Ελλάδα

Ο Θεσσαλονικιός φωτογράφος Άλκης Κωνσταντινίδης κέρδισε Πούλιτζερ

κέρδισε για δεύτερη φορά το βραβείο Πούλιτζερ, ως μέλος της φωτογραφικής ομάδας του Reuters που κάλυψε την προσφυγική κρίση στα σύνορα Μεξικού — ΗΠΑ

Parallaxi
ο-θεσσαλονικιός-φωτογράφος-άλκης-κων-432692
Parallaxi

Ο Θεσσαλονικιός φωτογράφος Άλκης Κωνσταντινίδης φωτογράφο διακρίθηκε μαζί με την ομάδα του Reuters για την φωτογραφική κάλυψη της προσφυγικής κρίσης στα σύνορα των ΗΠΑ με το Μεξικό. O Άλκης Κωνσταντινίδης έγραψε στον λογαριασμό του στο Facebook ότι ήταν τιμή του να βραβευθεί με το Πούλιτζερ μαζί με τους συναδέλφους του από το Reuters. Είναι η δεύτερη φορά σε 2 χρόνια.

«Η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου Ελλάδος με υπερηφάνεια ανακοινώνει ότι το μέλος της Άλκης Κωνσταντινίδης κέρδισε για δεύτερη φορά το βραβείο Πούλιτζερ, ως μέλος της φωτογραφικής ομάδας του Reuters που κάλυψε την προσφυγική κρίση στα σύνορα Μεξικού — ΗΠΑ», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου Ελλάδος (ΕΑΞΤ), συγχαίροντας τον Άλκη Κωνσταντινίδη για την επιτυχία του. Στο μεταξύ στον λογαριασμό των Βραβείων Πούλιτζερ στο Instagram, η διοργάνωση ανήρτησε συγχαρητήριο μήνυμα για τους νικητές από το προσωπικό του Reuters, κατονομάζοντας τα μέλη της ομάδας.

Στον λογαριασμό των Βραβείων Πούλιτζερ στο Instagram, η διοργάνωση ανήρτησε συγχαρητήριο μήνυμα για τους νικητές από το προσωπικό του Reuters. Όπως αναφέρεται, το βραβείο απονεμήθηκε «για τη ζωντανή και εντυπωσιακή οπτική αφήγηση του επείγοντος, της απελπισίας και της θλίψης των μεταναστών, ενώ ταξίδευαν προς τις ΗΠΑ από την Κεντρική και Νότια Αμερική».

Ο Άλκης Κωνσταντινίδης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1984. Ξεκίνησε να μαθαίνει για την φωτογραφία όταν ήταν 15 ετών. Έκτοτε περνούσε τον περισσότερο χρόνο του τραβώντας φωτογραφίες και διαβάζοντας για την τέχνη αυτή. Όπως αναφέρει ο ίδιος στην σελίδα του Reuters, η πιο παλιά του ανάμνηση είναι από όταν ήταν 5 χρονών και κοιτούσε ασπρόμαυρες οικογενειακές φωτογραφίες εκατονταετίας, φτιάχνοντας ιστορίες για όλους τους συγγενείς που δεν θα γνώριζε ποτέ. Όπως σημειώνει, ήθελε να γίνει φωτογράφος για να κάνει τους άλλους να νιώθουν όπως ο ίδιος όταν ήταν πέντε, κοιτώντας μια εικόνα και προσπαθώντας να βρει την ιστορία από πίσω της. Η πρώτη του αποστολή ήταν το 2009, πριν μπει στην ομάδα του Reuters, όταν έφτασε στα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας για να καλύψει την εισροή των μεταναστών. Η γνωριμία με ανθρώπους που είχαν τολμήσει να αφήσουν τα πάντα πίσω τους για ένα καλύτερο μέλλον ήταν μια εμπειρία που άξιζε πραγματικά, αναφέρει. Κάλυψε ακόμη φωτογραφικά την επανάσταση στην Αίγυπτο και τον εμφύλιο πόλεμο στη Λιβύη. Συνέχεια είχε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, που αποτελεί συνεχή ιστορία, την οποία καλύπτει από την αρχή της καριέρας του, φτάνοντας μέχρι και το τωρινό κομμάτι του προσφυγικού ζητήματος στην χώρα μας. Οι φωτογραφίες του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά και εφημερίδες παγκοσμίως.

Όπως αναφέρει, οι φωτορεπόρτερ συνεισφέρουν στην οπτική γνώση των ανθρώπων, επιτρέποντάς τους να έχουν μια ιδέα μιας κατάστασης που συμβαίνει μακριά τους. Τα θέματα που ενθουσιάζουν τον ίδιο περισσότερο είναι αυτά που αγγίζουν κοινωνικά ζητήματα, και δείχνουν μια ματιά στον εσωτερικό κόσμο των ανθρώπων. Η δουλειά του στα χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα έχει βραβευτεί σε διάφορους διεθνείς διαγωνισμούς.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα