Το επιχειρηματικό πλάνο της χώρας για εξαγωγές ελληνικού κρασιού

Αναλυτικά όσα ειπώθηκαν σε μια σπουδαία συνάντηση για το κρασί.

Parallaxi
το-επιχειρηματικό-πλάνο-της-χώρας-για-298563
Parallaxi

Μέλη από όλα τα μέρη της Ελλάδας έλαβαν μέρος στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών του ΣΕΟ (Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου) που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αίγλη Ζαππείου. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης Ηλίας Ξανθάκος, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Αντωνιάδης και ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιώργος Καρράς.

Πρώτος το λόγο πήρε ο επικεφαλής επιχειρηματικών αποστολών του Enterprise Greece, Μένος Αγγελάκης. Όπως είπε, πρέπει να «προσπαθούμε να κάνουμε ότι καλύτερο για την προβολή του κρασιού», συμπληρώνοντας ότι «είναι πολλές οι δράσεις που πραγματοποιούμε». Υποστήριξε πως το ελληνικό κρασί πρέπει να προβληθεί σε όλες τις αγορές του κόσμου και έθεσε ως χώρες-στόχους τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.

Από την πλευρά του ο διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών Αγροτικού Τομέα της Τράπεζας Πειραιώς Γιάννης Χανιωτάκης, παρουσίασε το πρόγραμμα «Συμβολαιακή Τραπεζική». Όπως υπογράμμισε κατά την ομιλία του «σήμερα στις αναπτυγμένες χώρες η συμβολαιακή τραπεζική αντιπροσωπεύει το 15% της γεωργίας».

Σημείωσε πως μέσω του προγράμματος οι γεωργοί μπορούν να «δημιουργήσουν σταθερούς προμηθευτές» και παράλληλα «μπορεί να επιτευχθεί η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων». Ο κ. Χανιωτάκης πρόσθεσε πως το πρόγραμμα μέχρι στιγμής έχει 300 συνεργασίες σε 50 προϊόντα. Έχουν ενισχυθεί 24.000 παραγωγοί και μέσω αυτών άλλοι 14.000 εργαζόμενοι, ενώ συνδυαστικά ο εξαγωγικός τζίρος αυτών τον επιχειρήσεων ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, σε 75 χώρες.

«Στόχος του προγράμματος», είπε, «είναι η μείωση του κόστους παραγωγής», ενώ επόμενο βήμα είναι τα «ελληνικά προϊόντα να βρουν και άλλους δρόμους σε αγορές».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Σπύρος Γεωργιάδης, Sales Unit Manager του ασφαλιστικού γραφείου Karavias Underwriting Agency, ο οποίος παρουσίασε το πρόγραμμα «Ασφάλισης Αναγκών Αμπελουργού & Οινοποιού». Όπως είπε «από σήμερα το ελληνικό κρασί είναι αναγνωρισμένο παγκοσμίως και βρίσκεται ανάμεσα στα καλύτερα του κόσμου».

«Οι εξαγωγές είναι ο μόνος δρόμος για αύξηση των εσόδων» υπογράμμισε από την πλευρά του ο Chief Executive του Wine & Spirit Education Trust (WSET), Ίαν Χάρις (Ian Harris). Κατά την ομιλία του ο κ. Χάρις τόνισε ότι «είναι πολύ δύσκολο να εισχωρήσεις σε μια νέα αγορά και όταν αυτό το κάνουμε, τότε είναι δύσκολο να τη διατηρήσουμε».

Μιλώντας για το ελληνικό κρασί ο Γενικός Διευθυντής του μεγαλύτερου εκπαιδευτικού οργανισμού στον κόσμο για τα κρασιά, είπε ότι «το ελληνικό κρασί εξάγεται παντού στον κόσμο, κάτι που είναι φανταστικό, όμως, δυστυχώς, σε πολύ μικρές ποσότητες», καθώς το 90% της παραγωγής της καταναλώνεται στην εγχώρια αγορά και μόλις ένα 10% καταλήγει στα ράφια των ξένων αγορών. Υπογράμμισε ότι οι πιο κερδοφόρες χώρες για εξαγωγές είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Κίνα, ο Καναδάς, η Ελβετία, η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Ιαπωνία συμβουλεύοντας τους Έλληνες οινοπαραγωγούς να κοιτάξουν αυτές τις χώρες, προκειμένου να αυξήσουν τις εξαγωγές τους. Επίσης, ο κ. Χάρις στάθηκε στη «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας, που δεν είναι άλλος από τον τουρισμό. Μίλησε για τα ρεκόρ που καταρρίπτονται το ένα μετά το άλλο τα τελευταία χρόνια, σε ότι έχει να κάνει με τον αριθμό των επισκεπτών που έρχονται στην Ελλάδα για τις καλοκαιρινές τους διακοπές και υποστήριξε ότι «οι εξαγωγές ξεκινούν για τη χώρα σας από τις πρώτες εντυπώσεις των τουριστών» και συμπλήρωσε «πρέπει ο τουρίστας να δοκιμάζει ελληνικά κρασιά».

Τέλος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου για τον Ελληνικό Οίνο, Γιώργος Σκούρας, βράβευσε τον αντιπρόεδρο της αεροπορικής εταιρίας, AEGEAN AIRLINES, Ευτύχιο Βασιλάκη, για τη συνολική του προσφορά στο επώνυμο ελληνικό κρασί. «Μεγάλο το έργο του κ. Βασιλάκη» είπε ο κ. Σκούρας και συνέχισε «από το 2010 μέχρι σήμερα περισσότερες από 85 εταιρίες οίνου έδωσαν τα κρασιά τους στην AEGEAN». Από την μεριά του ο κ. Βασιλάκης, αφού αρχικά ευχαρίστησε για το βραβείο τον κ. Σκούρα τόνισε ότι «το κρασί ήταν το πρώτο προϊόν που βάλαμε στην AEGEA» και πρόσθεσε «προσπαθούμε να δίνουμε στον επισκέπτη την καλύτερη πρώτη και τελευταία εντύπωση», λόγω ότι οι περισσότεροι τουρίστες επισκέπτονται την Ελλάδα με αεροπλάνο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα