσα στο 2023, πλήρως, λειτουργικό και με τη Βενιζέλου το μετρό. Είμαστε ακόμη on track. Σε ένα βαθμό όλα θα εξαρτηθούν από το πόσο γρήγορα θα προχωρήσουν και οι υπόλοιπες ανασκαφές. Έχουμε εξαιρετική συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και νομίζω ότι θα επισπευσθούν τα πράγματα, εφόσον χρειαστεί να επισπευσθούν».

Εκτός από το χρονοδιάγραμμα έχει εκτροχιαστεί και ο λογαριασμός κατασκευής του έργου με τον προϋπολογισμό να φτάνει μέχρι στιγμής το 1.5 δισ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) ξεφεύγοντας κατά 300 εκατ. ευρώ λόγω εκδίκασης αποζημιώσεων στην κοινοπραξία από τα δικαστήρια αλλά και των παρατεταμένων αρχαιολογικών ανασκαφών που έχουν γίνει. Νέες αποζημιώσεις (θετικές ζημίες) ύψους 100 εκατ. διεκδικεί η κοινοπραξία από τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό οι οποίες αφορούν παλιές και νέες καθυστερήσεις.

Μέσα στο καλοκαίρι οι συρμοί θα μπουν κανονικά στη σήραγγα αλλά αυτό θα μπορεί να γίνει μέχρι τον σταθμό στο Συντριβάνι. Δεν μπορούν να προχωρήσουν παρακάτω γιατί στο σταθμό Βενιζέλου δεν έχει γίνει η επιδομή. Μέχρι στιγμής έχουν έρθει 13 συρμοί και μέσα στο Μάιο θα ‘ρθει και ο 14ος φτάνοντας συνολικά τους 18. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα προκηρύξει διαγωνισμό για άλλους 15 συρμούς εκ των οποίων οι 7 θα χρησιμοποιηθούν για να επιτευχθεί η χρονοαπόσταση των 90 δευτερολέπτων μεταξύ των δρομολογίων στη βασική γραμμή και οι υπόλοιποι για να εξυπηρετηθεί η γραμμή της Καλαμαριάς.

Όπως είπε ο κ. Ταχιάος κατά τη φάση των δοκιμών δεν απαιτείται να είναι είναι λειτουργικός ο σταθμός της Βενιζέλου. Μπορούν αυτές να πραγματοποιούνται και παράλληλα να κατασκευάζεται ο σταθμός. «Αυτό δεν σημαίνει ότι όταν θα παραδώσουμε το μετρό σε εμπορική λειτουργία, δεν θα είναι η Βενιζέλου στο δίκτυο. Θα είναι ένας κανονικά κατασκευασμένος σταθμός».

Ερωτηθείς για την στάση Μπουτάρη τόνισε ότι «πρέπει να καταλάβουμε ότι ο αντικειμενικός στόχος του δήμου και του κ. Μπουτάρη όταν κίνησε το θέμα των αρχαίων το 2015 και ζήτησε να επαναξεταστεί η απόφαση για απόσπαση και επανατοθετηση δεν αφορούσε την κατασκευή του σταθμού. Ήταν ξεκάθαρο ότι αφορούσε την κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου».

Σχολιάζοντας την πολύχρονη καθυστέρηση κατασκευής του έργου ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι αυτή τη στιγμή «πρέπει να συνυπάρξουμε και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να τελειώσουμε το έργο του μετρό. Πρέπει να καταλάβουν ότι όσοι έχουν βάλει στοίχημα ζωής να χτίσουν καριέρα πάνω στο μετρό η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να το δεχτεί άλλο αυτό» και πρόσθεσε: «Αυτό που διαπιστώνω είναι ότι στην Αθήνα όλοι οι φορείς συμπλέουν όταν αφορά ένα έργο το οποίο εκτελείται στην πόλη κάτι το οποίο πρέπει να διδαχθούμε και στη Θεσσαλονίκη. Γιατί το κενό ανάμεσα στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη πολλές φορές μεγαλώνει και με δικές μας ευθύνες. Έχει και η πόλη τις δικές της ευθύνες».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα