Τέμπη: Απολογείται σήμερα ο σταθμάρχης της Λάρισας

Οι αποκαλύψεις για τη διαδρομή θανάτου επί 17 λεπτά και 8 συγκλονιστικές μαρτυρίες από τη στιγμή της μαρτυρίας.

Parallaxi
τέμπη-απολογείται-σήμερα-ο-σταθμάρχη-979559
Parallaxi

Σήμερα απολογείται ο σταθμάρχης της Λάρισας, στη βάρδια του οποίου έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο 59χρονος είναι αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες. Σε βάρος του έχει ασκηθεί δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή από αμέλεια, αλλά και για διατάραξη συγκοινωνιών.

Εν τω μεταξύ, χθες ολοκληρώθηκε η εξέταση DNA όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. από τα 57 θύματα.

Μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί οι 54 νεκροί.

Η έρευνα, ωστόσο, δεν έχει σταματήσει καθώς αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια.

Σχετικά με την ενημέρωση των συγγενών των θυμάτων η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ. Κωνσταντία Δημογλίδου χθες ανέφερε:

«Αναφορικά με τη διαδικασία ενημέρωσης των συγγενών των θυμάτων, η οποία συνεχίζεται, από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και τους ειδικούς ψυχολόγους, δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στην οικογένεια κάθε θύματος καθώς δεν πρόκειται για μία τυπική διαδικασία αλλά απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί.»

Έρευνα στα γραφεία του ΟΣΕ Λάρισας

Έρευνα στο πλαίσιο της προανάκρισης πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι από το Τμήμα Τροχαίας για το δυστύχημα στα Τέμπη, στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, με στόχο να συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται οι αστυνομικές ερευνες για την διερεύνηση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, άνδρες της Τροχαίας στην έρευνα τους συνέλεξαν ό,τι στοιχείο κρίνεται χρήσιμο, όπως έγγραφα και άλλα ντοκουμέντα που αφορούσαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο, ώστε να βγουν συμπεράσματα για τα αίτια της τραγωδίας και τον καταλογισμό των ευθυνών.

Νωρίτερα, κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού, ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Τελευταίο «αντίο» σήμερα στον Τύρναβο για την 42χρονη Βάγια που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη

Το τελευταίο αντίο θα πουν σήμερα στις 12:00 μ. από τον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης στον Τύρναβο συγγενείς και φίλοι στην 42χρονη Βάγια Μπλέκα-Καρακώστα, νοσηλεύτρια στην Παθολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, η οποία έχασε τη ζωή της στο τραγικό δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη.

Με συλλυπητήριο μήνυμα το Νοσηλευτικό και Ιατρικό Προσωπικό της Παθολογικής Κλινικής του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας «αποχαιρετά» την Βάγια Μπλέκα – Καρακώστα, κάνοντας λόγο για μια καλή μητέρα και σύζυγο, καλή συνάδελφο και νοσηλεύτρια. «Θα τη θυμόμαστε πάντα για την καλοσύνη της, την εργατικότητα, τη συναδελφικότητα και τη δοτικότητά της» επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι συνάδελφοί της στο μήνυμα τους.

Η 42χρονη άφησε πίσω τον σύζυγό της Γεώργιο Καρακώστα, τα παιδιά: Αθανασία, Λευτέρη, τους γονείς: Αναστάσιο και Βασιλική Μπλέκα, Ελευθέριο Καρακώστα, τα αδέλφια: Κώστα και Έλενα Μπλέκα, Λάμπρο και Βίκυ Καρακώστα, ανιψιούς και λοιπούς συγγενείς

Κλειστά καταστήματα στον Τύρναβο

Με απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου Τυρνάβου και ως ελάχιστη ένδειξη πένθους και συμπαράστασης στις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, σήμερα Σάββατο 4 Μαρτίου προτείνεται στα μέλη του συλλόγου και σε όλους τους επαγγελματίες της πόλης να κλείσουν τα καταστήματά τους στις 12.00 μ. ώρα που θα τελεστεί στην εκκλησία της Παναγίας Φανερωμένης η νεκρώσιμη ακολουθία για την αδικοχαμένη 42χρονη Βάγια Μπλέκα – Καρακώστα. Τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά μέχρι την ολοκλήρωση της τελετής, ενώ την ίδια ώρα τα καταστήματα εστίασης θα κλείσουν τη μουσική.

Μητέρα Ιάσονα Λαλαούνη για τα Τέμπη: «Νέοι μιλήστε, φωνάξτε – Δεν υπάρχει Δικαιοσύνη»

Η οργή του λαού για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης (28/02) και έχει κοστίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους, δεν λέει να κοπάσει, με τις διαδηλώσεις να είναι συνεχείς. Έτσι, κατά τη διάρκεια της χθεσινής (03/03) διαδήλωσης μίλησε και η μητέρα του άτυχου Ιάσονα Λαλαούνη, ο οποίος σκοτώθηκε έξω από τη Βουλή όταν ένα αυτοκίνητο που έβγαινε από το κτήριο προσέκρουσε στη μηχανή που οδηγούσε εκείνος.

Συγκεκριμένα, η μητέρα του Ιάσονα Λαλαούνη είπε: «Είμαι η μαμά του Ιάσονα, που χάθηκε μπροστά από τη Βουλή, γιατί ένας ασυνείδητος οδηγός αποφάσισε να κάνει μια παρανομία. Δυστυχώς, οι νόμοι εδώ στην Ελλάδα για τα τροχαία είναι μηδέν. Αν θέλεις να σκοτώσεις άνθρωπο, να τον σκοτώσεις με τροχαίο. Δεν θα πάθεις απολύτως τίποτα! Δεν πας φυλακή και οι νόμοι δεν αλλάζουν, γιατί τους συμφέρει. Ο κύριος το μόνο που πήρε, ήταν τρεις μήνες άνευ αποδοχών. Αυτή ήταν η μεγάλη και αυστηρή του ποινή. Έχει κάνει και έφεση, γιατί ήταν πολύ αυστηρή η ποινή του. Δεν υπάρχει Δικαιοσύνη στα τροχαία και δεν θα αλλάξει δυστυχώς, γιατί τους βολεύει να μην αλλάξει αυτό. Μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις στον δρόμο, τα πάντα. Κανένας που έχει σκοτώσει σε τροχαίο, δεν πάει φυλακή».

Ακόμα, μεταξύ άλλων, η ίδια πρόσθεσε: «Εγώ έχω δει ακριβώς πώς δολοφονήθηκε το παιδί μου. Το είδε όλη η Ελλάδα πώς δολοφονήθηκε το παιδί μου. Όπως είδανε πώς δολοφονήθηκαν όλα αυτά τα παιδιά στα Τέμπη. […] Δεν θα γίνει τίποτα δυστυχώς αν δεν αρχίσουμε να φωνάζουμε. Εσείς οι νέοι μιλήστε, φωνάξτε, να αλλάξει κάτι. Δεν υπάρχει δικαιοσύνη!».

Οι αποκαλύψεις για τη διαδρομή θανάτου επί 17 λεπτά των δύο αμαξοστοιχιών

Επί περίπου 17 λεπτά κινούνταν σε τροχιά σύγκρουσης τα δύο τρένα στα Τέμπη, μετά τις 11 το βράδυ της περασμένης Τρίτης, χωρίς κανείς από τους μηχανοδηγούς να το γνωρίζει και με τον στθμάρχη να μην το αντιλαμβάνεται.

Η επιβατική αμαξοστοιχία από την Αθήνα με περισσότερους από 340 επιβαίνοντες που εκτελούσε δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη και η εμπορική με τους δυο μηχανοδηγούς που εκτελούσε δρομολόγιο με αντίθετη κατεύθυνση, από Θεσσαλονίκη-Αθήνα, συγκρούστηκαν στα Τέμπη στις 11:30 περίπου τη νύχτα της Τρίτης μετωπικά, παρασέρνοντας στο θάνατο 57 ανθρώπους και τραυματίζοντας αρκετούς άλλους. Το τρένο ήταν γεμάτο κυρίως 20άρηδες και άλλα νεαρά άτομα στην πλειοψηφίας τους φοιτητές που επέστρρφαν στη Θεσσαλονίκη μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Πολλοί είχαν συγκεντρωθεί στο βαγόνι 2 στο χώρο του κυλικείου-εστιατορίου και λόγω παρέας (πχ σύμφωνα με μαρτυρίες οι τρεις εξαδέλφες δεν βρήκαν να κάτσουν μαζί σε πιο πίσω βαγόνι και πήγαν στο κυλικείο για είναι και οι τρεις μαζί) και γιατί σύμφωνα με μαρτυρία συγγενή στο εστιατόριο είναι οι πρίζες που μπορεί κανείς να φορτίσει και έτσι πολλοί βρίσκονταν εκεί είτε λόγω κινητού είτε λόγω laptop. Πέρα από το πρώτο βαγόνι που συενθλίβη, το βαγόνι-κυλικείο μετρά τους περισσότερους νεκρούς γιατί πέρας από τησφδρή σύγκρουση που το τίναξε στον αέρα τυλίχθηκε αμέσως στος φλόγες με αποτέλεσμα να προκληθούν θερμοκρασίες έως 1.300 βαθμούς με ότι αυτό συνεπάγεται.

Η μοιραία διαδρομή των τρένων σε τροχιά σύγκρουσης, επί 17 λεπτά

Από την Αθήνα μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο η επιβατική αμαξοστοιχία ανέβηκε κανονικά. Στο Παλαιοφάρσαλο εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα και ταξίδεψε μέχρι τη Λάρισα.

Σύμφωνα με το Star, σε σημείο παρακάτω ξαναγύρισε στην άνοδο και αποβίβασε κόσμο λίγο πριν από τη Λάρισα. Μάλιστα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα είχε καθαρές τις γραμμές, οπότε δεν υπήρχε λόγος να μπει στο αντίθετο ρεύμα.

Μπήκε ωστόσο στο αντίθετο ρεύμα λίγο παρακάτω.

Λίγο πριν από το δυστύχημα ο σταθμάρχης γύρισε το κλειδί της διαστάυρωσης Α118 με σκοπό να αποσύρει αμαξοστοιχία με βλάβη που βρισκόταν στη γραμμή καθόδου, βάζοντάς το στο αντίθετο ρεύμα, ωστόσο ξέχασε να επαναφέρει τις γραμμές στην ορθή λειτουργία τους, σύμφωνα με το Star. Αποτέλεσμα, το επιβατικό τρένο σε εκείνο το σημείο να μπει στο ρεύμα ανόδου χωρίς κανείς να το αντιληφθεί και να κινηθεί για 17 λεπτά σε τροχιά σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία που κατέβαινε.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το τηλεφώνημα στον σταθμάρχη πριν τη σύγκρουση Την ώρα που έγινε το μοιραίο λάθος με το επιβατικό τρένο, ένα λεπτό αφότου είχε ξεκινήσει από τη Λάρισα, γινόταν και η σχετική ενημέρωση πως το εμπορικό λαμβάνει γραμμή καθόδου προς Αθήνα.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο σταθμάρχης Νέων Πόρων στις 23.04 ενημέρωσε πως η εμπορική αμαξοστοιχία ξεκινά από τον Σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση προς Αθήνα. Μάλιστα η επικοινωνία ακούστηκε από όσους είχαν τα ραδιοτηλέφωνα ανοιχτά.

Δεν είναι γνωστό αν ο σταθμάρχης Λάρισας ακολούθησε το ίδιο πρωτόκολλο με την επιβατική αμαξοστοιχία.

Η επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών καταγράφεται, βάσει πρωτοκόλλου, στο βιβλίο τηλεγραφημάτων, τον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας και το καταγραφικό των συνομιλιών.

«Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν αντιλήφθηκε ότι η αμαξοστοιχία πέρασε στη γραμμή καθόδου», αναφέρει ο προϊστάμενος αμαξοστοιχιών ΟΣΕ και αντιπρόεδρος ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θωμάς Χαμάμης.

«Με το που έφυγε η αμαξοστοιχία 62 από τον Σταθμό της Λάρισας, ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν υποχρεωμένος να σηκώσει το τηλέφωνο, να πάρει τους Νέους Πόρους και να πει ότι η αμαξοστοιχία έφυγε από τη γραμμή ανόδου προς Νέους Πόρους. Τι έγινε μεταξύ των δύο σταθμαρχών αυτό δεν το γνωρίζω», προσθέτει ο κ. Χαμάμης.

Σύμφωνα με τον Alpha, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων φαίνεται να είχε αντιληφθεί ότι τα δύο τρένα, η εμπορική και η επιβατική αμαξοστοιχία, ήταν στην ίδια γραμμή και ειδοποίησε μέσω ασυρμάτου τον 59χρονο συνάδελφό του στη Λάρισα.

Ο συλληφθείς σταθμάρχης προφανώς είχε θεωρήσει ότι είχε γυρίσει το κλειδί, αλλά αυτό δεν είχε γίνει, ενώ στην προανάκριση φέρεται να παραδέχθηκε: «Ναι, κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, αλλά δεν προλάβαινα να το σταματήσω».

8 μαρτυρίες που κόβουν την ανάσα από την στιγμή της τραγωδίας

Ακολουθεί το κείμενο της Κωνσταντίνας Βουλγαρέλη για το ieidiseis:

Άνθρωποι που έζησαν μια πραγματική κόλαση, οι επιζώντες της μοιραίας σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη, σπάνε τη σιωπή τους και όσα περιγράφουν είναι ανατριχιαστικά.

Νέα παιδιά, κυρίως φοιτητές ηλικίας 18-25 ετών ήταν οι επιβαίνοντες της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία, καθώς βρέθηκαν στην ίδια ράγα για 12 ολόκληρα λεπτά.

Οι επιζώντες, πολλοί από τους οποίους κοντοστάθηκαν μέσα στο χάος, στα ουρλιαχτά και τις φλόγες, για να βοηθήσουν τους συνεπιβάτες τους συγκλονίζουν με τα λόγια τους.

Τραυματισμένοι, άλλοι ελαφριά και άλλοι πιο σοβαρά, όλοι τους όμως σοκαρισμένοι από την ανείπωτη τραγωδία, διηγούνται την τρομακτική εμπειρία που έζησαν και που τους άλλαξε για πάντα τη ζωή.

