ΕΙΚΟΝΕΣ: Καθάρισαν το «Αγόρι που σφυρίζει» στη Ναυαρίνου μετά το νέο βανδαλισμό
Έγιναν το πρωί της Δευτέρας οι απαραίτητες ενέργειες.
Στον καθαρισμό του αγάλματος «Αγόρι που σφυρίζει» στο σιντριβάνι της πλατείας Ναυαρίνου προχώρησαν οι αρμόδιες αρχές του δήμου Θεσσαλονίκης, το πρωί της Δευτέρας.
Το συγκεκριμένο άγαλμα έγινε τις τελευταίες ημέρες και πάλι θύμα βανδάλων, αφού αρχικά μουντζουρώθηκε και στη συνέχεια βάφτηκε με μπλε μπογιά.
Μένει να φανεί για πόσο διάστημα θα παραμείνει καθαρό και αν δεν υπάρξει σύντομα ένα νέο εξοργιστικό «χτύπημα» αγνώστων.
Βέβαια, η κατάσταση του σιντριβανιού από τις μουντζούρες και τα γραμμένα με σπρέι συνθήματα, παραμένει τραγική.
H ιστορία του συντριβανιού: Βρίσκεται στην πλατεία Ναβαρίνου και φιλοτεχνήθηκε από τον Νικόλαο Παυλόπουλο στις αρχές του 1960. Ο τίτλος που έχει επικρατήσει για το έργο αυτό είναι «Αγόρι που σφυρίζει». Ένα αγόρι στην προεφηβική ηλικία, ανέμελο και με περίσσιο θράσος ορθώνει το ανάστημα του, σφυρίζει και ταυτόχρονα ουρεί, ανακυκλώνοντας το νερό στο μικρό συντριβάνι της πλατείας. Ο δίδυμος αδελφός του γνωστός με το όνομα Νικολάκης, που το απέδωσαν οι κάτοικοι των Τρικάλων, φτιάχτηκε από τον γλύπτη μερικά χρόνια αργότερα, είναι πανομοιότυπος και κοσμεί την λίμνη στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων.
Ο γλύπτης Νικόλας Παυλόπουλος μερικά χρόνια αργότερα απέδωσε με εκπληκτική ομορφιά ένα ακόμα άγαλμα σε συντριβάνι. Την λουόμενη ανάμεσα στο Βασιλικό Θέατρο και τον Λευκό Πύργο. Ο γλύπτης Νικόλαος Παυλόπουλος γεννήθηκε στον Άγιο Γεώργιο Νηλείας στη Μαγνησία, στις 13 Δεκεμβρίου 1909 και πέθανε στην Αθήνα, στις 10 Οκτωβρίου 1990. Ο πατέρας του ήταν ξυλογλύπτης και τον επηρέασε πολύ στην μετέπειτα πορεία του και στην ανάδειξη της κλήσης του προς την γλυπτική.
Στις εισαγωγικές εξετάσεις για την Σχολή καλών τεχνών εισάγεται κατευθείαν στο τρίτο έτος σπουδών ως εξαιρετικό ταλέντο. Με κλίση στην γλυπτική καταπιάνεται κυρίως με την γλυπτική σε ξύλο, χαλκό και μάρμαρο. Μια γνωστή ιστορία σε πολλούς σχετικά με τον γλύπτη είναι αυτή του 1975, όταν φιλοτέχνησε την προτομή του Γιώργου Σεφέρη για να τοποθετηθεί σε πλατεία της Νέας Σμύρνης στην Αθήνα. Η προτομή δεν ικανοποίησε την χήρα του ποιητή και το γεγονός αυτό έγινε αφορμή για να βγουν στην επιφάνεια παλαιότερες κατηγορίες πως ήταν φιλοναζιστής και πως είχε φιλοτεχνήσει προτομές του Χίτλερ και του Μουσολίνι στα χρόνια της Κατοχής.