Επικαιρότητα

Τριανδρία: Διχάζει η επέκταση της Α. Δημητρίου, λόγω κυκλοφοριακού

Διαμαρτυρίες πολιτών και καταστηματαρχών για την αναδιάταξη στη στροφή Τριανδρίας – «Όλα κατόπιν μελέτης», υποστηρίζει ο δήμος Θεσσαλονίκης

Φίλιππος Δεργιαδές
τριανδρία-διχάζει-η-επέκταση-της-α-δημ-1012392
Φίλιππος Δεργιαδές

Αντιδράσεις πολιτών και καταστηματαρχών της περιοχής Τριανδρίας, προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η επέκταση της Αγίου Δημητρίου προς τη Λαμπράκη, λόγω της αφαίρεσης μίας λωρίδας κυκλοφορίας αλλά και της αναδιάταξης του πεζοδρομίου με την δημιουργία ποδηλατοδρόμου.

Οι κάτοικοι και οι καταστηματάρχες της περιοχής υποστηρίζουν ότι λόγω της επέκτασης της πεζοδρόμησης και της δημιουργίας ποδηλατοδρόμου, αφαιρείται μία λωρίδα κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να υπάρχουν μόνο δύο λωρίδες προς την Κατσιμίδη και την Αγ. Δημητρίου και την έξοδο προς τον περιφερειακό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει «διέξοδος» από την Τριανδρία προς το κέντρο της πόλης και τις ώρες αιχμής, η ουρά των αυτοκινήτων φτάνει μέχρι και πιο ψηλά από την εκκλησία του Α. Σπυρίδωνα.

Από την πλευρά του ο δήμος Θεσσαλονίκης, υποστηρίζει πως η επέκταση γίνεται βάσει μελετών και πως το κυκλοφοριακό θα διευθετηθεί με την ολοκληρωτική διάνοιξη και διαμόρφωση της διασταύρωσης της Αγ. Δημητρίου με την οδό Βενιζέλου.

«Πρόκειται για μία σκανδαλώδη απόφαση να περιοριστούν οι λωρίδες από τρεις σε δύο», τονίζει ωστόσο ο δημοτικός σύμβουλος Στάυρος Καλαιτζίδης που περιγράφει τη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί:

Ανάλογα και ο πρόεδρος της δημοτικής ενότητας Τριανδρίας, Θωμάς Κατράνας, τονίζει πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί αυτή την περίοδο είναι τεράστιο. «Αυτή τη στιγμή το κυκλοφοριακό που αντιμετωπίζουμε είναι οξυμένο και καθημερινό. Όταν ολοκληρωθεί η διάνοιξη μένει να δούμε πως θα διαμορφωθούν τα πράγματα. Όμως πρέπει να επισημάνουμε ότι πέρα από τα ΙΧ στην περιοχή κινούνται και 3 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, το 30, το 17 και το 37 και όταν κατεβαίνουν από τη Βενιζέλου προς την Αγ. Δημητρίου, όπου ήδη υπάρχει συνωστισμός, το κυκλοφοριακό χάος είναι τεράστιο καθώς υπάρχει μόνο μία λωρίδα για να βγεις κανείς προς το Καυτατζόγλειο και τον περιφερειακό», τονίζει και σημειώνει πως «ενδεχομένως όταν ανοίξει η Αγ. Δημητρίου και βρεθεί σωστός συγχρονισμός των φαναριών μπορεί να διορθωθούν τα πράγματα, αλλά με μία λωρίδα είναι λίγο απίθανο να μην υπάρξει πρόβλημα».

Επίσης ο αντιπρόεδρος της δημοτικής ενότητας Τριανδρίας, Στέλιος Καλαιτζόγλου, αναφέρει ότι «προχθές συζητήσαμε το θέμα για να δούμε τι θα κάνουμε, διότι συνωστίζονται πολλά αυτοκίνητα στο κατέβασμα από την Τριανδρία και φτάνουν μέχρι πάνω στην Εκκλησία. Είναι μεγάλο πρόβλημα που απασχολεί κατοίκους και επαγγελματίες. Θα το συζητήσουμε στο επόμενο κοινοτικό συμβούλιο, όπου θα καλέσουμε να παραβρεθούν και να εκφραστούν πολίτες και επαγγελματίες της Τριανδρίας».

Πάντως η απώλεια μίας λωρίδας δεν είναι το μοναδικό ζήτημα που προκύπτει από την επέκταση του πεζοδρομίου και τη δημιουργία του ποδηλατοδρόμου. Παρακείμενα μαγαζιά που έχουν αναπτύξει τραπεζοκαθίσματα κατά μήκος του δρόμου, θα αναγκαστούν να περιορίσουν τον κοινόχρηστο χώρο που καταλαμβάνουν γεγονός που προκαλεί αντιδράσεις από τους ιδιοκτήτες.

Κυριζίδης: Όλα έχουν γίνει βάσει μελέτης

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, λαμβάνοντας υπόψη τις επιφυλάξεις των κατοίκων, υποστηρίζει πως το έργο εκτελείται και θα ολοκληρωθεί κατόπιν μελετών που έχουν εκπονηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και ειδικούς συγκοινωνιολόγους.

Σχετικά με τη διαμόρφωση της διασταύρωσης Αγίου Δημητρίου και Βενιζέλου, στην Τριανδρία, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του δήμου Θεσσαλονίκης, Εφραίμ Κυριζίδης, αναφέρει πως όλα γίνονται βάσει «συγκοινωνιακής μελέτης η οποία έχει εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, την Περιφέρεια, το Τεχνικό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας και τον ΟΣΕΘ» και πως «έχει γίνει έρευνα για το φόρτο των οχημάτων σε όλα τα δέκα φανάρια της περιοχής».

Τονίζει δε πως όσοι αντιδρούν πρέπει να λάβουν υπόψη τους πως υπάρχουν συγκεκριμένες μελέτες συγκοινωνιολόγων: «Εδώ εμπιστευόμαστε τους ειδικούς», σημειώνει ενώ για την απώλεια των τραπεζοκαθισμάτων από τα καταστήματα, σχολιάζει πως «οι επαγγελματίες θέλουν να παραμείνουν τα τραπεζοκαθίσματα, αλλά το ζήτημα έχει λυθεί και από την πράξη εφαρμογής».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα