Βullying στα σχολεία: Πώς τιμώρησε το δικαστήριο μαθήτρια στη Θεσσαλονίκη
Κανένα ουσιαστικό μέτρο από το υπουργείο Παιδείας.
Κάθε μέρα και ένα σοβαρό επεισόδιο βίας εμφανίζεται στα σχολεία είτε μεταξύ μαθητών είτε και κατά εκπαιδευτικών αλλά ακόμη δεν έχουν παρθεί ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπισή τους.
Το πρόβλημα ήρθε ξανά στην επικαιρότητα μετά την πρωτότυπη τιμωρία που επιβλήθηκε από δικαστήριο στη Θεσσαλονίκη σε μαθήτρια, που ασκούσε bullying σε συμμαθήτριά της, αφού είχε δημιουργήσει ψεύτικο προφίλ με άσεμνο υλικό σε social media όπου τα υπόλοιπα παιδιά έκαναν χυδαία σχόλια.
Το περιστατικό έγινε πριν από δυόμιση χρόνια αλλά η δίκη στο Δικαστήριο Ανηλίκων Θεσσαλονίκης έγινε χτες (3-3-2022).
Ο δικαστής αποφάσισε να προχωρήσει στο αναμορφωτικό μέτρο της ανάθεσης επιτήρησης σε Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων για τη μαθήτρια αντί άλλης τιμωρίας καθώς δήλωσε μετανιωμένη για την πράξη της και ζήτηση συγνώμη από τη συμμαθήτριά της και την οικογένεια της. Σύμφωνα με την κατηγορία η μαθήτρια φέρεται να δημιούργησε ψεύτικο προφίλ σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα στοιχεία συμμαθήτριάς της και αναρτούσε άσεμνο υλικό, το οποίο συνοδευόταν από υβριστικά σχόλια συμμαθητών – χρηστών του διαδικτύου.
Η υπόθεση πήρε το δρόμο της δικαιοσύνης όταν ο διευθυντής του Γυμνασίου αντιλήφθηκε τι είχε γίνει, κάλεσε τη μητέρα του κοριτσιού στο σχολείο και ακολούθησε καταγγελία στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. Το Δικαστήριο χτες έκρινε ένοχη τη μαθήτρια για εξύβριση μέσω διαδικτύου με ρατσιστικά χαρακτηριστικά, μιας και η παθούσα κινείται στο φάσμα του αυτισμού. Η υπόθεση εκτυλίχθηκε πριν από 2,5 χρόνια, όταν το θύμα φοιτούσε στην Α’ Γυμνασίου. Τότε η κατηγορούμενη – συμμαθήτριά της, την είχε προσκαλέσει να πάνε μαζί στο πάρκο και ζήτησε να τη φωτογραφίσει. Η μικρή πίστεψε ότι είχε αποκτήσει μία φίλη, και δέχθηκε χωρίς να ξέρει τι θα ακολουθήσει. Αυτή η φωτογραφία χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια για τη δημιουργία των ψεύτικων προφίλ και η αιτία να την προσβάλλουν και να τη διασύρουν συμμαθητές της.
Οι συμμαθητές της μικρής μαθήτριας με αυτισμό για μεγάλο διάστημα έκαναν τη ζωή της κόλαση καθώς τη διέσυραν και την πρόσβαλαν συνεχώς με αποτέλεσμα η 12χρονη να βυθιστεί σε απελπισία, όπως δήλωσαν οι δικοί της άνθρωποι και στα όρια της αυτοκτονίας. Τελικά, το μαρτύριο του κοριτσιού πήρε τέλος μετά την επέμβαση των εκπαιδευτικών και του διευθυντή του σχολείου οι οποίοι με τη σειρά τους ενημέρωσαν την οικογένεια και τους αρμόδιους φορείς.
Τα φαινόμενο βίας στη σχολική κοινότητα έχουν πάρει τεράστιες διαστάσεις και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με θύματα όχι μόνο τους μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις βρίσκονται αντιμέτωποι με τη βία μαθητών τους είτε ακόμη και των γονιών τους. Τόσο οι μαθητές όσο και οι δάσκαλοι και καθηγητές βρίσκονται απροστάτευτοι μέσα στα σχολεία αφοί η πολιτεία δεν έχει καταφέρει εδώ και χρόνια να πάρει ουσιαστικά μέτρα τόσο για την αποτροπή της βίας όσο και την προστασία των μελών της σχολικής κοινότητας. Οι εκπαιδευτικοί μάλιστα δηλώνουν ότι και οι ίδιοι νοιώθουν σε πολλές περιπτώσεις απροστάτευτοι αλλά ούτε και ξέρουν πώς να προλάβουν ή να διαχειριστούν τα σοβαρά περιστατικά βίας μέσα στο σχολείο τους.
Όσο για τη σχετική επιμόρφωση των καθηγητών και δασκάλων ποτέ δεν έγινε ούτε υπάρχει στη διάθεσή τους αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό. Όσο για την παρουσία κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων στα σχολεία είναι περιστασιακή, όπως οι ίδιοι καταγγέλλουν.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