Η διοίκηση Ζέρβα κάνει ταμείο για το 2019
Στην πραγματικότητα πρόκειται για 8 μήνες Μπουτάρη και 4 μήνες Ζέρβα.
Ο απολογισμός των οικονομικών πεπραγμένων του έτους 2019 είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα που θα συζητηθούν στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης που θα πραγματοποιηθεί σήμερα Δευτέρα 5/10, με τηλεδιάσκεψη.
Η διοίκηση του Κ. Ζέρβα θα κάνει τον απολογισμό για μια χρονιά στη οποία τους οκτώ μήνες στη θέση του δημάρχου βρισκόταν ο Γιάννης Μπουτάρης, άρα αναγκαστικά θα παρουσιάσει έργο του προκατόχου της, Γ. Μπουτάρη και αυτό γιατί θα αναγκαστεί να ζητήσει την ψήφο των δημοτικών συμβούλων. Για τους οχτώ μήνες οικονομικής διαχείρισης της προηγούμενης διοίκησης, με μόνο τους μισούς από αυτούς να αφορούν την αρχική περίοδο ανάληψης των καθηκόντων από το νυν δήμαρχο.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από το πλήθος των οικονομικών καταστάσεων και των οικονομικών στοιχείων που παρουσιάζονται είναι η Έκθεση των Ορκωτών Ελεγκτών η οποία και αποτελεί την πλέον ανεξάρτητη αξιολόγηση για την οικονομική διαχείριση ενός Οργανισμού.
Σύμφωνα λοιπόν με τον έλεγχο που έγινε για την τελευταία περίοδο του απερχόμενου δημάρχου κατέληξαν σε μία σειρά συμπερασμάτων, παραδίδοντας μάλιστα τα σχετικά στοιχεία στο νυν δήμαρχο.
Από αυτά προκύπτει ότι:
– ∆εν προέκυψαν διαφορές αναφορικά µε τη διαχείριση και την άσκησή της µε βάση τις διατάξεις του ∆ηµοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν.3463/2006), καθώς στο δείγμα δικαιολογητικών που εξέτασαν οι Ορκωτοί Ελεγκτές προκύπτει ότι τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες.
– Η εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος λογιστικής υπήρξε επιτυχής. Υπάρχουν όμως ακόμα περιθώρια βελτίωσης, για τα οποία γίνονται αναφορές στις προτάσεις που προηγήθηκαν, και στην κατεύθυνση αυτής της βελτιώσεως πρέπει να κινηθεί η διοίκηση του Δήµου.
– Στην Έκθεση Ελέγχου η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κοµµάτι των οικονομικών καταστάσεων του Δήµου εμφανίζονται συνοπτικά τα θέματα που έχουν σημαντική επίδραση στις οικονομικές καταστάσεις.
– Σε ότι αφορά το επίπεδο οργανώσεως των μηχανισμών που σχετίζονται µε το οικονομικό και διαχειριστικό κύκλωμα, κατά την εκτίμηση των Ορκωτών Ελεγκτών, αυτό βρίσκεται σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο, αλλά φυσικά υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεως σε ότι αφορά τις υποδομές και την πληροφόρηση καθώς και την τήρηση αρτιότερων διαδικασιών εσωτερικού ελέγχου.
Σημειώνεται επίσης, ότι οι Ορκωτοί Ελεγκτές ευχαρίστησαν την Οικονομική Διεύθυνση και το προσωπικό του Δήμου Θεσσαλονίκης για την πρόθυμη συνεργασία τους και τη διευκόλυνση που επέδειξαν ως προς το ελεγκτικό έργο.
Η έκθεση των Ορκωτών Ελεγκτών αναγνωρίζει επί της ουσίας την οικονομική εξυγίανση που επέφερε η διοίκηση Μπουτάρη, κάτι που προκύπτει και μέσω της σύγκρισης των όσων περιγράφονταν σε προηγούμενες εκθέσεις τόσο κατά την περίοδο που ο Γ. Μπουτάρης βρισκόταν στον δημαρχιακό θώκο, όσο και σε αυτές που αναφέρονταν στα πεπραγμένα της διοίκησης Παπαγεωργόπουλου.
Βέβαια, στην τελευταία περίπτωση, υπήρχε μία διοίκηση και μία διαχείριση, στην οποία δεν αποτυπώνονταν σχεδόν τίποτα λογιστικά, με απουσία διπλογραφικού συστήματος και χρήση δήθεν λογιστικών βιβλίων με εγγραφές κάθε άλλο παρά αξιόπιστες.
Αλησμόνητη φυσικά παραμένει η υπεξαίρεση στο ταμείο, για την οποία οι επιθεωρητές βρήκαν στοιχεία με βάση χαρτάκια με αριθμούς κρυμμένα στα συρτάρια. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η έλλειψη ενημέρωσης μέσω συστήματος και έστω μέσω προφορικής συνεννόησης για την οικονομική παρακολούθηση των έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης, των πάγιων στοιχείων του, των απαλλοτριώσεων, και άλλων θεμάτων.
Με δεδομένο ότι πρόκειται για εξωτερικούς ελεγκτές που οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην διατύπωση γνώμης και μάλιστα για έναν Οργανισμό όπως ο Δήμος Θεσσαλονίκης που «κουβαλάει» το μεγαλύτερο οικονομικό σκάνδαλο απάτης για τα ελληνικά δεδομένα, η Έκθεση Ελέγχου αναγνωρίζει ότι όλα λειτούργησαν με νόμιμο τρόπο και σύμφωνα με τα ελληνικά και λογιστικά διεθνή πρότυπα.
Κατά τη θητεία της διοίκησης Μπουτάρη ξεκίνησαν οι ενέργειες για τη δημιουργία λογιστικού συστήματος και σταδιακά να «χτιστεί» η οικονομική διαχείριση ώστε να αρμόζει σε έναν μεγάλο Οργανισμό όπως ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Έτσι, κατά τη δεύτερη περίοδο θητείας γινόταν πλέον λόγος για μηχανογραφικά συστήματα για την οικονομική διαχείριση, καθώς και υιοθέτηση επιπλέον αρχών λογιστικής παρακολούθησης με βάση τα διεθνή πρότυπα, παρά το γεγονός ότι η διοίκηση του Δήμου δεν ήταν υποχρεωμένη για κάτι τέτοιο με βάση το νόμο. Αυτά που είναι προφανή για τις εταιρείες, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση χρειάζονται δουλειά, αλλά στο Δήμο Θεσσαλονίκης δε χρειάστηκαν αγώνα.
Με αποτυπωμένα πλέον τα στοιχεία και δυνατότητα να παρακολουθούνται με απόλυτη διαφάνεια.
Στην περίοδο Παπαγεωργόπουλου κανείς είναι η αλήθεια δεν γνώριζε ποιές είναι οι ταμειακές ροές, ποια είναι τα περιουσιακά στοιχεία, ποιες είναι οι υποχρεώσεις και απαιτήσεις, με κύριες τις απαλλοτριώσεις, τις ειδικές υποθέσεις, αλλά και τα υπόλοιπα από τις υπεξαιρέσεις που κινούνται σε ποσά που απειλούν την οικονομική επιβίωση του Δήμου.
Η διοίκηση Μπουτάρη άφησε παρακαταθήκη στα ταμεία το ποσό των 20 εκατομμυρίων που εγκρίθηκαν από την ΕΤΕΠ, παρά την έντονη αμφισβήτηση που υπήρξε ως προς τη διαπραγμάτευση του συγκεκριμένου θέματος. Ένα ποσό για το οποίο δε θα δίνονταν το «πράσινο φως» εάν δεν γινόταν όλες οι παραπάνω απαραίτητες ενέργειες.
Με δεδομένα λοιπόν αυτά τα στοιχεία για τους πρώτους οκτώ μήνες τη χρονιάς αναμένουμε να ακούσουμε τη νέα δημοτική αρχή να προχωρά στον απολογισμό των τελευταίων 4 μηνών του 2019.