Έτσι θα μοιάζουν οι business class θέσεις στα αεροπλάνα το 2025
Η business class αλλάζει μορφή.
Μπορεί το 2025 να φαίνεται μακρινό, αλλά τα νέα πολυτελή καθίσματα business class των αεροπορικών εταιρειών, τα οποία μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να σχεδιαστούν και να εγκατασταθούν, είναι προ των πυλών.
Πώς θα μοιάζουν λοιπόν τα καθίσματα business class το 2025; Ποιες νέες συναρπαστικές καινοτομίες επιφυλάσσουν για τους επιβάτες;
Όλα περιστρέφονται γύρω από την πανδημία. Πώς θα αντιδράσουν οι αεροπορικές εταιρείες, πώς θα προχωρήσει η επιστροφή στην κανονικότητα την επόμενη χρονιά και πόσες θα αποφασίσουν να κάνουν το βήμα για τη δημιουργία νέων θέσεων στα αεροσκάφη.
Συνήθως, χρειάζονται δύο με τρία χρόνια για να σχεδιαστεί ένα κάθισμα business class. Από την ημέρα που θα αρχίσει ο σχεδιασμός του, μέχρι την ημέρα που ένας επιβάτης θα κάτσει σε αυτό.
«Γενικά, ένα κάθισμα business class μπορεί να σχεδιαστεί από την αρχή και να κυκλοφορήσει στην αγορά σε 24 με 36 μήνες» εξηγεί ο Anthony Harcup, ανώτερος διευθυντής στην Teague, μια εταιρεία που συνεργάζεται στενά με αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων.
Ο χρόνος εξαρτάται βέβαια από διάφορους παράγοντες.
Για παράδειγμα, πρόκειται για μια θέση που έχει χρησιμοποιήσει μια άλλη αεροπορική εταιρεία στο παρελθόν; Έχει εγκατασταθεί το κάθισμα σε αυτό του είδους το αεροπλάνο στο παρελθόν ή χρειάζεται ο κατασκευαστής καθισμάτων να του αλλάξει το μέγεθος; Για παράδειγμα από ένα μεγάλο Boeing 777 σε ένα μεσαίου μεγέθους Airbus A330 ή το αντίστροφο. Θα εγκατασταθεί στο εργοστάσιο (κάτι που θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο για να συμφωνηθεί με την Boeing ή την Airbus, θα εγκατασταθεί σε υπάρχοντα αεροπλάνα ή και στα δύο; Πόσος από τον παλαιότερο στόλο θα ανακαινιστεί σε σχέση με τα αεροπλάνα που θα αποσυρθούν;
Και όταν έρθει η ώρα για να ανακαίνιση των παλιών αεροπλάνων θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα με μια μεγάλη επισκευή συντήρησης ή το αεροπλάνο θα τεθεί εκτός λειτουργίας απλώς για να τοποθετηθούν τα καθίσματα;
Βασικές ερωτήσεις, γιατί αν μια εταιρεία καθυστερήσει να αποφασίσει για τις νέες της θέσεις, τότε θα την προλάβει ο ανταγωνισμός.
Η United Airlines το 2016 είχε ανακοινώσει τις θέσεις Polaris, αλλά πέντε χρόνια μετά δεν έχει ολοκληρώσει την κυκλοφορία τους.
Εντωμεταξύ, οι μίνι σουίτες business class με πόρτες, όπως οι Qatar Airways Qsuite, Delta ONE Suite, JetBlue’s Mint Suite, είναι αυτές που περιμένουν οι ταξιδιώτες από ένα μεγάλο Boeing 777 ή ένα μικρότερο Airbus A321neo, σε μακρινά ταξίδια.
«Τα τελευταία πέντε χρόνια οι ταξιδιωτικές προτιμήσεις, οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι γεωπολιτικές αλλαγές έχουν οδηγήσει σε σημαντική πτώση της ζήτησης για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου προς όφελος πιο ευέλικτων, αποδοτικών καυσίμων μεγάλης εμβέλειας αεροσκαφών στενής ατράκτου» εξηγεί ο Harcup.
Αυτή η τάση ενισχύθηκε από την απόσυρση παλαιότερων αεροπλάνων, όπως το εμβληματικό Boeing 747, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Έτσι, οι αεροπορικές εταιρίες εξοπλίζουν τα αεροσκάφη με premium lay-flat καθίσματα, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν διαδρομές μεσαίας και μεγάλης απόστασης με παρόμοια επίπεδα άνεσης σε πλατύ σώμα και πρόκειται για μια τάση που είναι ανοδική» σημειώνει ο Harcup.
«Εάν συνεχιστεί αυτό η μελλοντική αγορά για ταξίδια bussiness class ή τουλάχιστον ένα μεγάλο τμήμα τους, θα είναι σε αεροσκάφη μονού διαδρόμου. Έτσι, τα σημαντικά νέα είναι ότι στα μικρά αεροπλάνα, τύπου Airbus A321XLR — XLR ικανό να πετάει έως και 10 ώρες, οι θέσεις θα φαίνονται αρκετά διαφορετικές από τις προηγούμενες business class που διέθεταν μεγάλες αεροπορικές εταιρείες».
Ο διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της JPA Design, μιας εταιρείας που έχει κατασκευάσει μερικά από τα δημοφιλέστερα καθίσματα στην αγορά, εξηγεί για τις θέσεις του μέλλοντος:
«Δεν αρκεί να μιλάμε για τα τυπικά χαρακτηριστικά του προϊόντος, την άνεση, την ιδιωτική ζωή, την πολυτέλεια. Η βιωσιμότητα πρέπει να περιλαμβάνεται και αυτή στην όλη ιστορία. Είναι μια απαίτηση των αεροπορικών εταιρειών και των προμηθευτών τους να βελτιώσουν τα περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια των business class θέσεων τους.
Μερικά παραδείγματα θα ήταν μέσω των υλικών που χρησιμοποιούνται για την επένδυση τους και υλικά φιναρίσματος που θα περιορίζουν την καύση καυσίμου και των εκπομπών άνθρακα που προκύπτουν.
Η JPA εργάζεται σε ένα νέο κάθισμα που ονομάζεται AIRTEK σε συνεργασία με την Williams Advanced Engineering (γνωστή από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό) και την πιστοποίηση της SWS.
«Το project χρησιμοποιεί την τυπική διάταξη των καθισμάτων business class σαν ένα αντεστραμμένο ψαροκόκκαλο που εφευρέθηκε από την JPA και τώρα πάει ένα βήμα παρακάτω με την ενσωμάτωση προηγμένης τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η αρχική έκδοση στόχευε σε στόλους ευρέων διαδρομών, ωστόσο μετά από συζητήσεις με τις αεροπορικές εταιρείες και πωλητές καθισμάτων, αναπτύχθηκε μια έκδοση για στενούς στόλους μονόχωρων διαδρόμων για να ανταποκριθούμε στην αυξανόμενη ζήτηση για ένα απλό προϊόν θέσης business class σε αεροσκάφη τύπου A321XLR».
Μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά τα στενά αεροσκάφη έχουν μεγαλύτερο χώρο για τέτοια καθίσματα.
Το εμπορικό τοπίο αλλάζει και δημιουργεί μια εντελώς νέα γενιά προϊόντων. Η business class αλλάζει μορφή. Και στους ανθρώπους του χώρου υπάρχει ενθουσιασμός για το πώς τελικά θα εξελιχθεί.