close search results icon

Διεθνή

ΕΡΕΥΝΑ: Γιατί οι έφηβοι γίνονται πιο τεμπέληδες;

Τι συμβαίνει - Τι αποκαλύπτει έρευνα.

ΕΡΕΥΝΑ: Γιατί οι έφηβοι γίνονται πιο τεμπέληδες;
  • ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
  • fb
  • twi

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύει η «New York Post», 3 στους 4 μαθητές δεν έχουν ιδιαίτερα έντονη σωματική δραστηριότητα, όπως προκύπτει από μελέτη του Πανεπιστημίου της Τζόρτζια, σε δείγμα 360.000 μαθητών Λυκείου.

Επίσης, ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία που αποκάλυψε η έρευνα είναι ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ των δυο φύλων, όσον αφορά στο ζήτημα της σωματικής άσκησης. Κι αυτό γιατί μόλις το 35% των φοιτητριών που έλαβαν μέρος στην έρευνα δήλωσε ότι συμμετέχει σε κάποια δραστηριότητα, σε σύγκριση με το 57% των φοιτητών.

Ωστόσο, οι συντάκτες της μελέτης κατηγορούν την εκπαίδευση - και όχι τους τεμπέληδες εφήβους - για την έλλειψη τακτικής άσκησης.

«Η διάρκεια του διαλείμματος στα σχολεία, οι εγκαταστάσεις και το κοινωνικό περιβάλλον είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη σωματική δραστηριότητα των μαθητών», δήλωσε σε ανακοίνωσή της η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Janani Rajbhandari-Thapa, αναπληρώτρια καθηγήτρια πολιτικής και διαχείρισης της υγείας στο UGA.

Η ερευνήτρια συμμετείχε πρόσφατα σε μία εκστρατεία ενημέρωσης πάνω σε θέματα υγείας και φυσικής αγωγής για τους μαθητές, η οποία υλοποιήθηκε κυρίως στα δημόσια σχολεία της Τζόρτζια.

«Με την πάροδο του χρόνου, για παράδειγμα στα σχολεία της Τζόρτζια, έχει παρατηρηθεί μείωση των επιπέδων σωματικής δραστηριότητας μεταξύ όλων των εφήβων, αλλά το ποσοστό είναι υψηλότερο μεταξύ των μαθητριών Γυμνασίου και Λυκείου», δήλωσε η ερευνήτρια, της οποίας η νέα μελέτη δημοσιεύθηκε στο «Journal of Adolescence».

Ανησυχία, επίσης, προκαλεί το γεγονός ότι ο διαβήτης έχει αυξηθεί κατακόρυφα μεταξύ των νέων στις ΗΠΑ. Η νέα μελέτη ενισχύει προηγούμενα ευρήματα, που δείχνουν ότι το ενδιαφέρον για το μάθημα της γυμναστικής έχει μειωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, ενώ η παχυσαρκία μεταξύ των εφήβων ηλικίας 12 έως 19 ετών έχει τριπλασιαστεί από τη δεκαετία του 1990.

Η ερευνήτρια αναφέρει ότι αν υπάρχει ένα υποστηρικτικό κοινωνικό περιβάλλον, ίσως αυτό να είναι το «κλειδί» για την ενθάρρυνση του ενδιαφέροντος για τον αθλητισμό και την άσκηση στους μαθητές. «Δεν γνωρίζουμε πολλά για τον ρόλο του σχολικού περιβάλλοντος στη σωματική δραστηριότητα», σημειώνει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθήτριες, που ανέφεραν ότι είχαν υποστεί εκφοβισμό στο σχολείο ήταν σωματικά πιο δραστήριες από τις αντίστοιχες που είχαν υποστεί λιγότερο εκφοβισμό, ενώ τα αγόρια που βίωσαν εκφοβισμό είχαν λιγότερες πιθανότητες να συμμετάσχουν σε σχολική άσκηση.

Πηγή: skai.gr