Τηλεκπαίδευση και αυτισμός – Γονείς στις ΗΠΑ περιγράφουν την εμπειρία τους

Οι τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν γονείς με ΑΜΕΑ εξαιτίας των αλλαγών στην καθημερινότητα τους

Parallaxi
τηλεκπαίδευση-και-αυτισμός-γονείς-σ-598871
Parallaxi

Παρόλο που ο Covid-19 προκάλεσε το lockdown στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ τον Μάρτιο, ένας πεντάχρονος που πάσχει από σοβαρό αυτισμό, μπόρεσε να λάβει βοήθεια για να αναπτύξει τη συμπεριφορά του στο σπίτι. Οι γονείς του πεντάχρονου Τζόρντι δούλευαν από το σπίτι, οπότε ήταν γύρω τους όλη την ημέρα. Τον Ιούνιο, μετά την εφαρμογή των πρωτοκόλλων ασφαλείας, ο Τζόρντι επανέλαβε την θεραπεία για την ομιλία και τη φυσικοθεραπεία σε εξειδικευμένη κλινική. Αυτές οι θεραπείες ήταν μέσω της ιδιωτικής τους ασφάλισης καθώς έτσι είναι το σύστημα στις ΗΠΑ.

«Δεν είδα ποτέ αυτό το παιδί να “ανθίζει” τόσο πολύ», είπε στην Βρετανική εφημερίδα The Guardian η μητέρα του, Κάρλα Σουάρεζ-Κάπντετ. Αυτό ωστόσο άλλαξε όταν ο Τζόρντι ξεκίνησε την εξ’ αποστάσεως μάθηση στο νηπιαγωγείο. «Τον Αύγουστο λοιπόν συνδεόμαστε για “εικονική” μάθηση» λέει η μητέρα του μικρού η οποία τονίζει πως ξαφνικά ο Τζόρντι  συμπεριφέρεται σαν να λέει «γιατί συνδέομαι στο Ζουμ τέσσερις φορές την ημέρα… και βλέπω όλα αυτά τα τετράγωνα με ανθρώπους σε αυτά»;

«Άρχισε να τραυματίζεται ξανά», είπε χαρακτηριστικά η μητέρα του Τζόρντι, ο οποίος είναι τώρα έξι ετών. «Χτυπώντας το κεφάλι του στο έδαφος, τραβώντας τα μαλλιά του… η οπισθοδρόμηση στην συμπεριφορά του ήταν ξεκάθαρη» επισημαίνει υπογραμμίζοντας πως παιδιά με παρόμοιες αναπηρίες ουσιαστικά δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε τίποτα κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, γιατί είναι πολύ δύσκολο να εστιάσουν.

Οι ανησυχίες και τα ερωτήματα της Κάρλα Σουάρεζ-Κάπντετ δεν είναι τα μοναδικά που έχουν προκύψει κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε γονείς με ΑΜΕΑ.  Πολλοί αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες με αφορμή τις δραματικές αλλαγές στη σχολική εκπαίδευση.  Όσοι έχουν παιδιά με αναπηρίες πρέπει να προσαρμοστούν σε πολύ περισσότερα από το να κάνουν «μαγικά» για να μπορέσουν τα παιδιά να παρακολουθήσουν τις συναντήσεις από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή με το εξειδικευμένο προσωπικό. Πολλοί μάλιστα έπρεπε να αναλάβουν τις «δουλειές» των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών και θεραπευτών έχοντας περάσει ατελείωτες ώρες προσπαθώντας απλά να πλοηγηθούν σε ένα δαιδαλώδες σύστημα για να βρουν βοήθεια.

Άλλοι γονείς μαθητών με αναπηρία πάντως είχαν λιγότερο αρνητική εμπειρία παρά τις προκλήσεις. Στο Bronx της Νέας Υόρκης, η Grisel Cardona, μια ανύπαντρη μητέρα, περιέγραψε τη μάθηση στο σπίτι με τρία παιδιά ως «λίγο αγχωτικό», αλλά καλύτερα από ό,τι περίμενε. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γονείς είναι τεράστιες.

Μη πληροφορίες από The Guardian

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα