Πού ακριβώς είναι τα μέτρα ασφαλείας στον ΟΑΣΘ; Χάνονται ανάμεσα στις σαρδέλες μάλλον
Πόσο καιρό ακόμα θα βιώνουν οι επιβάτες αυτές τις συνθήκες;
Στις 9 Ιουνίου, ανακοινώθηκε ότι αυξάνεται στο 65%, από 50%, ο μέγιστος αριθμός των μεταφερόμενων επιβατών σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα ΚΤΕΛ, με ΚΥΑ που συνυπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννης Κεφαλογιάννης.
Επίσης, είχε ανακοινωθεί η υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας για τον οδηγό και όλους τους επιβάτες στα ΜΜΜ. Και ενώ πολλοί πλέον έχουν συμμορφωθεί στην σύσταση, στον ΟΑΣΘ παρατηρούνται καθημερινά άπειρες περιπτώσεις επιβατών που απλά έχουν την μάσκα κρεμασμένη από τα αυτιά, χωρίς να την φορούν πάνω στο πρόσωπο, ή εναλλακτικά να την φορούν χωρίς να έχουν καλυμμένη την μύτη, κάτι που αναιρεί εν μέρει τον σκοπό της.
Για τους καθημερινούς επιβάτες του ΟΑΣΘ, η εικόνα που παρατηρείται σε αρκετές γραμμές είναι μικρά λεωφορεία που εξυπηρετούν πλήθος κόσμου και γεμίζουν στο έπακρο, καθιστώντας άκυρο ακόμα και το ελάχιστο μέτρο της επισφαλώς φορεμένης μάσκας, μια που οι αποστάσεις μεταξύ των επιβατών είναι ζήτημα χιλιοστών, και πολλές φορές κυριολεκτικά ανύπαρκτες. Φτάνουμε άλλωστε μέχρι και το 100% πληρότητας με στριμωγμένους επιβάτες.
Βιώνοντας τις παρούσες εικόνες σαρδελοποίησης στην γραμμή 34 του ΟΑΣΘ, σε μικρό φυσικά λεωφορείο, μέρα μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε επικοινωνία με τον ΟΑΣΘ υπό την ιδιότητα του επιβάτη.
Καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΣΘ και μιλώντας με υπάλληλο του οργανισμού, η πρώτη ερώτηση ήταν αν ισχύει το μέτρο του μέγιστου αριθμού επιβατών, που είχε οριστεί στο 65%. Η απάντηση ήταν ότι «θεωρητικά» ισχύει, αλλά δεν μπορεί πάντα να εφαρμόζεται, καθώς δεν μπορούν να γίνονται έλεγχοι σε όλα τα λεωφορεία.
Στην παρατήρηση ότι ο οδηγός μπορεί κάθε φορά να δει κατά πόσο το λεωφορείο είναι γεμάτο, η απάντηση ήταν ότι ο οδηγός μπορεί μεν να σταματήσει να δέχεται επιβάτες μετά από ένα σημείο, αλλά τότε θα παρατηρείται μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς δεν θα εξυπηρετείται αρκετός κόσμος, ο οποίος και θα έχει παρατεταμένη αναμονή στις στάσεις για το επόμενο λεωφορείο και θα σημειωθούν ακόμα εντονότερες διαμαρτυρίες από ότι παρατηρούνται τώρα.
Στην ερώτηση λοιπόν του «ποια είναι η λύση, να κολλήσουμε όλοι τον ιό» λόγω της μη τήρησης των μέτρων ασφαλείας, σημειώθηκε η αντερώτηση «Εσείς όταν βλέπετε γεμάτο λεωφορείο, δεν ανεβαίνετε;». Απαντώντας ότι, πολλές φορές όχι, ακριβώς επειδή ενέχει κίνδυνο, σημειώθηκε η εξίσου προκλητική απάντηση «Μερικές φορές ανεβαίνετε όμως».
Ο φυσικός αντίλογος εδώ θα ήταν πως το τι επιλέγει να κάνει ο κάθε πολίτης, λόγω ανάγκης και έλλειψης άλλου υποτυπώδους μέσου συγκοινωνίας, δεν έχει καμία σχέση με την ευθύνη που έχει ο Οργανισμός απέναντί του στο ζήτημα της ασφάλειας. Άλλωστε είναι με προσωπικό ρίσκο που ο καθένας στριμώχνεται πια στα ασφυκτικά γεμάτα αστικά του ΟΑΣΘ. Ποιος έχει όμως την ευθύνη στην περίπτωση μετάδοσης του ιού μέσα σε αυτές τις συνθήκες μη εφαρμογής των μέτρων ασφαλείας;
Εν τέλει, στην συνομιλία αναφέρθηκε ότι η μόνη λύση για να μην παρατηρείται συνωστισμός είναι να αγοραστούν και να βγουν στους δρόμους νέα λεωφορεία, ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια και να μειωθούν οι επιβάτες ανά λεωφορείο.
Μέχρι τότε, προφανώς, θα ζούμε αυτό. Και καλή υγεία να έχουμε.
Στο μεταξύ, η Πρωτοβουλία Εργαζομένων- Φοιτητών- Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες καλεί τους πολίτες να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνει το προσεχές Σάββατο 20 Ιουνίου, στις 19.00, στον Λευκό Πύργο, σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Όχι άλλη αναμονή, όχι άλλη υπομονή» είναι το κεντρικό σύνθημα της κινητοποίησης και ζητούμενο αποτελεί -μεταξύ άλλων- η ένταξη περισσοτέρων αστικών λεωφορείων στον στόλο του ΟΑΣΘ, «ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια και να πάψει η “σαρδελοποίησή” μας εντός των οχημάτων, τη στιγμή μάλιστα που η τήρηση των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού είναι βασικό ζητούμενο από την ελληνική κυβέρνηση», ανέφερε, σε συνέντευξη Τύπου, το μέλος της Πρωτοβουλίας Φωτεινή Σαλονικίδου.
«Αν πριν από το ξέσπασμα του κορονοϊού του πρόβλημα του ΟΑΣΘ χτυπούσε κόκκινο συναγερμό, αυτήν τη στιγμή απλώς δε χωράει ούτε λεπτό καθυστέρησης για την άμεση αγορά νέων λεωφορείων», πρόσθεσε, ενώ για τη δραστηριοποίηση των ΚΤΕΛ στο συγκοινωνιακό έργο, σημείωσε ότι «δεν έχει έρθει καμιά ορατή ανάσα ή βελτίωση στη μετακίνηση του κόσμου στο κέντρο της πόλης», κάνοντας λόγο για «πολιτική μπαλώματος, σκοπός της οποίας είναι η συντήρηση της υπάρχουσας κατάστασης, με ορίζοντα το ξεπούλημα του οργανισμού».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του σωματείου συνταξιούχων «Η Συσπείρωση» Βασίλης Παρτάλης ανέφερε πως με ψήφισμα της τακτικής γενικής τους συνέλευσης, οι συνταξιούχοι καταγγέλλουν «τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και κάθε υπεύθυνο για παραβίαση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου για τα μέτρα προστασίας της πανδημίας του κορωνοϊού».