Θεσσαλονίκη: Σε διαγωνιστικές διαδικασίες οι δήμοι για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Για τους στόλους καθαριότητας - Η δαπάνη ανέρχεται συνολικά σε 19 εκατομμύρια ευρώ

Parallaxi
θεσσαλονίκη-σε-διαγωνιστικές-διαδικ-856564
Parallaxi
εικόνα sooc

Σε διαγωνιστικές διαδικασίες αναμένεται να προχωρήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα οκτώ δήμοι της Θεσσαλονίκης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, προκειμένου να προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα ενσωματωθούν στους στόλους καθαριότητας.

Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε σήμερα τον προϋπολογισμό του έργου που ανέρχεται συνολικά σε 19 εκατομμύρια ευρώ καθώς και τις επικαιροποιημένες τιμές για την προμήθεια των οχημάτων.

Ο προϋπολογισμός για τον κάθε Δήμο διαμορφώνεται ως εξής:

  • Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης: 1.700.000
  • Δήμος Θεσσαλονίκης: 5.025.000
  • Δήμος Καλαμαριάς: 2.325.000
  • Δήμος Κορδελιού – Ευόσμου: 2.475.000
  • Δήμος Νεάπολης – Συκεών: 2.225.000
  • Δήμος Παύλου Μελά: 2.750.000
  • Δημοτική Ενότητα Πυλαίας: 1.500.000
  • Δημοτική Κοινότητα Καλοχωρίου: 1.000.000

Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, στα τέλη του 2018 η αντιπεριφέρεια πήρε το ρίσκο να ξεκινήσει την διαδικασία προκειμένου να δημιουργηθεί το πρώτο δίκτυο δημοτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και σταθμών φόρτισης, στη Θεσσαλονίκη. Το 2019 ξεπεράστηκαν τα εμπόδια που είχε αυτή η διαδικασία και το 2020 πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εντάξεις έργων που αφορούσαν την συγκεκριμένη πρόσκληση. Επιπλέον το 2020 η Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης ξεκίνησε τις ενέργειες για τη δράση της ενσωμάτωσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους στόλους καθαριότητας των δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Το προηγούμενο χρονικό διάστημα οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Πυλαίας -Χορτιάτη, Αμπελοκήπων -Μενεμένης, Νεάπολης -Συκεών, Δέλτα, Παύλου Μελά, Καλαμαριάς και Κορδελιού – Ευόσμου κλήθηκαν να λάβουν τις αποφάσεις τους για τους τύπους και τον αριθμό των οχημάτων που χρειάζονται και να ενημερώσουν τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης. Από την πλευρά του το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ κατέγραψε τους διαθέσιμους τύπους ηλεκτροκίνητων οχημάτων προκειμένου να εξεταστεί το κατά πόσο πληρούνται οι προϋποθέσεις και καλύπτονται οι ανάγκες για να προχωρήσει γρήγορα το έργο. Η υλοποίηση του έργου θα πραγματοποιηθεί μέσω του Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων.

Η κ. Πατουλίδου, κατά τη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, επισήμανε ότι κανένας από τους δήμους που συμμετέχουν στη διαδικασία δεν έχει αδικηθεί ενώ τόνισε: «το επόμενο βήμα για τους δήμους είναι η διαγωνιστική διαδικασία για να προμηθευτούν τα οχήματα. Το κόστος θα καλυφθεί από το πρόγραμμα της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης. Είναι όλοι σύμφωνοι. Παλεύουμε για κάτι πολύ συγκεκριμένο ώστε η βιώσιμη αστική ανάπτυξη να μας προσδώσει μεγαλύτερα εχέγγυα για να κερδίσουμε τη βιώσιμη ευημερία».

Την βούληση της Περιφέρειας για την αλλαγή των στόλων των οχημάτων όλων των δήμων, αλλά και της Περιφέρειας σε ηλεκτροκίνητα οχήματα έχει εκφράσει, άλλωστε, ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, επισημαίνοντας ότι η Περιφέρεια βρίσκεται σε συνεργασία με την ΕΕ προκειμένου να δημιουργήσει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο το οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας.

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα