ΤΕΥΧΟΣ 258

Parallaxi Νοεμβρίου 2021: Καιρός για Φεστιβάλ – Η Βαλαωρίτου αλλάζει ξανά (ευτυχώς)

Η Parallaxi Νοεμβρίου κυκλοφορεί παντού από την Παρασκευή 29/10 και ακολουθεί τους ρυθμούς της πόλης που μετράει αντίστροφα για το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Όσα μου έμαθε το φετινό φθινόπωρο (έως τώρα). Ο Γ. Τούλας γράφει για την κόπωση όλων μας, τις σχέσεις που δοκιμάζονται, την αίσθηση μιας εφιαλτιακής ματαιότητας, όσο και αν κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλα πάνε καλά. Η ανησυχητική επιστροφή της ακροδεξίας. Μετά τα πρόσφατα γεγονότα στη Θεσσαλονίκη, ο Π. Βόγλης λύνει απορίες. Covid+ακροδεξία: αντιεμβολιαστικό κίνημα, εκκλησία. Ο Χ. Σταμούλης αναλύει. Σεξισμός, ομοφοβία και ακροδεξιά. Ο Α. Καλαντίδης καταθέτει την άποψη του. Ο Κ. Τσιτσελίκης γράφει για τον υποδόριο ρατσισμό μας κατά των αλλοδαπών. Η parallaxi ανοίγει τον φάκελο της Βαλαωρίτου που αλλάζει ξανά. Η Θεσσαλονίκη υποδέχεται νέα ξενοδοχεία, ποια είναι αυτά; Ο κανόνας του #TIFF62. Ο Γιάννης Γκροσδάνης σε ένα μοναδικό αφιέρωμα για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. «Σε εποχές κρίσης, η τέχνη γίνεται περισσότερο αναγκαία» – Η εξομολόγηση του Νικηφόρου Παπανδρέου.

Σε ένα ολόφρεσκο design των dolphins communication design που εδώ και 23 χρόνια έχουν τη σχεδιαστική ευθύνη της parallaxi.

Όσα μου έμαθε το φετινό φθινόπωρο (μέχρι τώρα)

Η κόπωση όλων μας είναι τεράστια. Δεν αφορά μόνο τα δυο χρόνια της πανδημίας αλλά και μια υπερδεκαετή κρίση και κυρίως τις συνθήκες ζωής σε μια χώρα με ελάχιστες υποδομές, παντελή έλλειψη σεβασμού της αξιοπρέπειας του πολίτη, διαρκούς υποβιβασμού της νοημοσύνης μας, κατσαπλιαδισμού και αληθινά δύσκολης διαβίωσης.

Η ανησυχητική επιστροφή της ακροδεξιάς

Μετά τα πρόσφατα γεγονότα της Θεσσαλονίκης μια συζήτηση με τον Πολυμέρη Βόγλη, αναπληρωτή καθηγητή Κοινωνικής Ιστορίας στο τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, λύνει απορίες.

Covid+ακροδεξιά: αντιεμβολιαστικό κίνημα, εκκλησία

Γράφει ο Χ. Σταμούλης: Από που να ξεκινήσεις και που να καταλήξεις. Είναι στιγμές που φαίνεται πως όλοι και όλα συνωμοτούν για να αποδείξουν το συντελεσθέν γκρέμισμα. «Φάγαμε ήττα», έγραφα πρόσφατα και κάποιοι έσπευσαν να με κατηγορήσουν για πεσιμισμό, υπερβολές και γενικεύσεις.

Σεξισμός, ομοφοβία και ακροδεξιά: Κάτι να καίει

Γράφει ο Α. Καλαντίδης: Το Μάιο του 2021, το Γερμανικό ακροδεξιό κόμμα «Εναλλακτική για τη Γερμανία» (AfD), απαντά περιφρονητικά στην απόφαση του ανώτατου Γερμανικού δικαστηρίου να δώσει το δικαίωμα σε πολίτες της Γερμανίας την επιλογή να αναγραφούν ως φύλο στα επίσημα έγγραφα, μαζί με τα γνωστά «θηλυκό» και «αρσενικό» και το «άλλο» (divers).

Ο υποδόριος ρατσισμός μας κατά των αλλοδαπών

Γράφει ο Κ. Τσιτσελίκης: Η διαφοροποιημένη συμπεριφορά από την πλευρά του κράτους απέναντι στους αλλοδαπούς σε σχέση με τους πολίτες του μπορεί κατ’ αρχήν να είναι επιτρεπτή. Κλασικό είναι το παράδειγμα των περιορισμών εισόδου-εξόδου από την επικράτεια του κράτους ή οι όροι παραμονής και εργασίας.

Η Βαλαωρίτου αλλάζει ξανά

Περιτριγυρισμένη από ιστορικά κτίρια, στοές, αρχιτεκτονικά διαμάντια, φοιτητικά στέκια και καταστήματα με υφάσματα κλωστές και εσώρουχα αλλάζει ταυτότητες, συμβαδίζει με τους καιρούς, βιώνει την παρακμή και ανανεώνεται ανά δεκαετία. Η Βαλαωρίτου, βιομηχανική, εμπορική, ιστορικά σπουδαία έχει τώρα την ευκαιρία να ξεπεράσει την απόλυτη παρακμή που της άφησαν τα μπαρ και να εξελιχθεί ως κέντρο του design.

Η Θεσσαλονίκη υποδέχεται νέα ξενοδοχεία

Δέκα τουλάχιστον πολυτελή καταλύματα ετοιμάζονται ν’ ανοίξουν τις πύλες τους από ξένους κι έλληνες επενδυτές, ενισχύοντας στο παρόν το μελλοντικό τουριστικό προφίλ της πόλης.

Ο κανόνας του #TIFF62

Στα 62 χρόνια το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μπορεί να περηφανεύεται ότι ζει με τον δικό του έντονο τρόπο την Ιστορία. Πέρασε από πάμπολες φουρτούνες και μπόρες, πέρασε (;) και τη φουρτούνα της πανδημίας προσφέροντας πάντα τις δικές του ξεχωριστές κινηματογραφικές συγκινήσεις. Τηρώντας πάντα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας το #tiff62 (4-14/11/2021) δείχνει και πάλι το δρόμο, προτείνει νέους δημιουργούς, παρουσιάζει ταινίες, μιλάει με γλώσσα κινηματογραφική για τη ζωή.

Νικηφόρος Παπανδρέου: Σε εποχές κρίσης η τέχνη γίνεται περισσότερο αναγκαία

Φιλόλογος, θεατρολόγος, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης»· ένας σπουδαίος άνθρωπος του θεάτρου που συνδυάζει αρμονικά θεωρία και πράξη. Σπούδασε φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Aθηνών και έπειτα θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Paris III Sorbonne Nouvelle, όπου και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή. Υπήρξε εντεταλμένος διδάσκων στο θεατρικό τμήμα του Πανεπιστημίου Paris X Nanterre από το 1971 έως το 1976, έτος όπου επιστρέφει στην Ελλάδα και εγκαθίσταται στη Θεσσαλονίκη για να αναλάβει Διευθυντής της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ. Από τον επόμενο χρόνο ξεκινά να διδάσκει θεατρολογία στο Τμήμα Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και από το 1992 συνεχίζει το ακαδημαϊκό του έργο στο νεοσύστατο τότε Τμήμα Θεάτρου.

Διαβάστε την parallaxi Νοεμβρίου online εδώ:

[responsive-flipbook id=”Τεύχος_258_11/2021″]

Σχετικά Αρθρα