Featured

Παράβαση της λογικής και του καθήκοντος…

Ζήσαμε σήμερα την απόλυτη επίδειξη δύναμης παρά τη διαφύλαξη και την τήρηση του νόμου.

Θωμάς Σιώμος
παράβαση-της-λογικής-και-του-καθήκοντ-726784
Θωμάς Σιώμος

Λέξεις: Θωμάς Σιώμος

Σήμερα βρέθηκα μετά από πολλούς μήνες στο πανεπιστήμιο και είχα την ατυχία να βιώσω την καταπάτηση κάθε έννοιας νομικού πολιτισμού και βέβαια «δεοντολογίας» από ανθρώπους που έχουν οριστεί να διδάσκουν και να μορφώνουν τα παιδιά και όχι να τα παραδίδουν στην ασύστολη βία των δυνάμεων (αν)ασφάλειας και την «κανονικότητα των νοικοκυρέων» που ευαγγελίζεται η πιο ανισόρροπη κυβέρνηση των μεταπολιτευτικών ετών…

Στην προσπάθεια κατάληψης της πρυτανείας από ορισμένους φοιτητές ο Πρύτανης προσέφυγε στην εισαγγελέα αρχικά για παρακώλυση δικαιώματος στην εργασία και μετά για βανδαλισμό.

Η  εισαγγελέας ζήτησε από τις δυνάμεις ασφάλειας να παρέμβουν και ο χώρος γύρω από την Πρυτανεία γέμισε όλων των ειδών τα σώματα ασφαλείας.

Μια δυσανάλογη αντίδραση που έμοιαζε περισσότερο με επίδειξη δύναμης παρά με διαφύλαξη και τήρηση του νόμου.

Παραθέτω τη λίστα με τις πολύ ακραίες παραβιάσεις του καθήκοντος και της κοινής λογικής που είδα μέσα σε μια ώρα :

  1. Κλήθηκαν περισσότεροι από εκατό-διακόσιοι άνδρες όλων των σωμάτων ασφαλείας να αντιμετωπίσουν 25 παιδιά που ήθελαν απλά να ακουστούν από τον πρύτανη.
  2. Ο πρύτανης δεν τους άκουσε ποτέ, δεν είχε το θάρρος να τους αντιμετωπίσει όπως ορίζει η ηθική και δεοντολογία του δασκάλου και δραπέτευσε από το ρόλο του, τον οποίο δυστυχώς δεν τίμησε. Ξέχασε πως αυτό που τον κάνει πανεπιστημιακό είναι οι φοιτητές που θέλουν να σπουδάσουν και να μάθουν και όχι επειδή υπάρχουν αστυνομικοί που θέλουν να επιβληθούν.
  3. Προσέφυγε στην εισαγγελέα που έσπευσε στο σημείο για να επιμεληθεί της παρέμβασης της αστυνομίας. Η εισαγγελέας επέβλεπε την τήρηση του νόμου επιτρέποντας στην αστυνομία να παραβιάζει πλήθος κανόνων και χωρίς να πιέζει για να έρθει ΕΚΑΒ για τις δυο κοπέλες που είχαν σωριαστεί κάτω λιπόθυμες. Ξεχασε πως υπηρετεί το σύνολο της κοινωνίας και όχι ένα μέρος της.
  4. Το ΕΚΑΒ καταφθάνει μετά από 35-40 λεπτά, τα κορίτσια φοιτήτριες του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών (που έχω τη τιμή να είμαι διδάκτορας του) δεν έχουν κάνει καμία απόπειρα να δραπετεύσουν. Η διασώστρια του ΕΚΑΒ μιλάει πρώτα με την αστυνομία και μετά με τις ασθενείς, κρίνει αμέσως πως είναι κρίσεις πανικού ενώ εμείς από πριν με κάποιους εργαζόμενους στο ΑΠΘ έχουμε μετρήσει την πίεση της μιας κοπέλα και  διαπιστώσαμε πως έχει υπόταση.
  1. Τις βάζει και τις δυο στο ασθενοφόρο και συνεννοείται με τους αστυνομικούς να τις παραλάβουν με περιπολικό από το ΑΧΕΠΑ όπως και έγινε για να προσαχθούν. Άλλη μια παράβαση καθήκοντος η τέταρτη στη σειρά, του δασκάλου, του δικαστικού, του αστυνομικού, του διασώστη!
  2. Στη συνέχεια με την κατηγορία αντίστασης στην αρχή και τη αστυνομία κυκλώνουν έναν υποψήφιο διδάκτορα και πάλι του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών και τον σέρνουν ημιλιπόθυμο για 30 λεπτά στα τσιμέντα του πανεπιστημίου στο οποίο ήρθε γεμάτος όνειρα να μορφωθεί και να γίνει χρήσιμος για τη κοινωνία και τον κόσμο.
  3. Οι επικεφαλής της επιχείρησης είναι 5, δυο με πολιτικά που φροντίζουν κανένας να μη ξεφύγει ούτε ο ημιλυπόθημος φοιτητής. Όταν ο ένας από αυτούς δίνει εντολή να αφήσουν τον φοιτητή και να εγκαταλείψουν ο ένστολος επικεφαλής ντυμένος στο χακί των ΜΑΤ δεν υπακούει και λέει στους άντρες του να μη υποχωρήσουν και να πάρουν τον φοιτητή σηκωτό.
  4. Χωρίς αιτία και λόγο εκτοξεύουν χημικά για να επιτύχουν την απομάκρυνση όσων επιχείρησαν να τους εμποδίσουν, ρίχνουν χημικά και πάνω στο πρόσωπο του… Ανάμεσα σε αυτούς που ξερνάνε είναι και ένα αστυνομικός που δε φορούσε μάσκα. Άκουω έναν κύριο να τους φωνάζει «τι παραμύθι θα πεις στα παιδιά σου το βράδυ;»

Αυτά που έζησα με έκαναν να δακρύσω πριν γευτώ την οσμή και την δύναμη των δακρυγόνων. Είδα, βίωσα και λύγισα ψυχικά και συναισθηματικά μπρος στη βία του ισχυρού άνομου κράτους  που επιβάλλει με τη βία τη δική του εκδοχή του νόμου.

Πρύτανης, εισαγγελέας, αστυνομικοί και διασώστες του ΕΚΑΒ παραβίασαν το πνεύμα και το γράμμα του καθήκοντος τους.

Οι μόνο που έμειναν πιστοί στον καθήκον και την ηθικό βάρος αυτού του καθήκοντος είναι οι φοιτητές που:

  • Καταγγέλθηκαν από τον «δραπέτη» δάσκαλο τους,
  • Εγκαταλήφθησαν από την εισαγγελική  λειτουργό που δεν έλεγχε τους άνδρες επιβολής της τάξης και το ζήλο και τις πρακτικές τους
  • Χτυπήθηκαν και προσήχθησαν από όλα τα διαφορετικά σώματα ασφαλείας με τρόπο συμβολικό και ενδεικτικό των ημερών που ζούμε.
  • Προδόθηκαν ακόμη και από τη διασώστρια του ΕΚΑΒ που παρέδωσε τα δυο κορίτσια 100 μέτρα παραπάνω στο ΑΧΕΠΑ στο περιπολικό.

Αυτά τα παιδιά γιατί να πιστέψουν σε αυτό το σύστημα, γιατί να το σεβαστούν, γιατί να το υπηρετήσουν ή έστω να το αποδεχτούν, δεν έχουν κανένα λόγο.

Μια αλυσίδα παραβάσεων καθήκοντος και δεοντολογίας από τον πανεπιστημιακό δάσκαλο επικεφαλή της πρυτανείας, την εισαγγελική λειτουργό, του διασώστες του ΕΚΑΒ και τους αστυνομικούς.

Αυτά τα παιδιά ξέρουν πως είναι μόνα τους και πως δίνουν μια μάχη μοναχική, δίκαιη και χρήσιμη για τις επόμενες γενιές και τα θαυμάζω!

Είναι σαν τα παιδιά του πολυτεχνείου που την επομένη της σύλληψης τους ανακρίθηκαν από τον Μαστοράκη, να δω σήμερα ποιος θα αναλάβει το ρόλο αυτό. Γιατί και στην ενημέρωση είμαι σίγουρος πως το καθήκον θα παραβιαστεί αν δε έχει ήδη παραβιαστεί.

Τα μάτια μου τσούζουν, το πρόσωπο μου πονάει από το αέριο και τα πνευμόνια μου σφυρίζουν αλλά θα βάλω και το «κερασάκι» στην τούρτα των παραβάσεων καθήκοντος: σε αυτό που βίωσα δεν είδα από τις αρχές κανένα σεβασμό στα μέτρα που αφορούν στην πανδημία.

Οι ίδιοι «ανθρωποφύλακες» που φροντίζουν την τήρηση του ωραρίου στις βόλτες μας σήμερα τα έβαλαν με παιδιά 19-20 ετών και τα εξέθεσαν σε πλήθος κινδύνων. Ο πιο σημαντικός από όλους είναι ο τρόπος σκέψης αυτής της κυβέρνησης και του υπουργού δημόσιας τάξης που την υπηρετεί.

Εκτός από του  βιαστές των ανυπεράσπιστων παιδιών υπάρχουν και οι παραβάτες του  νόμου και του καθήκοντος, της ηθικής και της δεοντολογίας για αυτούς θα κάνουμε κάτι;

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα