Θεσσαλονίκη: Σχεδόν 3.000 καταγγελίες στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών – Τα παράπονα
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ.
Από πολίτες που δεν είναι μέλη του προήλθε περίπου το 60% των 2.901 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, που δέχτηκε το 2019 το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), με τον φορέα να απευθύνει νέα έκκληση προς τους καταναλωτές να εγγραφούν σε αυτόν, δίνοντάς του έτσι περισσότερη δύναμη, για να επιλύει προβλήματα και να τους συμβουλεύει.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ:
To 2019, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.901 ερωτήματα – καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:
A/A | Κατηγορία | Αριθμός | Ποσοστό | |
1 | Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος | 1.068 | 36,81 | |
Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών | 765 | |||
Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας | 186 | |||
Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος | 81 | |||
Φυσικό Αέριο | 21 | |||
Πάροχοι νερού | 15 | |||
2 | Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις | 339 | 11,69 | |
3 | Πωλήσεις από απόσταση/εκτός εμπορικού καταστήματος | 246 | 8,48 | |
4 | Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών | 204 | 7,03 | |
5 | Τουριστικές υπηρεσίες | 162 | 5,58 | |
6 | Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες | 120 | 4,14 | |
7 | Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες | 105 | 3,62 | |
8 | Λοιπές καταγγελίες | 90 | 3,10 | |
9 | Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ | 75 | 2,59 | |
10 | Ασφαλιστικές υπηρεσίες | 69 | 2,38 | |
11 | Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών | 69 | 2,38 | |
12 | Ινστιτούτα – Γυμναστήρια | 60 | 2,07 | |
13 | Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές | 60 | 2,07 | |
14 | Ενοίκια – Κοινόχρηστα | 54 | 1,86 | |
15 | Ακατάλληλα τρόφιμα | 42 | 1,45 | |
16 | Προκαταβολές | 27 | 0,93 | |
17 | Παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδ. Ζωής | 24 | 0,83 | |
18 | Φάρμακα – υγεία | 21 | 0,72 | |
19 | Εισπρακτικές εταιρίες | 18 | 0,62 | |
20 | Νοθεία – Κλοπή καυσίμων | 18 | 0,62 | |
21 | Σούπερ Μάρκετ | 12 | 0,41 | |
22 | Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) | 12 | 0,41 | |
23 | Εκπτώσεις | 6 | 0,21 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 2.901 | 100,00 |
Μέσα στο 2019, δεχτήκαμε 675 καταγγελίες, 507 παράπονα, 1.719 ερωτήματα καταναλωτών.
Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.901 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 40,02% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 59,89% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.
Το 94,23% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. 36 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για 51 καταγγελίες δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται και στο 2020.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 128.212,84 ευρώ. Αναλυτικά από:
- Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 43.747,27 ευρώ
- Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 24.009,18 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 12.855,21 ευρώ
- Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 10.925,85 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 10.528,68 ευρώ
- Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 7.698,99 ευρώ
- Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 7.107,45 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 6.147,69 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 1.950,00 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από ελεύθερους επαγγελματίες: 1.454,52 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 1.188,00 ευρώ
- Επιστροφές προκαταβολών: 600 ευρώ
Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Όμως, το ΚΕ.Π.ΚΑ., για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν, χρειάζεται περισσότερα μέλη.
Εάν συνεχίσει η ίδια νοοτροπία να «θυμόμαστε» το ΚΕ.Π.ΚΑ. και να το χρησιμοποιούμε, μόνον όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, σύντομα δεν θα το βρίσκουμε.
Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.