Διεθνή

«Βάλτωσε» το κάποτε διεθνώς επικροτημένο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα

Ενώ άλλες χώρες έχουν βελτιώσει τις επιδόσεις τους, η Φινλανδία ακολουθεί αντίστροφη πορεία

Parallaxi
βάλτωσε-το-κάποτε-διεθνώς-επικροτη-960914
Parallaxi

Το κάποτε διεθνώς επικροτημένο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει καταφέρει να εξελιχθεί και έχει παρατηρηθεί επιδείνωση των αποτελεσμάτων, διαπιστώνει νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το φινλανδικό Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού την Πέμπτη.

Ενώ άλλες χώρες έχουν βελτιώσει τις επιδόσεις τους, η Φινλανδία έχει βαλτώσει, σύμφωνα με τη νέα επισκόπηση της Bildung από το φινλανδικό Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

Αν και τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών είναι αρκετά υψηλά, η θέση κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ απέχει πολύ από τις ένδοξες ημέρες του φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος πριν από περίπου είκοσι χρόνια. Σε διεθνείς συγκρίσεις από το 2021, το ποσοστό των 25 έως 34 ετών στη Φινλανδία με πανεπιστημιακό πτυχίο βρέθηκε να βρίσκεται λίγο πάνω από την Τουρκία και κάτω από τη Χιλή.

Σύμφωνα με την έκθεση, η πτώση των επιτευχθέντων μαθησιακών αποτελεσμάτων ήταν «εξαιρετικά ταχεία» και «η πτώση της ικανότητας ανάγνωσης και μαθηματικών που παρατηρείται σε αρκετές μελέτες αντιστοιχεί στη μάθηση που επιτυγχάνεται σε ένα έτος – ακόμη και σε δύο έτη».

Ο συντάκτης της έκθεσης Αλέξι Καλένιους, ειδικός σύμβουλος του Υπουργείου, δήλωσε στο YLE ότι οι παράγοντες που συμβάλλουν στα κακά αποτελέσματα δεν είναι πλήρως γνωστοί ή κατανοητοί. Για παράδειγμα, «οι διαφορές μεταξύ των φύλων βρέθηκαν εξαιρετικά μεγάλες από διεθνή άποψη» και συνεχίζουν να αυξάνονται από τη δεκαετία του 2000, σύμφωνα με τη μελέτη.

Αν μη τι άλλο, τα ευρήματα απέδειξαν ότι οι πολιτικές αποφάσεις έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Μετά τη βαθιά ύφεση στις αρχές της δεκαετίας του 1990, το κράτος πρόνοιας δέχθηκε πλήγμα και επίσης η χρηματοδότηση για την εκπαίδευση περικόπηκε. Οι συνέπειες εκδηλώνονται με καθυστέρηση. Σύμφωνα με την έκθεση, «οι διαφορές στα μαθησιακά αποτελέσματα που σχετίζονται με το κοινωνικό υπόβαθρο έχουν γίνει πιο έντονες από ό,τι παλαιότερα».

Κατά την παρουσίαση της μελέτης, όπως αναφέρει το YLE, η μόνιμη γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Ανίτα Λεχικόινεν παραδέχθηκε ότι «δεν είμαστε πλέον το πιο μορφωμένο έθνος. Οι νέοι μας δεν είναι πλέον οι πιο ενημερωμένοι» και προέβλεψε «μεγάλες και αρκετά ριζικές αλλαγές» στο σύστημα.

ΠΗΓΗ: euractiv.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα