Featured

Αεροσυνοδοί αντιμέτωποι με μια πανδημία κακών συμπεριφορών απ’ τους ταξιδιώτες

«Είχα δεχτεί λεκτικές επιθέσεις, αλλά ποτέ πριν δεν είχε απλώσει κάποιος χέρι πάνω μου...»

Parallaxi
αεροσυνοδοί-αντιμέτωποι-με-μια-πανδη-649979
Parallaxi

Παρόλο που οι συναισθηματικές κρίσεις των ταξιδιωτών δεν είναι κάτι καινούργιο, τα περιστατικά κακής συμπεριφοράς έχουν αυξηθεί εν μέσω του τεταμένου τοπίου του Covid-19.

Ο Αλεξάντερ Κλαρκ είχε μόλις επιβιβαστεί στο αεροπλάνο της United με προορισμό το Λος Άντζελες όταν ο άντρας που καθόταν πίσω του εξοργίστηκε.

Όπως λέει ο Κλαρκ, ένας αεροσυνοδός είχε ζητήσει επανειλημμένα από τον επιβάτη να σταματήσει να μιλάει στο τηλέφωνό του ή να βγάζει την μάσκα από το προσώπου του. Μετά την τέταρτη παράκληση, ο επιβάτης οργίστηκε.

«Θα βρω το όνομα, την ημερομηνία γέννησης και τη διεύθυνση σου! Θα ξέρω τον αριθμό κοινωνικής σου ασφάλισης πριν κατέβω από αυτό το αεροπλάνο!» φώναξε ο επιβάτης, ο οποίος φαινόταν να είναι 30άρης.

Σηκώθηκε όρθιος, φτύνοντας από το στόμα του χωρίς μάσκα. Και άλλοι επιβάτες μπήκαν στη μέση. Ο θυμωμένος επιβάτης απείλησε να σπάσει το λαιμό κάποιου. Και ο Κλαρκ τα συνέλαβε όλα με την κάμερα. Από τότε που ανέβηκε στο TikTok την περασμένη εβδομάδα, το βίντεο έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 6 εκατομμύρια προβολές στην πλατφόρμα – σηματοδοτώντας ακόμη μια περίπτωση «οργής στον αέρα» για να δει ο κόσμος.

Παρόλο που οι ψυχολογικές προσαρμογές των ταξιδιωτών δεν είναι κάτι καινούργιο, τα περιστατικά κακής συμπεριφοράς έχουν αυξηθεί εν μέσω του τεταμένου ταξιδιωτικού τοπίου της Covid-19.

Το φαινόμενο έγινε ιδιαίτερα έντονο φέτος, καθώς μια αεροπορική βιομηχανία με λίγο προσωπικό προσπάθησε να συμβαδίσει με την μετα-εμβολιαστική αύξηση της ζήτησης ταξιδιών-και μια βάση πελατών που η κοινωνικότητα τους, μετά από έναν χρόνο εγκλεισμού, δεν ήταν και η πιο εκλεπτυσμένη.

«Αυτό συμβαίνει κάθε μέρα τώρα», λέει η Sara Nelson, πρόεδρος της εθνικής ένωσης αεροσυνοδών και 25χρονη αεροσυνοδός.

Η Nelson ανέφερε ότι η FAA είχε καταγράψει 4.284 αναφορές απείθαρχων επιβατών από τον Ιανουάριο. Με αυτόν τον ρυθμό, συνέχισε, το 2021 ήταν έτοιμο να παράγει υψηλότερο αριθμό περιστατικών αθέμιτης συμπεριφοράς επιβατών «από ολόκληρη την ιστορία της εμπορικής αεροπορίας».

Στο επίκεντρο του χάους βρίσκονται οι αεροσυνοδοί που έχουν αναλάβει τη διαχείριση της ασφάλειας κατά την πτήση. Κουρασμένοι και απογοητευμένοι, δεν αντέχουν άλλο.

«Με αποκάλεσαν “σκύλα” τον περασμένο μήνα επειδή κάποιος έβγαζε τη μάσκα για να βήξει και του είπα να την το κάνει», λέει η Jules, αεροσυνοδός από το Ιλινόις, η οποία διανύει το ένατο έτος της πετώντας για μια σημαντική αμερικανική αεροπορική εταιρία. (Η Jules και οι άλλες ενεργές αεροσυνοδοί που έδωσαν συνέντευξη για αυτήν την ιστορία ζήτησαν να μην αποκαλυφθούν τα ονόματά τους, και αυτά των αεροπορικών εταιρειών στις οποίες εργάζονται).

Η Jules άρχισε να παρατηρεί τη μεταβολή πέρυσι. Μπορεί να μετρήσει πολλά περιστατικά όπου η αστυνομία κλήθηκε να βοηθήσει με επιβάτες που προκάλεσαν αναταραχή σε μια πτήση που εργαζόταν, είτε πριν την απογείωση είτε μετά την προσγείωση. Δύο από αυτά έλαβαν χώρα τον Οκτώβριο του περασμένου έτους. Σε μια από αυτές τις περιπτώσεις, ένας άντρας επιβάτης προσπάθησε να την απωθήσει όταν του είπε να φορέσει μάσκα ενώ αυτός περπατούσε προς την τουαλέτα. Η Jules, η οποία ήταν έγκυος πέντε μηνών εκείνο το διάστημα, πραγματοποίησε άλλες δύο πτήσεις πριν λάβει πρόωρη άδεια μητρότητας.

«Φοβήθηκα πολύ μην πάθει κάτι κακό το μωρό μου», λέει η Jules. «Είχα βιαστεί προφορικά από επιβάτες στο παρελθόν, αλλά κανείς δεν είχε απλώσει ποτέ χέρι επάνω μου πριν». Ακόμα και όταν τα ξεσπάσματα δεν περιλαμβάνουν σωματική επαφή ή απειλές βίας, δημιουργούν μια ενοχλητική κατάσταση εργασία. Η Μόλι, μια αεροσυνοδός που εργάζεται εδώ και οκτώ χρόνια για μια μεγάλη αμερικανική αεροπορική εταιρεία και ζει στη Νέα Υόρκη, σημειώνει ότι ενώ δεν είχε αντιμετωπίσει «τίποτα πολύ ακραίο» από την πανδημία, όλο και περισσότεροι επιβάτες «συμπεριφέρονται περίεργα και με ανώριμους τρόπους».

«Ένα παράδειγμα που εμφανίστηκε ήταν σε μια πτήση από το Ορλάντο στο Σικάγο», θυμάται η Μόλι. «Ζήτησα από έναν άντρα στην first class να βάλει τη μάσκα του ενώ ήμασταν στην πτήση και την επόμενη φορά που πέρασα από την καμπίνα, κρατούσε θυμωμένα ολόκληρη την κορυφή από ένα κουτάκι Coca-Cola στο στόμα του αντί να φορέσει τη μάσκα». Οι περισσότεροι «προβληματικοί» επιβάτες ήταν κυρίως άνδρες, ηλικίας από 30 έως 70 ετών.

«Φαίνεται ότι είναι οι πιο αναστατωμένοι και απογοητευμένοι και σίγουρα χρειάζονται τις περισσότερες υπενθυμίσεις σχετικά με τους κανόνες που ισχύουν πλέον για τα αεροπορικά ταξίδια», λέει η Μόλι. «Πολλοί φαίνεται να το αντιμετωπίζουν ως προσωπική επίθεση και όχι μόνο ως υπενθύμιση κατά την κράτηση των εισιτηρίων τους, συμφωνώντας να φορέσουν μάσκα καθ ‘όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους».

Είναι μια επέκταση ενός αυξημένου μοτίβου συμπεριφοράς που παρατηρούνται ακόμη και πριν από την πανδημία, όπου όλο και περισσότεροι επιβάτες («πάντα λευκοί άνδρες στην business class») θα αντιτάσσονταν στους τυπικούς κανόνες πτήσης, όπως να φορούν ζώνες ασφαλείας και να αποθηκεύουν τις χειραποσκευές τους κάτω από καθίσματα μπροστά τους.

Άλλο ένα μοτίβο: οι επιβάτες που πηγαίνουν από και προς πόλεις με αυστηρότερα μέτρα Covid, τείνουν να είναι πιο συνεργάσιμοι όσον αφορά την τήρηση των απαιτήσεων στο αεροσκάφος. «Σε μέρη όπου ουσιαστικά δεν υπάρχουν κανόνες, οι επιβάτες [είναι πιο πιθανό] να πιστεύουν ότι αυτοί οι χαλαροί κανόνες ισχύουν και στον αέρα», λέει ο Alex που τα τελευταία χρόνια εργάζεται για αεροπορική εταιρεία του Καναδά.

«Δεν νομίζω ότι αυτή η ιστορία θα εξαφανιστεί, δυστυχώς», λέει η Nelson.

Πηγή: The Guardian

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα