Ζέρβας: Έτσι θα αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης

Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για τους ποδηλατοδρόμους

Parallaxi
ζέρβας-έτσι-θα-αντιμετωπιστεί-το-κυκλ-503329
Parallaxi
Εικόνα: Ελπίδα Νικολαΐδου

Στην 10η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης τοποθετήθηκε μεταξύ άλλων για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που βασανίζει τη Θεσσαλονίκη, ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Ο δήμαρχος στην τοποθέτηση του αναφέρθηκε στην κίνηση που δημιουργείται στους δρόμους της πόλης ειδικά τις ώρες αιχμής, τις τελευταίες μέρες, όπου το lockdown σιγά σιγά μας «αποχαιρετά». Σύμφωνα με τον ίδιο, τα προβλήματα στο ζήτημα των υποδομών της Θεσσαλονίκης είναι τεράστια, ενώ η πόλη έχασε μια «δεκαετία που θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει τελειωμένες και λειτουργικές νέες υποδομές. Μια δεκαετία που λόγω οικονομικής κρίσης, η αυτοκίνηση ήταν περιορισμένη και η κατάσταση ανεκτή, χάθηκε. Τώρα με την ανάκαμψη, με την έξοδο από την πανδημία, το 2021 μας βρίσκει όπως μας άφησε το 2010».

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας σημείωσε πως ο ΟΑΣΘ παρουσιάζει καλύτερη εικόνα σε σχέση με δυο χρόνια πριν, έχει μεγαλώσει το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ενώ αναφέρθηκε και στο έργο της δημοτικής αστυνομίας λέγοντας ότι κάνει καλή δουλειά. «Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι ότι η Θεσσαλονίκη ως έχει, μέχρι να τελειώσει το μετρό, να ολοκληρωθεί το fly over και να ενταχθεί πλήρως ο συγκοινωνιακός της χάρτης, δεν έχει πολλές επιλογές. Το δίκτυο είναι πεπερασμένο και η ζήτηση παραμένει μεγάλη», πρόσθεσε ο ίδιος.

Ο κ. Ζέρβας επίσης τόνισε τις δράσεις που έχει δρομολογήσει η διοίκηση του, ώστε να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα, οι οποίες είναι οι εξής: δημιουργία χώρων στάθμευσης, η ενίσχυση ποδηλατοκίνησης και η εναλλακτική κινητικότητα, η ενίσχυση της αστυνόμευσης, σε συνεργασία με την τροχαία, αλλά και των ελέγχων, η συνέχιση της στήριξης του ΟΑΣ, καθώς και η στήριξη για την ολοκλήρωση του μετρό, ένα έργο άκρως σημαντικό για την πόλη και τέλος η λύση στην επικάλυψη αρμοδιοτήτων με την παραχώρηση φωτεινών σηματοδοτών στην ΠΚΜ.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε τη σημασία του οδικού χάρτη και του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ενώ όπως είπε είναι μονόδρομος τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα υποδομής.

Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για τους ποδηλατόδρομους

Σχετικά με τους ποδηλατόδρομους, αντιδράσεις εκφράστηκαν από επικεφαλής της αντιπολίτευσης, όπως αυτή του Βασίλη Γάκη από την «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», ο οποίος ανέφερε ότι το δίκτυο περιορίζεται μόνο σε δρόμους παράλληλους με τη θάλασσα και όχι στους κάθετους δρόμους. Στη συνέχεια συμφώνησε με τα 10 χαμένα χρόνια που ανέφερε ο δήμαρχος, αλλά και ζήτησε να ακουστεί «ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός που θα ενισχύσει το εναλλακτικό μέσο».

Για τους ποδηλατόδρομους σε Καραμανλή και Παπάφη τοποθετήθηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον», Γιώργος Ορφανός, τονίζοντας ότι δεν έχουν ολιστική προσέγγιση και ότι «δεν μπορεί ένας ποδηλατόδρομος να μην οδηγεί πουθενά».

Η ανακοίνωση για τους ποδηλατόδρομους πρέπει να «μεταφραστεί» σε έργο, σημείωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», συγκοινωνιολόγος Σπύρος Βούγιας, ο οποίος τόνισε πως οι προδιαγραφές ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων δεν πρέπει να περιέχουν τα τσαλαπατημενα πασσαλάκια της Καραμανλή και την αγχώδη κίνηση στη Νέα Παραλία.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα