Το ποδήλατο θα γίνει μέρος της καθημερινότητας στο Μιλάνο
Τι θα αλλάξει στην πόλη με το δίκτυο Cambio; - Πόσο θα κοστίσει
Το Μιλάνο έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει 750 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων έως το 2035 ως μέρος ενός σχεδίου για να γίνει η ποδηλασία η πιο βολική μορφή τοπικής μεταφοράς.
Με βάση τα δεδομένα για τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων, το δίκτυο Cambio θα συνδέσει υπάρχοντες ποδηλατόδρομους και θα τους συμπληρώσει με νέους που θα συνδέουν την πόλη του Μιλάνου στη βόρεια Ιταλία και τις 133 κοινότητες στην ευρύτερη μητροπολιτική της περιοχή.
Μόλις ολοκληρωθεί, το 86% του πληθυσμού του Μιλάνου και το 80% των υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων νοσοκομείων, σχολείων και επιχειρήσεων, θα έχει την δυνατότητα να βρει μία ποδηλατική διαδρομή σε απόσταση μόλις ενός χιλιομέτρου.
Το δίκτυο αυτό πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2035, οπότε η πόλη ελπίζει ότι το 20% όλων των τοπικών μεταφορών θα πραγματοποιείται με ποδήλατο.
Η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος του ευρύτερου στόχου της πόλης για επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050, σύμφωνα με τους στόχους που ορίζονται στη Συμφωνία του Παρισιού.
«Είναι ένα έργο που βλέπει την ποδηλασία ως κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη, που ενσωματώνει την προστασία του περιβάλλοντος, την ασφάλεια, την οικονομική ανάπτυξη και τη γενική ευημερία», δήλωσε το Μητροπολιτικό Συμβούλιο του Μιλάνου.
«Η ανάπτυξη της ποδηλασίας οδηγεί στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, στη δημιουργία πράσινων διαδρόμων για την προστασία της βιοποικιλότητας, στην ασφαλέστερη μετακίνηση όλων των τύπων ποδηλατών, στη βελτίωση της δημόσιας υγείας και στην αύξηση των καθημερινών ευκαιριών για άσκηση και κίνηση».
Το δίκτυο Cambio θα αποτελείται από τέσσερις κυκλικές γραμμές που θα διατάσσονται ομόκεντρα γύρω από το κέντρο της πόλης και θα τέμνονται από 16 ακτινωτές γραμμές, ενώ τέσσερις πράσινοι δρόμοι μεγάλων αποστάσεων θα συνδέουν την περίμετρο της μητροπολιτικής περιοχής.
Εκτός από ποδηλατόδρομους, το δίκτυο θα διαθέτει ειδικούς σταθμούς στάθμευσης ποδηλάτων καθώς και φυσικές και ψηφιακές οθόνες εντοπισμού των δρόμων καθώς.
Αν και το έργο θα κοστίσει 250 εκατομμύρια ευρώ, το Μητροπολιτικό Συμβούλιο του Μιλάνου εκτιμά ότι θα εξοικονομήσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο ευρώ με τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και τη βελτίωση της υγείας τόσο των ανθρώπων όσο και του περιβάλλοντος.
Μια παρόμοια αναμόρφωση υποδομής πραγματοποιείται στο Παρίσι, όπου με το Plan Velo θα κατασκευαστούν 130 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων μέχρι το 2026 για να γίνει ολόκληρη η πόλη προσβάσιμη με ποδήλατο.
Πηγή: dezeen.com