Κοροναϊός-Ιταλία: Πώς οι ξενοδόχοι αντιμετωπίζουν την οικονομική καταστροφή
Tι λέει σε συνέντευξη ένας ιδιοκτήτης ξενοδοχείων.
“Nothing will be the same”: How Italian hoteliers are coping with coronavirus fallouthttps://t.co/3c6UAC7jsL
— Global Politics (@glob_politics) March 19, 2020
Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης βρίσκεται η Ιταλία, όπου μέχρι και αυτήν την ώρα όλα εκτός από τα ουσιαστικά ταξίδια απαγορεύονται, ενώ αυτοί που ταξιδεύουν πρέπει να αποδείξουν γιατί η μετακίνηση είναι απαραίτητη.
Το Phocuswire μίλησε με τον Giancarlo Carniani, διαχειριστή της μικρής ξενοδοχειακής μονάδας “Florence Hotels” και πρόεδρο της ξενοδοχειακής ένωσης “Confindustria Alberghi Firenze”, η οποία διαθέτει περίπου 150 ακίνητα.
Παρακάτω παρατίθεται η πλήρης συνέντευξη όπως αυτή δόθηκε στο Phocuswire, κατά την οποία ο Giancarlo εξηγεί πώς αντιμετωπίζουν τα ξενοδοχεία την κατάσταση:
Καταρχάς, πείτε μας πώς είναι η ζωή για εσάς προσωπικά.
Για περισσότερο από μία εβδομάδα είμαστε πολύ προσεκτικοί και μένουμε μακριά ο ένας από τον άλλο. Από χθες εργάζομαι μόνο από το σπίτι, αλλά αποφάσισα να μείνω μακριά και από την οικογένειά μου.
Είμαστε τυχεροί που έχουμε ένα άλλο διαμέρισμα που συνήθως ενοικιάζουμε μέσω Airbnb και αυτή τη φορά είμαι εδώ μόνος μου και για τις επόμενες δύο εβδομάδες μιλώ με την οικογένειά μου μόνο μέσω του διαδικτύου. Δεν υπάρχει άλλη λύση.
Είχαμε επισκέπτες στο ξενοδοχείο μέχρι χθες. Οι τελευταίοι ήταν ένα ζευγάρι από την Αμερική σε μήνα του μέλιτος. Είχαν “κολλήσει” εδώ επειδή δεν μπορούσαν να βρουν τρόπο να επιστρέψουν, οπότε μέναμε ανοιχτά μέχρι να φύγουν. Και τώρα έχουμε κλείσει.
Η κατάσταση είναι εξωπραγματική. Μπορούμε να βγούμε με μια μάσκα μόνο για να αγοράσουμε φαγητό, επειδή το μόνο πράγμα που παραμένει ανοικτό είναι καταστήματα τροφίμων και φαρμακεία. Έχουμε μισή ώρα ή μία ώρα για να βγούμε. Υπάρχουν αστυνομικοί που ελέγχουν τους πάντες. Εκτός αν πρέπει να πάμε στη δουλειά – αν εργαζόμαστε σε μια δραστηριότητα που είναι ακόμα ανοιχτή – πρέπει να εκτυπώσουμε ειδική άδεια και να την έχουμε μαζί μας. Όμως, όλο και λιγότεροι άνθρωποι θα εργάζονται τώρα επειδή τα περισσότερα πράγματα κλείνουν.
Χθες επιστρέφοντας στο σπίτι δεν υπήρχε κανένας.
Όλα τα ξενοδοχεία στη Φλωρεντία είναι κλειστά όπως τα δικά σας; Και ποια είναι η κατάσταση με τους υπαλλήλους σας;
Λίγα παρέμειναν ανοιχτά, επειδή εξακολουθούν να υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που πρέπει να ταξιδεύουν όπως αστυνομικοί και άλλοι. Έτσι, η κυβέρνηση αποφάσισε να μην κλείσει τα ξενοδοχεία, αλλά το 90% έκλεισε ούτως ή άλλως.
Οι τοπικές αρχές ζήτησαν ξενοδοχεία που είναι ήδη κλειστά για να γίνουν νοσοκομεία. Χρειάζονται τα κρεβάτια στα [πραγματικά] νοσοκομεία για όλους εκείνους που βρίσκονται σε σοβαρότερη κατάσταση. Έτσι, για όλους τους ανθρώπους που πρέπει να παραμείνουν σε καραντίνα, ζητούν από τα ξενοδοχεία εάν μπορούν να το κάνουν εκεί. Μερικά ξενοδοχεία εδώ στη Φλωρεντία τις επόμενες μέρες θα γίνουν κλινική για ανθρώπους που έχουν ήδη θεραπευτεί από τον ιό αλλά πρέπει να μείνουν μακριά από τους ανθρώπους για άλλες 15 ημέρες.
Δεν έχουμε απολύσει κανέναν. Όλοι οι άνθρωποι των ξενοδοχείων μου – είχαμε 120 άτομα που εργάζονται για μας – είναι στο σπίτι και θα πληρώνονται. Είναι μικρότεροι από τους [συνήθεις] μισθούς, αλλά θα πληρώνονται, μέχρι να τελειώσει η κατάσταση. Η κυβέρνηση έχει σταματήσει τη φορολογία για όλες τις εταιρείες που έπρεπε να κλείσουν. Έφτιαξαν αμέσως έναν νόμο. Ο τουρισμός ήταν ο πρώτος και στη συνέχεια οι άλλες κατηγορίες λήφθηκαν υπόψη.
Προφανώς δεν βγάζω αυτά που συνήθως κερδίζω, αλλά έχω αρκετά για να επιβιώσω για λίγο.
