Το φυσικό αέριο ανατιμήθηκε κατά 108,5%- Αύξηση «φωτιά» και στο σουβλάκι

Ποια προϊόντα "σκαρφάλωσαν".

Parallaxi
το-φυσικό-αέριο-ανατιμήθηκε-κατά-1085-αύξ-318963
Parallaxi

Αυξήσεις “φωτιά” καταγράφηκαν στο φυσικό αέριο και τη βενζίνη. 

Συγκεκριμένα μέσα σε ένα έτος, από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, το φυσικό αέριο ανατιμήθηκε κατά 108,5%, το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 28,9% ενώ η βενζίνη κατά 18,1%.

Τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον Αύγουστοανατιμήσεις σημειώθηκαν στη συντριπτική πλειονότητα προϊόντων και υπηρεσιών.

Αυξήσεις σημειώθηκαν σε:

  • Φυσικό αέριο (12,8%),
  • Ελαιόλαδο (11,8%),
  • Αρνί και κατσίκι (7,3%),
  • Λαχανικά νωπά (6,9%),
  • Ψωμί (2,5%),
  • Φρούτα νωπά (2,2%),
  • Ψάρια νωπά (2,1%),
  • Οικιακές υπηρεσίες (1,9%),
  • Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (1,8%),
  • ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,6%),
  • Διαρκή αγαθά αναψυχής (1,3%),
  • Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1,3%),
  • Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1,1%),
  • Μοσχάρι (0,9%),
  • Ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (0,5%),
  • Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία (0,5%),
  • Νοσοκομειακή περίθαλψη (0,4%) και Καύσιμα αυτοκινήτου- βενζίνη (0,3%).

Aπό την άλλη, οι τιμές μειώθηκαν σε: 

  • Αλλαντικά (2,9%),
  • Τυριά (2,8%),
  • Πουλερικά (2%)
  • και Τηλεφωνικές υπηρεσίες (0,2%).

Με βάση την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,2% τον Σεπτέμβριο, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 3,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, αυγά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, σοκολάτες- προϊόντα σοκολάτας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό, αλλαντικά, γιαούρτι, γλυκά κουταλιού- μαρμελάδες- μέλι.
  • 4,7% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 0,6% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
  • 0,1% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
  • 7,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 0,9% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 0,5% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 0,5% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 2,5% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 0,4% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
  • 0,8% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.
Στα 3 ευρώ φτάνει το σουβλάκι 

Αυξήθηκε κατά 20% η τιμή στο σουβλάκι, το πιο διαδεδομένο φαγητό των Ελλήνων, σύμφωνα με εστιάτορες του χώρου. Οι τιμές τραβούν την ανηφόρα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/ news 24/7 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα