Γιατί καθυστερεί το ΣτΕ για τα αρχαία της Βενιζέλου;
Μεγάλη καθυστέρηση και στο θέμα της οδού Ψελλού
Η καθυστέρηση της απόφασης του ΣτΕ για τις προσφυγές οργανώσεων Πολιτών και αρχαιολόγων που αφορούν στο Σταθμό της Βενιζέλου και τον επιδιωκόμενο τεμαχισμό και απόσπαση των αρχαιοτήτων, οφείλεται σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της parallaxi, στην έντονη επιθυμία πολλών μελών του ΣτΕ η συνεδρίαση που θα αποφασίσει για την τύχη των αρχαιοτήτων να γίνει δια ζώσης και με φυσική παρουσία όλων των μελών και όχι με τηλεδιάσκεψη.
Το θέμα που κρίνεται εξαιρετικά σοβαρό από τους δικαστές καθώς όπως λένε ειδικοί για να αποφασίσει κανείς πρέπει να μελετήσει ”τρεις ντουλάπες υλικό και μαρτυρίες” θα απασχολήσει το ΣτΕ σε συνεδρίαση του κατά πάσα πιθανότητα πλέον μετά το Πάσχα. Άλλωστε η μετάθεση του χρονικά τους τελευταίους μήνες σημαίνει κάτι για τη σοβαρότητα της απόφασης.
Από την πλευρά του Μετρό έχουν ήδη εκφραστεί ανησυχίες για την έκβαση της υπόθεσης μέσω δημοσιευμάτων από την πλευρά των οργανώσεων και του αρχαιολογικού κόσμου υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία για την έκβαση υπέρ της διατήρησης των αρχαιοτήτων καθώς αυτή τη στιγμή έχει διαμορφωθεί ένα εξαιρετικά κακό κλίμα εναντίον της υπερμάχου της λύσης της απόσπασης Λίνας Μενδώνη, λόγω μιας σειράς ζητημάτων που έχουν ανακύψει και τη βαραίνουν προσωπικά. Οι καθυστερήσεις στην παράδοση του έργου, που είναι πλέον βέβαιες και δεν πρόκειται να γίνει το 2023, επιχειρείται πλέον μέσω δημοσιευμάτων να αποδοθούν αποκλειστικά στις αρχαιότητες και τις προσφυγές.
Παράλληλα πονοκέφαλο εξακολουθεί να προκαλεί στο Μετρό το ζήτημα της διάνοιξης της οδού Ψελλού, που αποτελεί ένα έργο αναγκαίο, για να εξυπηρετηθεί ο τερματικός σταθμός του μετρό στην περιοχή της Νέας Ελβετίας. Πρόκειται για έργο που έχει καθυστερήσει πάρα πολύ καθώς πρόκειται να προχωρήσουν, άγνωστο πότε, οι διαδικασίες μελετών και απαλλοτριώσεων, που αφορούν στη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού.
Το έργο σχετίζεται με σχεδιαζόμενη την υλοποίηση σύγχρονου τερματικού χώρου στη Νέα Ελβετία του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενός πολυτροπικού σταθμού μετεπιβίβασης, όπου θα υπάρχουν υπαίθριοι χώροι στάσης, στάθμευσης και μετεπιβίβασης σε μετρό, λεωφορεία, ταξί. Μάλιστα, για τη χωροθέτηση, οργάνωση και υλοποίηση του σταθμού, σε μία έκταση περίπου 12 στρεμμάτων, προχωρά ήδη με ταχύ βηματισμό η συνεργασία φορέων της Θεσσαλονίκης και προωθούνται οι διαδικασίες μελετών και απαλλοτριώσεων που αφορούν στη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού. Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΣΕΘ, στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας θα παρέχεται πλήρης εξυπηρέτηση των επιβατών όλων των μέσων μεταφοράς.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει δεκάδες συσκέψεις για τη διάνοιξη του δρόμου που όμως έχουν αποβεί απλοί σχεδιασμοί στα χαρτιά καθώς το έργο δεν έχει ξεκινήσει.
Από το 2008 πληροφορούμαστε ότι οι εργασίες από το σταθμό Βούλγαρη μέχρι τη Νέα Ελβετία θα συνεχιστούν με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος και όχι με το μετροπόντικα, γεγονός που σημαίνει ότι η καθηγητού Παπαδάκη, μετά τη διασταύρωση της με τη Βούλγαρη και η Μιχαήλ Ψελλού θα μένουν κλειστές για μεγάλο χρονικό διάστημα, σε μεγάλο τμήμα τους.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, η κατασκευή του μετρό έπρεπε να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2012.