Η Θεσσαλονίκη καλωσορίζει το πρόγραμμα «Ανοικτά Σχολεία στη Γειτονιά»

Στόχος να παραμείνουν σχολεία και αυλές ανοικτά μετά το πέρας των μαθημάτων.

Parallaxi
η-θεσσαλονίκη-καλωσορίζει-το-πρόγραμ-293484
Parallaxi

Η Creativity Platform (Πλατφόρμα Δημιουργικότητας) βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσει την έναρξη του πιλοτικού προγράμματος «Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά». Το πρόγραμμα αποτελεί μια πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Παιδείας και Αθλητισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Creativity Platform (ΑΜΚΕ) και αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η ιδέα του προγράμματος απορρέει από τον επαναπροσδιορισμό της λειτουργίας του δημοσίου χώρου και του μεγάλου αριθμού αναξιοποίητων δημοσίων κτιρίων. Ο περιορισμένος χώρος για παιδικό παιχνίδι, ψυχαγωγία και κοινωνικοποίηση με την παράλληλη χαλάρωση της έννοιας της κοινότητας και της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών στην σύγχρονη αστική πόλη, οδήγησαν στην επανεξέταση του ρόλου και της λειτουργικότητας που κατέχει σήμερα το σχολείο μέσα στην ευρύτερη κοινότητα. Στόχος του προγράμματος είναι να διατηρήσει ανοιχτά τα σχολεία και τις αυλές τους και μετά το πέρας των σχολικών μαθημάτων, δημιουργώντας έτσι έναν ανοιχτό χώρο έκφρασης, δημιουργικότητας και κοινωνικής συναναστροφής. Πιο συγκεκριμένα σε πρώτη φάση το πιλοτικό πρόγραμμα θα δραστηριοποιηθεί σε έξι (6) διαφορετικά δημοτικά σχολεία τα οποία είναι κατανεμημένα σε διάφορες περιοχές της πόλης : Α΄ Κοινότητα: 55ο Δημοτικό Σχολείο (Κ. Κρυστάλλη 10) Β΄ Κοινότητα: 64ο Δημοτικό Σχολείο (Κων/νου Μαζαράκη 1) Β΄ Κοινότητα: 67ο Δημοτικό Σχολείο (Δ. Παπαθανασίου 41) Β΄ Κοινότητα: Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (Νικ. Καπάτου 13) Δ΄ Κοινότητα: 77ο Δημοτικό Σχολείο (Καβείρων 6) Ε΄ Κοινότητα: 11ο Δημοτικό Σχολείο (Αμαλίας 60)

Τα σχολεία και οι αυλές θα φυλάσσονται, θα είναι προσβάσιμες από όλες τις ηλικιακές ομάδες παραμένοντας ανοιχτές τις απογευματινές ώρες. Το πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά» οικοδομεί τις δράσεις του πάνω σε δύο (2) βασικούς άξονες. Τον Α΄ άξονα που αφορά τις εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με ταυτόχρονη ανάπτυξη των προσωπικών δεξιοτήτων των ωφελουμένων (soft skills) και τον Β΄ άξονα που αφορά την ενδυνάμωση και οικοδόμηση της κοινότητας (Community Building). Όλες οι δράσεις θα διαμορφωθούν με βάσει αυτούς τους άξονες ενώ η θεματολογία των δραστηριοτήτων θα βασίζεται στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Στο πρώτο ανοιχτό κάλεσμα που διοργάνωσε η Creativity Platform για τον συμμετοχικό σχεδιασμό των δραστηριοτήτων του προγράμματος ανταποκρίθηκαν φορείς, επαγγελματίες και ομάδες της πόλης που θέλουν να συμμετέχουν ενεργά στις δράσεις. Οι συνολικές προτάσεις που κατατέθηκαν ήταν 38 και η επιλογή των οκτώ (8) τελικών προτάσεων έγινε μέσω μιας τετραμελούς εξωτερικής Επιτροπής. Οι φορείς και τα προγράμματα που επιλέχτηκαν να πλαισιώνουν τα έξι (6) συμμετέχοντα σχολεία για τους επόμενους μήνες είναι τα εξής: 1) PRAKSIS – «Παιχνίδια της Αυλής» 2) ΑΝΤΙΓΟΝΗ – «Μαζί στη γειτονιά μας» 3) Εταιρεία Πολιτισμού πeρίπατος – «Στο βάθος Κήπος» 4) ΆΡΣΙΣ – «ΠοΙηΜΑ» Πρωτότυπες Ιστορίες Μιας Αυλής 5) Die Wolke art group – «Το Δέντρο Που Κινείται» Ένα κινητικό παιχνίδι με ζωντανή Μουσική 6) Solidarity Mission – «Βιώσιμη Κοινωνική Επιχειρηματικότητα στα Ανοιχτά Σχολεία» 7) Youthnest – Community Pop-Up 8) Ναύαρχος Βότσης – Τέχνη, Επικοινωνία και Ψηφιακές Δεξιότητες Όλες οι δράσεις θα βασίζονται στις αρχές της συμμετοχικότητας και συνεργασίας με στόχο την ανάδειξη των αξιών της κοινωνικής συνοχής και της αρμονικής συνύπαρξης εντός και εκτός του σχολικού κτιρίου. Το «Ανοιχτό Σχολείο» θα λειτουργήσει ως ένα ζωντανό κύτταρο στη γειτονιά καθώς θα προσφέρει εναλλακτικές δραστηριότητες στους άμεσα και έμμεσα επωφελουμένους (παιδιά-γονείς-κάτοικοι), ενώ θα προωθήσει συλλογικές δράσεις οι οποίες θα σχεδιαστούν από τους ίδιους της κατοίκους της περιοχής. Το πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά» στοχεύει ο χώρος του σχολείου να γίνει ένας ενεργός, δημιουργικός πυρήνας για την κοινότητα μετατρέποντας το σε ένα εργαστήρι – οικοσύστημα συμμετοχικής κουλτούρας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα