Featured

Ένα παράπονο για το ανακαινισμένο αεροδρόμιο Μακεδονία – Τι απαντά η Fraport

Χωρίς φυσούνες οι εγκαταστάσεις. Ποιος είναι ο λόγος, σύμφωνα με την εταιρεία που ολοκλήρωσε τα έργα ανακαίνισης και επέκτασης

Parallaxi
ένα-παράπονο-για-το-ανακαινισμένο-αερ-761975
Parallaxi

H επιστολή του Παναγιώτη Γεωργιάδη που λάβαμε στην parallaxi και η απάντηση της Fraport.

Στα εγκαίνια του ανακαινισμένου αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης παραβρέθηκε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης και μαζί του όλοι αντικρίσαμε ένα ομολογουμένως εντυπωσιακό θέαμα.

Τι θα έλεγε, ωστόσο, χθες στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία», ένα άτομο με αναπηρία αν είχε τη δυνατότητα να απευθυνθεί στον Πρωθυπουργό

Αξιότιμε πρωθυπουργέ όλων των Ελλήνων

Αρχικά θα ήθελα να σας καλωσορίσω για άλλη μια φορά στην παρακόρη… συγνώμη στη Θεσσαλονίκη ήθελα να πω. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που εγκαινιάσατε ένα αεροδρόμιο «ευρωπαϊκού επιπέδου» που πληροί όλες τις σύγχρονες υποδομές.

Σας παρακολούθησα στη χθεσινή τελετή κύριε Πρωθυπουργέ. Άκουσα τις δηλώσεις σας, είδα το κλίμα ευφορίας, χαράς που «ξεχείλιζε» έξω από το νέο τερματικό σταθμό. Είδα στα μάτια τα δικά σας, των τοπικών αρχόντων αλλά και των υπευθύνων της fraport, την ικανοποίηση και την περηφάνια, ότι επιτέλους μας προσφέρετε σαν εξουσία, αυτό που μας αξίζει. Σας ευχαριστούμε πολύ!

Αξιότιμε πρωθυπουργέ όλων των Ελλήνων

Θα ήθελα μόνο να σας εκφράσω ένα μικρό παράπονο. Ίσως και να έχω λάθος σε όσα σας πω, αφού έχω νοητική στέρηση με «IQ ραδικιού» και δεν μπορώ να αξιολογήσω, να κρίνω, να μελετήσω και να αποφασίσω όπως εσείς οι «σπουδαγμένοι» και έμπειροι σύμβουλοί σας κύριε πρωθυπουργέ.

Μπορεί επίσης να έχω σπαστική τετραπληγία και να είμαι καθηλωμένος σε ένα αναπηρικό καρότσι και να μην κατάφερα να σπουδάσω όπως εσείς. Ίσως και να είμαι υπέργηρο άτομο και αναγκαστικά μετακινούμαι με καρότσι αναπήρων. Θα μπορούσα να είμαι ο γιος σας, ο πατέρας ή ο παππούς σας κύριε πρωθυπουργέ…

Διαπίστωσα με απέραντη λύπη πως πίσω από το φαντασμαγορικό σκηνικό, έλειπε κάτι στο υπερσύγχρονο τερματικό σταθμό, ίσως το σημαντικότερο για εμένα και εκατομμύρια Έλληνες και ξένους επιβάτες. Οι περίφημες φυσούνες! Με το δίκιο σας θα αναρωτηθείτε κύριε πρωθυπουργέ: « Καλά τόσο σημαντικό είναι; Οι τεχνικοί και οικονομικοί σύμβουλοι έκριναν πως δεν είναι απαραίτητες αλλά και δεν τις θέλουν ούτε οι αεροπορικές εταιρείες αφού είναι κοστοβόρες και χρονοβόρες στην επιβίβαση-αποβίβαση, αλλά και έχει μεγάλο κόστος η κατασκευή τους.

Εγώ πολύ μυαλό δεν έχω, αλλά δεν θεωρείτε άδικο να είναι το κέρδος πάνω από τον άνθρωπο;

Κύριε πρωθυπουργέ όλων των Ελλήνων

Σας ενημέρωσαν οι σύμβουλοί σας πως στις επόμενες δεκαετίες θα ταλαιπωρηθούν αφάνταστα χιλιάδες ή και εκατομμύρια δυνητικοί επιβάτες με προβλήματα κίνησης; Σε μια Θεσσαλονίκη-Θεσσαλονίκη-Πιερία που ελπίζουν να πρωταγωνιστήσουν στον τουρισμό τον 21ο αιώνα;

Γνωρίζετε πως η «χιλιοταλαιπωρημένη» Ουγκάντα αλλά και τα μικρά Σκόπια έχουν φυσούνες στα αεροδρόμιά τους;

Γνωρίζετε πως η μετακίνηση ΑμεΑ με ειδικά οχήματα είναι μια ψυχοφθόρα, κουραστική και ταπεινωτική διαδικασία; Μια εμπειρία που μοιάζει με ταλαιπωρία και κυρίως τιμωρία, παρά παροχή υπηρεσιών;

Αν ζήσετε αυτή την εμπειρία κύριε πρωθυπουργέ, θα διαπιστώσετε με λύπη πως μιλάμε για προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας…

Αξιότιμε κύριε πρωθυπουργέ όλων των Ελλήνων

Οι εξουσίες και οι κοινωνίες που θριαμβεύουν και τις γράφει η ιστορία, είναι αυτές που ενεργούν για όφελος όλων και όχι των ορισμένων… Είναι αυτές που νοιάζονται για αυτούς που είναι «αδύναμοι» αλλά κυρίως δεν έχουν «φωνή» να διεκδικήσουν τα αυτονόητα στην αξιοπρεπή και ισότιμη διαβίωση.

Για την αντιγραφή Πάνος Γεωργιάδης, γονέας ατόμου με αναπηρία

Η απάντηση της Fraport Greece

Αρχικά θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η ικανοποίηση των αναγκών των επιβατών και η άνεση τους κατά τη διάρκεια της παραμονής τους τόσο στις εγκαταστάσεις των τερματικών σταθμών όσο και στους εξωτερικούς χώρους του αεροδρομίου είναι υψηλή προτεραιότητά μας, ιδίως για άτομα που χρήζουν συνδρομής, όπως οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.

Η Fraport Greece ολοκλήρωσε τα έργα ανακαίνισης και επέκτασης στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» βάσει ενός εμπεριστατωμένου σχεδίου που είχε καταθέσει στις αρμόδιες Κρατικές Αρχές και είχε λάβει σχετική έγκριση. Το σχέδιο αυτό είχε βασιστεί σε προδιαγραφές, πρότυπα, συστάσεις και πρακτικές Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Εθνικών Οργανισμών και Αρχών. Αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένες παροχές και υποδομές, όπως ειδικά διαγραμμισμένες θέσεις προσωρινής στάθμευσης κοντά στις εισόδους των αεροσταθμών, ειδικές θέσεις στάθμευσης μακράς διάρκειας, ράμπες για τη διευκόλυνσής της μετακίνησης, ειδικοί διάδρομοι για άτομα με δυσχέρεια όρασης, ειδικά σχεδιασμένοι ανελκυστήρες, ειδικά σχεδιασμένες τουαλέτες με ειδικό σύστημα ενδοεπικοινωνίας για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ειδικό φωτισμό, σύγχρονα συστήματα δημόσιων αναγγελιών και φωνητικού συναγερμού. Εντός των προσεχών μηνών, το αεροδρόμιο θα παρέχει επίσης ειδικά διακριτά γραφεία εξυπηρέτησης και αναμονής ατόμων με μειωμένη κινητικότητα καθώς και ειδικές συσκευές επικοινωνίας με τα γραφεία αυτά από τους εξωτερικούς χώρους του αεροδρομίου.

Όσον αφορά στην κατασκευή γεφυρών επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών (φυσούνες), θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ο εξοπλισμός αυτός διευκολύνει την επιχειρησιακή λειτουργία ενός αεροδρομίου εφόσον αυτό κρίνεται αναγκαίο σε σχέση με διάφορες παραμέτρους (π.χ. τύποι /μεγέθη αεροσκαφών που εξυπηρετούνται, διαθεσιμότητα και διάταξη εγκαταστάσεων κ.α.) και δε σχετίζεται με την ασφάλεια ή το επίπεδο εξυπηρέτησης επιβατών με μειωμένη κινητικότητα. Παρακαλούμε σημειώστε ότι, για ορισμένες κατηγορίες αεροσκαφών, η κίνηση επιβατών με μειωμένη κινητικότητα σε φυσούνα μπορεί να κριθεί επικίνδυνη με συνέπεια να χρειάζονται άλλα μέσα για την επιβίβασή/αποβίβασή τους, όπως ειδικό ανυψωτικό μηχάνημα. Συνεπώς, η έλλειψη γεφυρών δεν εμποδίζει την προσβασιμότητα επιβατών με μειωμένη κινητικότητα καθώς διατίθενται ειδικά σχεδιασμένοι και ευρύχωροι ανελκυστήρες για άτομα που χρήζουν συνδρομής.

Επιπρόσθετα, ο εξοπλισμός και τα μέσα μεταφοράς προς/από τα αεροσκάφη ελέγχονται τακτικά, για την ορθή λειτουργία τους και την προβλεπόμενη συντήρησή τους. Το προσωπικό των παρόχων υπηρεσιών συνδρομής σε άτομα με μειωμένη κινητικότητα είναι πλήρως καταρτισμένο και εκπαιδευμένο για την εκτέλεση των απαιτούμενων καθηκόντων. Το προσωπικό της εταιρίας μας καθημερινά εποπτεύει την εξυπηρέτηση που λαμβάνουν οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα τόσο για τους χρόνους απόκρισης όσο και για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Κρίνουμε επίσης αναγκαίο να σημειώσουμε ότι η εταιρεία μας διατηρεί άριστη συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑΜΕΑ). Μέσω της συνεργασίας αυτής εξετάζονται και σχεδιάζονται προτάσεις βελτίωσης τόσο για τις εγκαταστάσεις όσο και για το επίπεδο εξυπηρέτησης. Αξίζει επιπλέον να σημειωθεί ότι η εταιρία μας έχει επιδείξει έντονο ενδιαφέρον και για συμμετοχή σε σχετικά ερευνητικά προγράμματα.

Ολοκληρώνοντας, επιθυμούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι τόσο εμείς όσοι και οι συνεργαζόμενοι φορείς του αεροδρομίου, στοχεύουμε στην εξυπηρέτηση των αναγκών των επιβατών με τον πλέον ασφαλή, αποτελεσματικό κι ενδεδειγμένο τρόπο.

*Το φωτογραφικό άλμπουμ είναι από το αεροδρόμιο Μακεδονία το 2019

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα