Η κουλτούρα του ποδηλάτου στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις και η Θεσσαλονίκη
Τα άλλοτε σημεία ενοικίασης βρίσκονται εκτός λειτουργίας, σκουριάζουν και έχουν μετατραπεί σε έναν όγκο από σίδερα χωρίς καμιά χρήση.
Στην Θεσσαλονίκη και γενικότερα στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδος η κουλτούρα του ποδηλάτου δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη έναντι του αυτοκινήτου και τον μαζικών μέσων μεταφοράς.
Τα τελευταία χρόνια που τα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης κερδίζουν έδαφος το ποδήλατο είναι για πολλούς Θεσσαλονικείς το βασικό τους μέσο μετακίνησης.
Χρειάστηκε η ανάπλαση της παραλίας για να φέρει τους κατοίκους πιο κοντά στο θαλάσσιο μέτωπο και στην συνήθεια της άθλησης , του περιπάτου και του ποδηλάτου.
Χρειάζεται να γίνουν βέβαια πολλά ακόμα για να φτάσουμε να βλέπουμε εικόνες όπως αυτές στο Άμστερνταμ, σε πόλεις της Γερμανίας, στο Όσλο και την Στοκχόλμη όπου εδώ και πολλά χρόνια η χρήση του ποδηλάτου είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη καθώς προωθείτε έντονα από τις τοπικές αρχές με ποδηλατόδρουμους, χώρους στάθμευσης ποδηλάτων καθώς και μίσθωσης τους για τουρίστες αλλά και μόνιμους κατοίκους.
Στην Θεσσαλονίκη αν και υπάρχουν εταιρίες που μισθώνουν από ποδήλατα μέχρι και πατίνια η χρήση τους για τον μέσο Θεσσαλονικιό είναι ως εναλλακτικό μέσο ψυχαγωγίας που θα χρησιμοποιήσει έτσι για “αλλαγή”.
Ήδη από το 2014 στο πλαίσιο της χορηγίας μίσθωσης κοινόχρηστων ποδηλάτων στην πόλη από την Εθνική Τράπεζα, με τίτλο “i-bike: Παντού με ποδήλατο!”, εγκαινιάσθηκαν μια σειρά από σημεία ενοικίασης ποδηλάτων στην Δ.Ε.Θ, στην παραλία, στο λιμάνι.
Συνολικά 150 ποδήλατα σε 9 σταθμούς είχαν ως στόχο την μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου.
Ωστόσο αν κάποιος επισκεφθεί σήμερα την σελίδα του I bike (https://www.i-bike.gr/) και ενώ όλα τα link της Αθήνα λειτουργούν της Θεσσαλονίκης είναι εκτός λειτουργίας.
Άλλωστε αυτό είναι εμφανές και από μια επίσκεψη στα άλλοτε σημεία ενοικίασης που βρίσκονται εκτός λειτουργίας να σκουριάζουν, ένας όγκος από σίδερα χωρίς καμιά χρήση.