Πώς χειρίζεστε τις επικοινωνίες επισκεπτών και τις ακυρώσεις;
Οι τόσες πολλές ακυρώσεις δεν είναι πλέον εφικτό να αντιμετωπιστούν. Πολλοί πελάτες μας έχουν καλέσει απευθείας, κάτι που δεν συμβαίνει πια. Είναι σαν να επιστρέφουμε στην παλιά εποχή. Μιλάμε με τους ανθρώπους.
Προσπαθήσαμε να χειριστούμε την κατάσταση λέγοντας σε όλους τους ανθρώπους που είχαν κλείσει μη επιστρεφόμενα δωμάτια ότι θα παγώσουμε την πίστωση. Ήμουν έκπληκτος γιατί οι περισσότεροι ήταν εντάξει με αυτό και προφανώς κανείς δεν σχεδίαζε να έρθει το 2020, οι περισσότεροι μας είπαν: “Ας το κάνουμε αυτό, αλλά σχεδιάζω να είμαι στην Ιταλία το επόμενο έτος”.
Στη συνέχεια, τις τελευταίες δύο ημέρες όλες οι ξενοδοχειακές μονάδες έχουν εξαγριωθεί με την Booking.com επειδή η εταιρεία αποφάσισε στον ιστότοπό της να αποζημιώσει κάθε επισκέπτη ακόμα και αν ο επισκέπτης είχε αποδεχτεί την πίστωση. Μπορούν να το κάνουν αυτό με συμβάσεις, αλλά ήταν πραγματικά άδικο.
Τι ακούτε από άλλους ξενοδόχους γι ‘αυτό;
Σήμερα έκανα μια βιντεοκλήση με πολλούς ξενοδόχους και υπάρχει ένα είδος εξέγερσης εξαιτίας αυτού.
Γι ‘αυτό πιστεύω ότι μετά τον κοροναϊό, τίποτα δεν θα είναι ίδιο. Θέλουμε πραγματικά να ξεκινήσουμε από το σημείο μηδέν.
Έχουμε την εντύπωση ότι η Booking.com ενδιαφέρεται πάρα πολύ για το χρηματιστήριο.
Χθες είχαμε ένα webinar με 2.000 άτομα, όλους τους ξενοδόχους στην Ιταλία. Αποφασίσαμε ότι η Giovanna Manzi, η οποία είναι υπεύθυνη για μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες στην Ιταλία – το Best Western, που πιστεύω ότι έχει σχεδόν 200 ξενοδοχεία στην Ιταλία – πρόκειται να έρθει σε επαφή μαζί τους και να εξηγήσει ότι ήταν μια πολύ κακή συμπεριφορά.
Εξηγήστε τι εννοείτε λέγοντας ότι όταν αυτό τελειώσει, “τίποτα δεν είναι ίδιο”.
Έχουμε την εντύπωση εδώ στην Ιταλία, στην ξενοδοχειακή κοινότητα, ότι όταν αυτή η ιστορία θα τελειώσει, τίποτα δεν θα είναι όπως πριν, τίποτα δεν θα είναι το ίδιο, ειδικά στη διανομή.
Είμαστε όλοι στην ίδια κατάσταση. Είμαστε όλοι στο μηδέν. Δεν ξέρουμε πότε, θα χρειαστούν μερικοί μήνες, αλλά στη συνέχεια πραγματικά ξεκινάτε από το σημείο μηδέν και έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε τη διανομή. Είχαμε 2.000 στο webinar χθες που αισθάνονται με αυτόν τον τρόπο.
Νομίζω ότι μετά τον κοροναϊό παντού στον κόσμο, θα υπάρξει μια νέα αναγέννηση και η διανομή θα αλλάξει σε όλα. Γιατί όταν είσαι στο μηδέν, δεν έχεις τίποτα να χάσεις. Μπορείς πραγματικά να αλλάξετε τον τρόπο που κρατάς την επιχείρησή σου.
Έχετε αρχίσει να σκέφτεστε συγκεκριμένες στρατηγικές για έναν κόσμο μετά τον κοροναϊό στη Φλωρεντία, για παράδειγμα σχετικά με τη διαχείριση των εσόδων;
Όλα θα αλλάξουν, αλλά κανείς δεν σκέφτεται τώρα για το τι θα είναι αυτό επειδή δεν ξέρουμε. Πρέπει να δούμε. Η επιστροφή από το μηδέν είναι διαφορετική από την οικονομική κρίση του 2008, όταν οι άνθρωποι εξακολουθούσαν να ταξιδεύουν. Είχαν λιγότερα χρήματα, έτσι τα ποσοστά ήταν χαμηλότερα, αλλά εξακολουθούσαν να ταξιδεύουν, οπότε ήταν διαφορετικό.
Αλλά κανείς δεν σκέφτεται τα έσοδα αυτή τη στιγμή. Κανείς στην συνομιλία μας δεν το αναφέρει καν. Η εστίαση είναι πότε θα ξανανοίξουμε. Αυτό είναι.
Προσωπικά, τι κάνω για να μείνω σε επαφή – γιατί προφανώς αισθάνεσαι σαν φυλακισμένος στο διαμέρισμά σου – έχω ένα video chat κάθε βράδυ με το προσωπικό μου. Και οι άνθρωποι μου δίνουν πολλές νέες ιδέες. Για παράδειγμα, ένα από τα ξενοδοχεία που έχουμε μπορεί να αποφασίσουμε να το αλλάξουμε για ένα χρόνο και να το κάνουμε μια βίλα για πάρτι, επειδή είναι στη μέση ενός πάρκου και κάθε δραστηριότητα – όπως οι γάμοι – αναβλήθηκε.
Θα κάνουμε ό, τι μπορούμε για τους ντόπιους. Έχουμε χρόνο να σκεφτούμε νέες ιδέες!
Πηγή: Phocuswire.com