Τεράστιες ζημιές για την Renault -η Daimler προχωράει σε μείωση ωρών
Δυσκολεύει το τοπίο στον κόσμο
Τις μεγαλύτερες ζημιές στην ιστορία της ανακοίνωσε η Renault λόγω πανδημίας
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του έτους τις μεγαλύτερες ζημιές στην ιστορία της, ύψους 7,3 δισεκατομμυρίων ευρών, εξαιτίας της κρίσης που διέρχεται η εταίρος της Nissan και της πανδημίας του κορωνοϊού, ανακοίνωσε σήμερα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, που αντιμετώπιζε προβλήματα ήδη πριν την κρίση της COVID-19 και η οποία στα τέλη Μαΐου είχε ανακοινώσει την κατάργηση 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, επεσήμανε ότι αποφεύγει να κάνει προβλέψεις για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020 εξαιτίας της αβεβαιότητας που προκαλεί η υγειονομική κρίση.
Η Daimler προχωράει σε μείωση των ωρών εργασίας
Mείωση των ωρών εργασίας για χιλιάδες υπαλλήλους του ομίλου Daimler προβλέπει η συμφωνία στην οποία κατέληξε χθες η εργοδοσία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Η συμφωνία αυτή συνήφθη στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που έχει ως στόχο την περικοπή δαπανών. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα μέτρα που αποφασίστηκαν προβλέπουν μεταξύ άλλων τον περιορισμό ωρών εργασίας για εργαζομένους τόσο στη διοίκηση όσο και στην παραγωγή της εταιρείας, χωρίς αντίστοιχη αναπροσαρμογή των αποδοχών τους μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022.
Ωστόσο, αποφασίστηκε η αναστολή της καταβολής του καθιερωμένου μπόνους για το 2020, καθώς και η μετατροπή του μπόνους του 2021 σε ημέρες κανονικής άδειας μετ’ αποδοχών. Τα σχετικά αναφέρει σε δημοσίευμα το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Τα συμφωνηθέντα μέτρα έχουν ως στόχο να δώσουν μία απάντηση στην ειδική οικονομική επιβάρυνση που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού και στην περαιτέρω διασφάλιση της απασχόλησης», αναφέρει η Daimler σχετικά με τη συμφωνία, η οποία αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός των επόμενων εβδομάδων.
Eπιπροσθέτως, όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, «η Daimler σχεδιάζει να μειώσει σημαντικά το κόστος προσωπικού από το τέλος του 2022 και εφεξής». Το δε μέλος του διοικητικού της συμβουλίου Βίλφριντ Πορτ εκφράζει τις ευχαριστίες του προς τους εργαζομένους για τη σημαντική προσωρινού χαρακτήρα συνεισφορά τους στην από κοινού υπέρβαση της κρίσης. «Είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε και να λύνουμε από κοινού τα μακροπρόθεσμα διαρθρωτικά προβλήματα. Αυτός είναι και ο μόνος τρόπος να βγούμε πιο δυνατοί και ασφαλείς από την κρίση, κατοχυρώνοντας το μέλλον της εταιρείας και των θέσεων εργασίας», δηλώνει ο κ. Πορτ και τονίζει ότι η απασχόληση στην Daimler παραμένει διασφαλισμένη έως το 2030, ενώ εξακολουθούν να αποκλείονται περικοπές προσωπικού.
Αξίζει να αναφερθεί πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να έχει αφήσει πίσω της τα χειρότερα, καθώς διαρκούσης της καραντίνας είχαν κλείσει τα εργοστάσιά της και οι εκθέσεις της. Το δεύτερο τρίμηνο του 2020 εμφάνισε λειτουργικές ζημίες 1,68 δισ., επιβεβαιώνοντας προκαταρκτικά στοιχεία. Συνολικά για το 12μηνο του 2020 η Daimler προσβλέπει σε κέρδη μεν χαμηλά δε εν συγκρίσει με τα 4,3 δισ. ευρώ του 2019, όπως αναφέρει το Bloomberg.