«Αίματα παντού, νεκροί παντού – Μια κοπέλα κρατούσε το κομμένο της πόδι»

Μια μαρτυρία από νεαρή επιβάτιδα του μοιραίου τρένου στα Τέμπη συγκλονίζει καθώς, όπως αναφέρει η ίδια, έβλεπε παντού γύρω της αίματα και νεκρούς. «Μια κοπέλα κρατούσε το κομμένο της πόδι», περιέγραψε σοκάροντας η Μιχαέλα Φρουδαράκη από το Ηράκλειο, που ταξίδευε από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με την επιβατική αμαξοστοιχία.

Η Κρητικιά φοιτήτρια, που έχει τραυματιστεί και φορά κολάρο στον λαιμό, μίλησε στo Creta TV και αναφέρθηκε σε όσα δραματικά συνέβησαν κατά το τρομακτικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και προκάλεσε τον τραυματισμό δεκάδων άλλων.

«Είχα μπει στο τρένο από την αρχή του ταξιδιού, από την Αθήνα. Ήμουν σε όλη τη διαδρομή. Είχαμε σταματήσει για λίγο στη Λάρισα και μας είπαν πως υπήρχε 15λεπτη καθυστέρηση λόγω κίνησης των γραμμών. Μετά από ένα τέταρτο ξεκινήσαμε κανονικά και κάποιοι… πέθαναν. Δεν κάνω συχνά αυτό το δρομολόγιο. Ήταν μοιραίο», είπε ξεκινώντας την αφήγηση των όσων διαδραματίστηκαν το μοιραίο βράδυ της Τρίτης.

«Από θαύμα γλίτωσα»

«Την ώρα της σύγκρουσης έβλεπα ταινία με μια κοπέλα που καθόταν δίπλα μου. Ήμουν στο 4ο βαγόνι, περίπου στη μέση. Χτυπηθήκαμε κι εμείς. Λένε για το 3ο βαγόνι γιατί είχαν θανάτους ενώ εμείς δεν είχαμε νεκρούς. Εκεί που καθόμουν, χτύπησε το τρένο το άλλο. Φανταστείτε φορούσα ακουστικά, ευτυχώς, διότι με τη σύγκρουση έπεσα και μου κάλυψαν τα μάτια, που έπεσαν πάνω γυαλιά. Είμαι τυχερή, από θαύμα γλίτωσα. Είδα ανθρώπους με αίματα. Εγώ δεν έπαθα τίποτα σε σχέση με άλλους», είπε χαρακτηριστικά.

«Βλέπαμε φωτιές δίπλα μας»

«Στην αρχή δεν είχαμε καταλάβει ότι η πόρτα ήταν ανοιχτή, ήμασταν σε σύγχυση. Το μόνο που βλέπαμε ήταν καπνός. Βλέπαμε φωτιές δίπλα μας, μικρές, το σημείο ήταν εκεί που χτύπησε το άλλο τρένο. Επικρατούσε κομφούζιο. Η μια πόρτα είχε ανοίξει κανονικά αλλά ήταν από εκεί που είχε φωτιά και δεν μπορούσαμε να βγούμε. Ήταν ο γκρεμός. Ειλικρινά δεν μπορώ να διακρίνω αν είδα φως λόγω της φωτιάς ή αν ήταν στο τρένο. Είδα τους φακούς όταν περάσαμε τις φωτιές. Κατεβήκαμε και ήταν όλο σίδερα, προχωρήσαμε λίγο πιο κάτω και πιανόμασταν από το εμπορικό τρένο με το οποίο συγκρουστήκαμε, κάποιοι έπεφταν κάτω και χτυπούσαν γιατί δεν μπορούσαν να προχωρήσουν. Σκαρφαλώσαμε πάνω στο ένα βαγόνι και περάσαμε από την άλλη πλευρά», συνεχίζει την συγκλονιστική περιγραφή της η νεαρή επιβάτιδα που έζησε τον απόλυτο εφιάλτη.

«Ευτυχώς δεν είχε απόλυτο σκοτάδι λόγω φωτιάς. Ήταν πάρα πολύ μεγάλη, βλέπαμε καλά σε σχέση με το απόλυτο σκοτάδι. Βλέπαμε μπροστά μας άτομα νεκρά, είδα μια κοπέλα να κρατάει το κομμένο της πόδι, ακρωτηριασμούς, νεκρούς, τραυματίες, αίματα παντού. Είδα έναν νεαρό νεκρό στο έδαφος, δεν ήθελα να δω άλλο… Ήρθαν ασθενοφόρα, μια κοπέλα είχε καταπιεί γυαλιά», ανέφερε σχετικά με τις σοκαριστικές εικόνες που αντίκρισε.

«Δεν πήρα τους γονείς μου, τους πήρα την επόμενη μέρα το πρωί. Τους είχα στείλει ότι έφτασα. Είχαμε μιλήσει πολύ νωρίτερα, τους είπα ότι έφτασα για να μην ανησυχήσουν. Τους πήρα πολύ νωρίς και τους ενημέρωσα τι έγινε…», τόνισε ενώ πρόσθεσε: «Δεν ξέρω αν θα ξαναμπώ σε τρένο. Δεν θα ξαναμπώ σίγουρα με τέτοιες συνθήκες. Στο εξωτερικό είναι πιο ελεγχόμενα, ίσως να το έκανα».

Για το αν θα κινηθεί νομικά είπε: «Δεν μπορώ να σας απαντήσω με σιγουριά αλλά είναι πολύ πιθανό και θα παρότρυνα κι άλλους να το κάνουν για να υπάρξει κινητοποίηση, κοντέψαμε να πεθάνουμε».

«Θυμάμαι έναν πολύ δυνατό θόρυβο και μια λάμψη»

Ο φοιτητής Άγγελος Φανουράκης, μίλησε στο Star και είπε πως θυμάται «έναν πολύ δυνατό θόρυβο και μια λάμψη, και μετά που έγινε το αναποδογύρισμα, εγώ ήμουν στο κάθισμα που πήγαινε μαζί με το τρένο, και βρέθηκα απέναντι». Στη συνέχεια, ο ίδιος αναφέρει πως «με έναν τρόπο, που βοηθήσαμε και όλα τα υπόλοιπα παιδιά, βγήκαμε από ένα παράθυρο, κατεβήκαμε ευτυχώς και όπως μπορούσε ο καθένας, βοηθούσε ο ένας τον άλλο». Αυτό που του έμεινε από την εμπειρία είναι πως δεν είναι τόσο άτρωτος όσο νόμιζε.

«Το κυλικείο ήταν γεμάτο, καιγόντουσαν ζωντανοί»

Η Βασιλική Οικονομάκη, που βρισκόταν στο μοιραίο τρένο και είναι τραυματισμένη με εμφανή τα σημάδια στο πρόσωπο, ανέσυρε από τη μνήμη της τις σοκαριστικές στιγμές που βίωσε: «Θυμάμαι να είναι όλα μαύρα, να έχουν σβήσει τα φώτα. Να είναι όλα μαύρα, να προσπαθούμε να βγάλουμε τα σίδερα από πάνω μας από τα χαλάσματα. Προσπαθούσα να βρω τους ανθρώπους που ήταν μαζί μου. Φώναζα βοήθεια. Θυμάμαι να καίγομαι και βγήκα έξω επειδή καιγόμουν. Έτσι σώθηκα, πήδηξα σε κάτι πράγματα».

Επιπλέον, η ίδια θυμάται πως το βαγόνι του κυλικείου ήταν γεμάτο και δυσκολεύονταν να βρει θέση, ενώ μετά τη σύγκρουση, άνθρωποι καιγόντουσαν ζωντανοί και φωνάζανε.

«Ήταν μια κοπέλα που είχε σπασμένο χέρι και βοηθούσε»

Ο Δημήτρης Αράπης, επίσης τραυματίας, εξολομογήθηκε: «Ευχαριστώ αυτούς που ήταν εκεί και βοηθούσαν, γιατί υπήρχαν πολλοί που απλώς έπαιρναν τις τσάντες τους και έφευγαν. Και τους φωνάζαμε εμείς που θα πέσουμε. Γιατί τις είχαμε ρίξει κάτω, το δεύτερο βαγόνι γιατί είχαν πέσει οι ρόδες από το βαγόνι και είχε σύρματα και τις ρίχναμε εκεί να μη χτυπήσουμε σε κανένα σύρμα και τις έπαιρναν από εκεί. Αλλά ήταν και μια κοπέλα που είχε σπασμένο χέρι και βοηθούσε».

«Μου πετάχτηκαν αίματα στο κεφάλι – Τα κορίτσια τσίριζαν και ζητούσαν βοήθεια» «Σηκώθηκα όρθιος και μου πετάχτηκαν αίματα στο κεφάλι. Φώναζαν βοήθεια τα κορίτσια, τσίριζαν. Δεν άνοιγε η πόρτα, είχε σφηνώσει. Έριξα κλωτσιά για να σπάσουμε το τζάμι, το χτύπησα τρεις φορές για να σπάσει. Μόλις γύρισα είδα έναν νεαρό που το έσπασε με πυροσβεστήρα» περιγράφει στη σοκαριστική του μαρτυρία στην ΕΡΤ επιβάτης της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος επέβαινε στο δεύτερο βαγόνι, λίγο πριν από την φονική σύγκρουση.

Όπως ανέφερε ο 39χρονος Λάζαρος Παπαζήσης από το κρεβάτι του νοσοκομείου, όπου νοσηλεύεται: «Ένας ένας και σιγά σιγά βγαίναμε από το παράθυρο. Δεν βλέπαμε, δεν είχε φώτα και ανάψαμε τον φακό από το κινητό».

Το χάος, που ακολούθησε αποτυπώθηκε στις πρώτες εικόνες που κατέγραψε με το κινητό του και ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook με σχόλιο: «Η Παναγία έβαλε το χέρι της να είμαι ζωντανός». Λίγες ημέρες νωρίτερα διασκέδαζε με την παρέα στο καρναβάλι του Τυρνάβου.

Ο ίδιος, νοσηλευόμενος στην ορθοπεδική κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, είναι ο πρώτος που κατέθεσε, μέσω του συνηγόρου του Γιώργου Μπαρτζωκη, παράσταση προς στήριξη της κατηγορίας εναντίον των φυσικών και ηθικών αυτουργών για την σύγκρουση των τρένων, στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας.

Ανδρέας Αλικανιώτης: «Δεν θέλω να με αποκαλείτε ήρωα»

Ο Ανδρέας Αλικανιώτης που ταξίδευε με το μοιραίο τρένο, έσπασε το τζάμι και έσωσε επιβάτες από το φλεγόμενο βαγόνι. Ο 20χρονος άνδρας που βγήκε σχεδόν αλώβητος από το δεύτερο βαγόνι και βοήθησε συνεπιβάτες του, έγινε γνωστός μέσα από τη δημοσίευση μιας γιατρού που έγινε αμέσως viral.

Ο ίδιος βρέθηκε στο «Πρωινό» του ANT1 και ανέφερε: «Δεν θέλω να με αποκαλείτε ήρωα. Το έχω ξαναπεί και θα το ξαναπώ. Δεν θεωρούμαι ήρωας, είμαι ένας απλός άνθρωπος, ένας θνητός που έτυχε να έχω μια καλύτερη ψυχολογία, μια ψυχραιμία εκείνη την ώρα και κατάφερα εκείνη την ώρα επειδή μπορούσα, επειδή δεν είχα κάποιο σημαντικό τραύμα, να βοηθήσω κόσμο. Κι αν είμαι ήρωας, τουλάχιστον δεν είμαι μόνος μου. Υπήρχαν και άλλα άτομα, απλώς έτυχε το δικό μου όνομα να ακουστεί περισσότερο».

Φοιτητής έσωσε βρέφος από το φλεγόμενο βαγόνι

Ο Μιχάλης Κλάψης βρισκόταν στο τρίτο βαγόνι του μοιραίου τρένου. Ο 20χρονος φοιτητής περιέγραψε στο Mega τα όσα βίωσε από τη στιγμή της φονικής σύγκρουσης αλλά και τον τρόπο που σώθηκε. Μάλιστα, ήταν ένας από τους ήρωες που βοήθησε να απεγκλωβιστούν και άλλοι επιβάτες μεταξύ των οποίων και ένα μωρό.

«Ήταν μία περίεργη στιγμή. Από κάπου πήραμε δύναμη όλα τα παιδιά που ήμασταν μέσα. Αν κοιτάξετε το 3ο βαγόνι, τα δύο κάτω παράθυρα είναι σπασμένα. Πρώτα σπάσαμε το μεγάλο και μετά το μικρό για να κατέβουμε πιο εύκολα. Στο βαγόνι αυτό βρέθηκα εντελώς τυχαία», είπε.

«Είχα κόψει εισιτήριο για να φύγω με των 5.20. Έγινε ένα λάθος, μπήκα στο τρένο και ήρθε μια κοπέλα και μου είπε ότι κάθομαι στη θέση της. Λέω οκ, λάθος έγινε, και είδα ότι μου είχαν κόψει το εισιτήριο για την Τετάρτη και όχι για την Τρίτη κι πήγα και το άλλαξα. Και φύγαμε με των 7.22. Μας έκαναν μία ενημέρωση στη Λάρισα ότι θα αργήσουμε λίγο και θα φτάσουμε 12.25. Μετά τη Λάρισα γίνεται το ατύχημα, τρακάρουμε με το άλλο τρένο, φεύγουμε από τις ράγες, και πέρασαν κάποια δευτερόλεπτα μετά από αυτό», ανέφερε στη συνέχεια.

«Έπιασα να δω εάν έχω πόδια, χέρια, κεφάλι πάνω μου»

«Έπιασα μετά τη σύγκρουση να δω εάν έχω πόδια, χέρια, κεφάλι πάνω μου, ακούμπησα το πρόσωπό μου να δω αν έχω τραυματιστεί. Είχα αίματα στο πρόσωπό μου, αλλά δεν ήταν δικά μου ήταν από τον μπροστινό μου», συνέχισε.

«Το μωρό ήταν κάτω από το δικό μου κάθισμα»

Σχετικά με το βρέφος που έσωσε ο γενναίος φοιτητής ανέφερε: «Μόλις σηκώθηκα, βρήκα τα πράγματά μου, το μπουφάν μου, και ένα μπουκάλι με νερό. Δίπλα μου ήταν μία μητέρα που ζήταγε βοήθεια, και ότι έχασε μωρό. Την ώρα που ήμασταν εν κινήσει εγώ έβλεπα ταινία, και η μητέρα τάιζε το μωρό. Μετά τη σύγκρουση είδα ότι της είχε φύγει το μωρό και μου ζήτησε βοήθεια. Το μωρό ήταν κάτω από το δικό μου κάθισμα, το πήραμε, το πήρε στην αγκαλιά της. Μέχρι να γίνει αυτό τα παιδιά από μπροστά είχαν ήδη σπάσει τα τζάμια».

«Μετά από λίγο μου ζήτησε βοήθεια μία κοπέλα και της είπα ότι θα τη βοηθήσω. Μπροστά μου είχα ένα ζευγάρι. Το ένα κάθισμα είχε ξεκολλήσει. Ο άνδρας ήταν χτυπημένος αλλά είχε τις αισθήσεις του. Η κοπέλα ήταν η μισή μέσα η μισή απ’ έξω και έξω την είχαν πλακώσει οι λαμαρίνες. Μου ζήτησε να την βοηθήσω. Σπρώχνω τις λαμαρίνες και άρχισα να την τραβάω, με βοήθησε και το αγόρι της, την βγάλαμε έξω. Είχε σφυγμό η κοπέλα. Υπήρχε παντού καπνός. Η φοιτήτρια που ήταν ακόμα μέσα μου ζήτησε βοήθεια. Ήρθαν και άλλα παιδιά από άλλο βαγόνι και σώσαμε την φοιτήτρια. Βρήκαμε ένα κινητό και ευτυχώς ήταν ανοιχτό», εξομολογήθηκε συγκλονίζοντας.

Το αγόρι φώναζε «Ιφιγένεια»

«Άναψα τον φακό και βοηθήσαμε μία κοπέλα ήταν μέσα στα αίματα. Βγάλαμε την κοπέλα, αλλά ήταν μέσα στα αίματα και δεν μπορούσαμε να την αναγνωρίσουμε. Το αγόρι την φώναζε «Ιφιγένεια» αλλά δεν ξέρω εάν ήταν η κοπέλα στις φωτογραφίες, δεν θυμάμαι», κατέληξε ο επιζών του δυστυχήματος.

Η καθυστέρηση του προαστιακού που γλίτωσε 50 ζωές Μια άλλη μαρτυρία δείχνει πόσο κοντά βρίσκονται η ζωή και ο θάνατος και πώς ο παράγοντας «τύχη» μπορεί να σώσει ζωές.

Μιλώντας στο Open, ο Μιχάλης Μπαγιώτης, μηχανοδηγός προαστιακού Θεσσαλονίκης-Λάρισας, εξηγεί πώς από τύχη δεν βρέθηκε η δική του αμαξοστοιχία με 50 επιβάτες στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το Intercity 62, βυθίζοντας στο πένθος ολόκληρη τη χώρα.

«Εκεί που ήταν το εμπορικό τρένο, θα ήταν η δική μου αμαξοστοιχία»

Ο κ. Μπαγιώτης αναφέρει συγκεκριμένα: «Είχαμε γύρω στα 50 άτομα. Στην επιστροφή μετά γύρισα από Λάρισα για Θεσσαλονίκη, με καθυστέρηση 20 λεπτά. Εκεί που ήταν το εμπορικό τρένο, θα ήταν η δική μου αμαξοστοιχία προφανώς. Ο σταθμός, ο επόμενος του Λιτόχωρου, που ήταν οι Νέοι Πόροι, ήταν ανοιχτός, ενώ κλείνει στις εννιά η ώρα, με εντολή του ρυθμιστή κυκλοφορίας.

Έμεινε δύο ώρες παραπίσω για να περάσουν τα τρένα, να μην έχουν καθυστερήσεις, επειδή είχαν ήδη καθυστέρηση. Οπότε εμάς μας κράτησε στο Λιτόχωρο ο σταθμάρχης, για να δούμε πού είναι το επόμενο το τρένο, επειδή δεν μπορούσαν να το βρουν, δεν απαντούσαν, επειδή είχε γίνει το δυστύχημα».

«Τελικά μόνο τα τρένα δεν παρακολουθούσαμε» – Μούδιασμα και εκλογικός φόβος στους βουλευτές της ΝΔ

Ακολουθεί το κείμενο του ieidiseis:

«Τελικά, μόνο τα τρένα δεν μπορούσαμε να παρακολουθούμε στην κυβερνητική μας βάρδια», σχολίαζε χθες καυστικά βουλευτής του Λεκανοπεδίου Αττικής, από αυτούς που πριν την εξοργιστική εθνική τραγωδία στα Τέμπη, θεωρούσε ότι μετά βεβαιότητας εξασφαλίζει μία ακόμα κοινοβουλευτική θητεία, αν επιβεβαιωθεί το σημαντικό προβάδισμα της ΝΔ.

Τώρα, κανείς στη ΝΔ δεν βάζει στοίχημα για τίποτα. Ολοι καταλαβαίνουν ότι το πολιτικό τοπίο έχει μεταβληθεί άρδην και ότι η κυβερνητική πλειοψηφία πηγαίνει προς τις κάλπες, όποτε κι αν τελικά αυτές στηθούν, με «σπασμένη τη βιτρίνα» της αποτελεσματικής κυβέρνησης που οδηγεί τη χώρα στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, όπως συχνά πυκνά, αρέσκεται να τονίζει ο Κ. Μητσοτάκης.

Στις μεταξύ τους συζητήσεις, υπουργοί και βουλευτές ρωτούν ο ένας τον άλλον πως θα πορευτεί έως τις εκλογές, αν θα κάνει ή όχι μεγάλες συγκεντρώσεις και με τί επιχειρήματα θα αντιμετωπίσει τους οργισμένους πολίτες που ζητούν απαντήσεις και πραγματική και ουσιαστική απόδοση ευθυνών – και όχι στημένες επιτροπές «καθρεφτάκια για ιθαγενείς».

Η γύμνια του κράτους μούδιασε τους «γαλάζιους»

Το κλίμα κατήφειας και αγωνίας είναι τόσο μεγάλο, που λίγο τους ενδιαφέρει αν οι εκλογές θα γίνουν στις 9 Απριλίου, δύο εβδομάδες αργότερα, ή στα τέλη Μαίου. Αυτό που τους απασχολεί είναι πόσο μεγάλη θα είναι η ζημιά. Διότι, τα όπλα για τη μάχη της αυτοδυναμίας, προεξοφλούν ότι θα μείνουν στα θηκάρια. Η προσπάθεια θα επικεντρωθεί στον κατά το δυνατόν περιορισμό των βαριών συνεπειών της τραγικής αυτής υπόθεσης.

Μία προσπάθεια, που κατά γενική ομολογία, μόνο εύκολη δεν είναι, αφού με τη σημερινή λήξη του τριήμερου εθνικού πένθους και κυρίως με την ολοκλήρωση της μακάβριας διαδικασίας ταυτοποίησης των σωρών αλλά και των κηδειών των νεκρών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, η αντιπολίτευση θα στοχεύσει την κυβέρνηση κατά ριπάς.

Άλλωστε, ώρα την ώρα, έρχονται στην επιφάνεια νέες συγκλονιστικές αποκαλύψεις που δείχνουν την απόλυτη γύμνια του κράτους και βεβαίως την αποκαθήλωση της σημαίας –έμβλημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, δηλαδή του επιτελικού κράτους.

Χαρακτηριστικό του μουδιάσματος που επικρατεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο είναι ότι, πλην ελαχίστων, η πλειονότητα των κυβερνητικών, κοινοβουλευτικών αλλά και κομματικών στελεχών αποφεύγουν σαν το διάολο το λιβάνι την παρουσία τους στα ΜΜΕ. «Αυτοί που έβαλαν τα κάστανα στη φωτιά και τα ζέσταιναν επί μία τετραετία, να τα βγάλουν κι όλας», λένε οι περισσότεροι και επιλέγουν να πάνε στα χωριά τους για να μην μπουν στο κάδρο της αδιανόητης αυτής ιστορίας.

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: Χωρίς τρένα σήμερα και αύριο στη σκιά του δυστυχήματος των Τεμπών

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των σιδηροδρομικών το Σαββατοκύριακο για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Κανένα δρομολόγιο της Hellenic Train, συμπεριλαμβανομένων και των δρομολογίων του Προαστιακού της Αθήνας δεν θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 4 και την Κυριακή 4 Μαρτίου 2023 λόγω της νέας 48ωρης απεργίας που εξήγγειλαν τα σωματεία εργαζομένων στο σιδηρόδρομο. Για το πρωί της Κυριακής μάλιστα οι σιδηροδρομικοί έχουν προγραμματίσει συλλαλητήριο στο Σύνταγμα.

Τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου έχουν διακοπεί από το μεσημέρι της Τετάρτης μετά το πολύνεκρο δυστύχημα.

Όπως είχε ανακοινώσει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), θα συνταχθεί υπόμνημα με όλα τα προβλήματα που αφορούν το Σιδηρόδρομο και θα ζητηθεί άμεσα συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών και τα πολιτικά κόμματα, το αργότερο μέχρι την επόμενη εβδομάδα, προκειμένου να κατατεθούν οι απόψεις του σινδκαλιστικού κινήματος για τα ζητήματα ασφαλείας.

Αμέσως μετά τις συναντήσεις και λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των συζητήσεων, θα συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο, προκειμένου να λάβει τις αποφάσεις του.

Πηγές: skai.gr, iefimerida, ieidiseis/ Κωνσταντίνα Βουλγαρέλη

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα