Το φυσικό αέριο ανατιμήθηκε κατά 108,5%- Αύξηση «φωτιά» και στο σουβλάκι
Ποια προϊόντα "σκαρφάλωσαν".
Αυξήσεις “φωτιά” καταγράφηκαν στο φυσικό αέριο και τη βενζίνη.
Συγκεκριμένα μέσα σε ένα έτος, από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, το φυσικό αέριο ανατιμήθηκε κατά 108,5%, το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 28,9% ενώ η βενζίνη κατά 18,1%.
Τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον Αύγουστο, ανατιμήσεις σημειώθηκαν στη συντριπτική πλειονότητα προϊόντων και υπηρεσιών.
Αυξήσεις σημειώθηκαν σε:
- Φυσικό αέριο (12,8%),
- Ελαιόλαδο (11,8%),
- Αρνί και κατσίκι (7,3%),
- Λαχανικά νωπά (6,9%),
- Ψωμί (2,5%),
- Φρούτα νωπά (2,2%),
- Ψάρια νωπά (2,1%),
- Οικιακές υπηρεσίες (1,9%),
- Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (1,8%),
- ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,6%),
- Διαρκή αγαθά αναψυχής (1,3%),
- Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1,3%),
- Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1,1%),
- Μοσχάρι (0,9%),
- Ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (0,5%),
- Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία (0,5%),
- Νοσοκομειακή περίθαλψη (0,4%) και Καύσιμα αυτοκινήτου- βενζίνη (0,3%).
Aπό την άλλη, οι τιμές μειώθηκαν σε:
- Αλλαντικά (2,9%),
- Τυριά (2,8%),
- Πουλερικά (2%)
- και Τηλεφωνικές υπηρεσίες (0,2%).
Με βάση την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,2% τον Σεπτέμβριο, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 3,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, αυγά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, σοκολάτες- προϊόντα σοκολάτας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό, αλλαντικά, γιαούρτι, γλυκά κουταλιού- μαρμελάδες- μέλι.
- 4,7% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
- 0,6% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
- 0,1% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
- 7,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
- 0,9% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- 0,5% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 0,5% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 2,5% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 0,4% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
- 0,8% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.
Στα 3 ευρώ φτάνει το σουβλάκι
Αυξήθηκε κατά 20% η τιμή στο σουβλάκι, το πιο διαδεδομένο φαγητό των Ελλήνων, σύμφωνα με εστιάτορες του χώρου. Οι τιμές τραβούν την ανηφόρα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/ news 24/7