Featured

Project i.lektra || Το Made in Greece ηλεκτρικό δίκυκλο που φιλοδοξεί να κατακτήσει την χώρα

Ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο εγχείρημα τρέχει η ελληνική εταιρεία GIVE, η οποία στοχεύει να φέρει σε μαζική παραγωγή και κυκλοφορία στην χώρα μας ένα εξολοκλήρου made in Greece ηλεκτρικό δίκυκλο.

Parallaxi
project-i-lektra-το-made-in-greece-ηλεκτρικό-δίκυκλο-που-φιλοδ-626940
Parallaxi

Ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο εγχείρημα τρέχει η ελληνική εταιρεία GIVE, η οποία στοχεύει να φέρει σε μαζική παραγωγή και κυκλοφορία στην χώρα μας ένα εξολοκλήρου made in Greece ηλεκτρικό δίκυκλο με πρωτοποριακές λειτουργίες και δυνατότητες.

Ο λόγος για το Project i.lektra, το νέας γενιάς ηλεκτροκίνητο όχημα, ολοκληρωτικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο σε ελληνικό έδαφος, που έρχεται να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα οχήματα κολοσσών του εξωτερικού. Πίσω από το project βρίσκεται μια ομάδα τεσσάρων αποφασισμένων μηχανολόγων μηχανικών και το μεγάλο όραμα που έχουν γι’αυτό.

Η ελληνική εταιρεία σχεδιασμού και μηχανικής GIVE ιδρύθηκε στο τέλος του 2016, όταν ο ιδρυτής της, Ηλίας Νασιόπουλος, επέστρεψε από την Αγγλία. Αρχικά, βρέθηκε εκεί για σπουδές μεταπτυχιακού και στη συνέχεια διδακτορικού, πάνω στην χρήση σύνθετων υλικών για την ανάπτυξη οχημάτων. Εκεί, μετά τις σπουδές, εργάστηκε μεταξύ άλλων στην ομάδα Force India Formula 1 (σήμερα πλέον BWT Racing Point F1) σαν μηχανικός αναλύσεων και κατασκευών, και στη συνέχεια στην Prodrive -μεγάλη συμβουλευτική εταιρεία στην αυτοκινητοβιομηχανία και την αεροδιαστημική βιομηχανία- σαν αρχιμηχανικός αναλύσεων. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί για περίπου 8 χρόνια, εργάστηκε επιπλέον στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Nissan στην Ευρώπη (NTCE – Cranfield).

Όταν λοιπόν γύρισε την Ελλάδα και ίδρυσε την GIVE, στην ομάδα προστέθηκε σύντομα ο Λευτέρης Κόζας και ο Αστέρης Αποστολίδης, ενώ αργότερα και ο Σεβαστιάνος Μαΐλης. Όλοι είναι παλιοί συμφοιτητές και φίλοι, ενώ οι αρχικοί τρεις συνιδρυτές είναι μάλιστα απόφοιτοι του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ. Παρά την σχετικά σύντομη πορεία των τριών περίπου ετών της, η ομάδα της GIVE απασχολεί σήμερα επιπλέον οκτώ εξειδικευμένους μηχανικούς πλήρους απασχόλησης.

Όπως αναφέρει η ομάδα, «Το όραμα της εταιρίας εξαρχής υπήρξε να αποτελέσει έναν πρότυπο χώρο εργασίας, όπου πολλοί εξαιρετικοί μηχανικοί θα μπορούν να ασχολούνται στην Ελλάδα στον χώρο της υψηλής τεχνολογίας, της βιομηχανίας οχημάτων και όχι μόνο, ώστε η φυγή στο εξωτερικό να μην είναι απαραίτητη. Παράλληλα, στόχος ήταν να παραγάγουμε εγχώρια τεχνογνωσία στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη των βιώσιμων μεταφορών. Το όνομά μας, GIVE, σημαίνει Green Innovation & Vehicle Engineering. Όλη η προσπάθεια μέχρι σήμερα έχει στηθεί στο Τεχνολογικό Πάρκο του Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών “Δημόκριτος”».

Η GIVE έχει δύο δραστηριότητες, που τρέχουν παράλληλα, με πρώτη την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών στον τομέα της υπολογιστικής μηχανικής, με έμφαση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αναλαμβάνει έργα σχεδιασμού και ανάλυσης προς τρίτους, με τους πελάτες της να προέρχονται κατά κύριο λόγο από το εξωτερικό.

Η δεύτερη δραστηριότητα είναι ο σχεδιασμός νέων πράσινων οχημάτων υψηλής τεχνολογίας, όπως και η παραγωγή τεχνολογίας στον τομέα αυτό. Το πρώτο ολοκληρωμένο προϊόν αυτής της δραστηριότητας είναι το “Project i.lektra”, ένα δίκυκλο ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης, σχεδιασμένο εξολοκλήρου από την ομάδα, από λευκό χαρτί.

Όπως αναφέρει η ομάδα, «Σαν ιδέα ξεκίνησε από την πρώτη μέρα της GIVE, αλλά από τη στιγμή που ξεκίνησε ο σχεδιασμός, το όχημα αναπτύχθηκε σε λιγότερο από έναν χρόνο. Σήμερα, το όχημα βρίσκεται στο στάδιο του πρωτοτύπου – έχουμε κατασκευάσει τρεις διαφορετικές χρωματικές εκδοχές. Τα πρωτότυπα αυτά χρησιμοποιούνται από την ομάδα για την περαιτέρω ανάπτυξη και δοκιμές, βελτίωση και ολοκλήρωση όλων των συστημάτων. Παράλληλα, έχει αναπτυχθεί και ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο για την προώθησή του στην αγορά, ενώ η ομάδα έχει σχεδιάσει και το χώρο συναρμολόγησης και παραγωγής του».

Μέχρι τώρα για το project έχει δαπανηθεί ποσό της τάξεως των 500.000 ευρώ, από τα οποία τα μισά προήλθαν από την Ελίν Verd, θυγατρική εταιρεία του ομίλου ΕΛΙΝΟΙΛ, πρωτοπόρα εδώ και πολλά χρόνια στην παραγωγή βιοκαυσίμων και στα πράσινων χημικών. Πιστεύοντας από νωρίς στο εγχείρημα, το στήριξε σε ότι έχει να κάνει με τον επιχειρηματικό σχεδιασμό, μια συνεργασία που μετουσιώθηκε και σε ένα αρχικό Angel Investment, το οποίο βοήθησε την GIVE να φτάσει στο σημείο που είναι σήμερα και να ολοκληρώσει τα πρωτότυπα.

«Πέρα από την Ελίν Verd, έχουμε καταφέρει να σχηματίσουμε και έναν κύκλο από σπουδαίους συνεργάτες που μας στηρίζουν στην ολοκλήρωση του έργου. Εταιρείες όπως η Μatadog (εταιρεία σχεδιασμού), η Altair (εταιρεία λογισμικού προσομοιώσεων), η Emtech (εταιρεία embedded systems με μεγάλη εμπειρία στη διαστημική τεχνολογία), η DesignLab (εταιρία σχεδιασμού), η OutToLunch που βοηθάει με όλο το branding, η Insight Capital που μας στηρίζει στον επιχειρηματικό σχεδιασμό, η Ipsos Opinion (εταιρεία ερευνών και market analysis) αλλά και άλλες, μας έχουν στηρίξει και διατηρούμε μία δυναμική και στενή συνεργασία μαζί τους, την οποία και εκτιμάμε και θέλουμε να συνεχίσουμε να ενισχύουμε», σημειώνει η GIVE.

Τα επόμενα βήματα για το όχημα είναι να διαμορφωθεί ο χώρος συναρμολόγησης και να περάσουν την έγκριση τύπου οχήματος, με στόχο να κυκλοφορήσει εντός του 2021. Η ανάγκη κεφαλαίου για το βήμα αυτό υπολογίζεται σε 1,2 εκατ. €, τα οποία και αναζητά η GIVE ενεργά. Όπως σημειώνουν, «Στόχος και επιθυμία μας είναι να βρεθεί ένας χρηματοδότης/συνεργάτης με όραμα, ώστε να αναπτύξουμε μαζί τόσο το συγκεκριμένο, αλλά και τα επόμενα project, πάντα στον χώρο της πράσινης ενέργειας και των πράσινων μετακινήσεων».

Ποια είναι λοιπόν τα χαρακτηριστικά του “Project i.lektra”; Το όχημα είναι πλήρως ηλεκτρικό, με αποσπώμενες μπαταρίες που έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν οπουδήποτε, στο σπίτι, στο γραφείο ή στο καφέ. Οι μπαταρίες αναπτύχθηκαν επίσης από την GIVE και προσφέρουν αυτονομία περίπου 60km η κάθε μία, ενώ στο όχημα χωράνε μέχρι τρεις συνολικά. Έτσι, η συνολική αυτονομία ανέρχεται στα 180km. Η μέγιστη ταχύτητά του είναι στα 80 km/h, με την επιτάχυνση να είναι αυτό που εντυπωσιάζει, αφού αυτή η ταχύτητα επιτυγχάνεται μέσα σε 3 δευτερόλεπτα. Το όχημα διαθέτει μία ψηφιακή οθόνη 8” με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, η οποία χρησιμοποιείται και για την διεπαφή μεταξύ οχήματος και οδηγού. Επίσης, διαθέτει δυνατότητα πλοήγησης για εύκολη και αποδοτική μετακίνηση στην πόλη.

Ο σχεδιασμός του δικύκλου είναι φουτουριστικός, αλλά ταυτόχρονα και λιτός. Έτσι, όλα γίνονται μέσα από το κινητό τηλέφωνο. Όπως σημειώνει η ομάδα, το κινητό αποτελεί το κλειδί, είναι ταυτόχρονα ο δίαυλος επικοινωνίας για την αλλαγή ρυθμίσεων, για την ενημέρωση της κατάστασης του οχήματος, την ασφάλεια/προστασία κατά της κλοπής, για τη χρήση της πλοήγησης, κ.α. Επίσης, το όχημα είναι πλήρως συνδεδεμένο με το cloud, γεγονός που παρέχει τη δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων, παρακολούθησης της ασφάλειας, της κατάσταση της υγείας του, ώστε να προλαμβάνονται τυχόν βλάβες και προβλήματα, μειώνοντας έτσι κατά περίπου 50% τις ανάγκες συντήρησης και επισκευής.

«Αυτό που θέλαμε να επιτύχουμε είναι να παρέχουμε στο αγοραστή τη δυνατότητα να συμβάλλει όσο το δυνατόν περισσότερο στη διαμόρφωση του οχήματός του. Για τον σκοπό αυτό, προσφέρουμε ένα online garage, όπου ο καθένας θα μπορεί να διαμορφώσει την δική του λύση και αφού την ολοκληρώσει, να παραλάβει στο σπίτι ένα “μοναδικό” όχημα. Στις επιλογές διαμόρφωσης έχουμε καταφέρει να εντάξουμε πολλές σχεδιαστικές επιλογές, από χρώματα και αυτοκόλλητα, μέχρι επιδόσεις, εφαρμογές, καθώς και ρυθμίσεις που αλλάζουν την οδηγική εμπειρία», αναφέρει η ομάδα της GIVE.

Το σχέδιο της GIVE αφορά την πώληση αρχικά 200-300 οχημάτων και στη συνέχεια 1.000 οχημάτων ετησίως, με την μέση τιμή πώλησης να διαμορφώνεται στο ποσό των 3.000 ευρώ. Επιπλέον, πέρα από πωλήσεις σε πελάτες, η GIVE έχει στήσει αρκετά σενάρια για χρήση και διάθεσή του οχήματος σε στόλους, όπως για παράδειγμα σε ξενοδοχεία, shared μετακινήσεις, εταιρείες ενοικιάσεων, μεταξύ άλλων.

Τα επόμενα βήματα και στόχοι είναι η ολοκλήρωση του “Project i.lektra”, με την διάθεση και προώθησή του στο ελληνικό κοινό, και όχι μόνο. «Από εκεί και πέρα, στόχος είναι κάθε δύο χρόνια να παρουσιάζουμε ένα καινούργιο όχημα (διαφόρων και διαφορετικών τύπων) με σχέδια να έχουν ξεκινήσει για μικρότερες εκδόσεις “i.lektra”, αλλά και για μια αυτόνομη έκδοσή του».

Γνωρίστε την GIVE εδώ: www.give-engineering.com

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα