Η πρώτη ολοκληρωμένη πρόταση για την επόμενη μέρα στον τουρισμό
Η «Σύμπραξις», μία ομάδα 84 τουριστικών πρακτόρων, οργάνωσε κάτω από αντίξοες συνθήκες ένα μοντέλο λειτουργίας που αφορά το ερχόμενο Πάσχα αλλά και το καλοκαίρι του 2021, σε συνάρτηση πάντα με τις υγειονομικές εξελίξεις
Λέξεις: Στέφανος Χατζημανώλης
Η δυσάρεστη συγκυρία που βιώνουμε μας ωθεί σε ένα μονομερή προβληματισμό και στην ανάπτυξη μια αντίστοιχης επιχειρηματολογίας που βέβαια αφορά όλους τους συμπολίτες μας, σε άμεσο χρόνο.
Στον τουριστικό τομέα παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία τις εξελίξεις στη χώρα, αλλά και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς διαπιστώνουμε ότι δεν ακολουθείται ένα ρεαλιστικό και ώριμο προγραμματισμό στη βάση ενός συγκροτημένου πλάνου.
Το 2021 δεν θα υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία αντίστοιχη με τη φετινή, δεδομένου ότι έχουμε μια ακριβή απεικόνιση όλων των υγειονομικών παραμέτρων αλλά και της αντίστοιχης λειτουργίας τουριστικών δεικτών.
Συνεπώς, δεν πρέπει να ακολουθηθεί η περσινή πολιτική κίνησης σε «αχαρτογράφητα νερά», αλλά να υπάρξει μια έγκαιρη και επωφελής πολιτική, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία ευελιξίας και ωριμότητας.
Θεωρώ, όπως άλλωστε φανερώνουν και τα αντίστοιχα στατιστικά στοιχεία των προηγούμενων μηνών, ότι πρέπει να περιχαρακωθεί, σε πρώτη φάση, το τουριστικό μοντέλο του εσωτερικού τουρισμού (Έλληνες στην Ελλάδα).
Παράλληλα να τεθούν για πρώτη φορά οι βάσεις για μια πρώτη προσεκτική προσέγγιση στον τομέα του εισερχόμενου τουρισμού (ξένοι επισκέπτες στην Ελλάδα).
Προχωρήσαμε στη συγκρότηση μιας ομάδας 84 τουριστικών πρακτόρων, μια πρωτοβουλία που την ονομάσαμε «Σύμπραξις» και οργανώσαμε κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες ένα μοντέλο λειτουργίας που αφορά το ερχόμενο Πάσχα αλλά και το καλοκαίρι του 2021 (πάντα σε συνάρτηση με τις όποιες υγειονομικές εξελίξεις).
Είναι μια απόλυτα συλλογική προσπάθεια που σκοπό της έχει να προτείνει έγκυρες και τουριστικές προτάσεις και ώριμες επιλογές στη μετά COVID-19 τουριστική εποχή, με γνώμονα την αξιόπιστη λειτουργία και πρακτική χρησιμότητα των τουριστικών γραφείων μας και που φυσικά δεν αποτελεί θεσμικό ή άλλο συνδικαλιστικό φορέα.
Κύριος άξονας του είναι η ανάπτυξη επισκεψιμότητας σε πολυπόθητους ελληνικούς προορισμούς που όμως μέχρι πρότινος η σύνδεση με την Θεσσαλονίκη ήταν δύσκολη αν όχι ανέφικτη. Επίσης ηπειρωτικοί προορισμοί που δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστοί στην ελληνική κοινή γνώμη.
Στην πρώτη κατηγορία Νησιωτικοί προορισμοί έχουμε :
- ΣΥΡΟ (ΤΗΝΟ/ΠΑΡΟ)
- ΣΚΥΡΟΣ
- ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ
- ΚΑΛΥΜΝΟΣ(ΛΕΡΟΣ/ΠΑΤΜΟΣ/ΛΕΙΨΟΙ/ΑΡΚΙΟΙ)
Εδώ αναπτύσσουμε ένα νέο δίκτυο αεροπορικών συνδέσεων με ναύλωση αεροσκαφών τύπου ATR42 χωρητικότητας 45 θέσεων από Θεσσαλονίκη ή μέσω Αθηνών με ευνοϊκές συνθήκες (ανταπόκρισης και τιμής).
Στην δεύτερη κατηγορία Ηπειρωτικοί προορισμοί :
- Παραλιακή Θεσσαλία (Ραψάνη/Στόμιο/Ομόλιο/Καρίτσα/Κόκκινο Νερό/Αγιά/Ανατολή/Μεταξοχώρι)
- Ελασσόνα (Σαριτσάνη – Βυζαντινές Μονές)
Εδώ επικεντρωνόμαστε στην ανάπτυξη οδικού τουρισμού που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες του Έλληνα επισκέπτη σε ένα εξαιρετικό περιβάλλον (rafting στον Πηνειό/trekking στην Όσσα/αρχιτεκτονικός/περιπατητικός/εκκλησιαστικός/ γευσιγνωστικός/οινολογικός αλλά και φυσιολατρικός τουρισμός), σε περιοχές τόσο κοντά αλλά και παράλληλα σχετικά άγνωστες.
Παράλληλα είμαστε σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ναύλωση διβάγονου προαστιακού συρμού προς Ραψάνη (κάθε Κυριακή).
Τέλος έχουμε συμφωνήσει με τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες την προώθηση ενός οικονομικού αεροπορικού ναύλου Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη που θα διατίθεται μόνο από τα τουριστικά γραφεία με σκοπό την ανάπτυξη σε ελκυστικές τιμές μιας αμφίδρομης τουριστικής κίνησης μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων.
Ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη μας προβληματίζει το γεγονός της μετά COVID-19 εποχής ,δεδομένου ότι η πανδημία ορίζει αλλά και επηρεάζει τις συνήθειες του δυνητικού επισκέπτη, κάτι που δυστυχώς δεν εφάπτεται με τα σπουδαιότερα χαρακτηριστικά αλλά και θέλγητρα της πόλης (μέχρι πρότινος) που ήταν η έντονη διασκέδαση, η γαστρονομία και ο επισιτισμός.
Είναι εξαιρετικά κρίσιμο να αφυπνιστούν οι Περιφερειακές Αρχές, οι τοπικοί Δήμοι και κυρίως οι αντίστοιχοι Πολιτειακοί φορείς (ΕΟΤ, Υπουργείο Τουρισμού κλπ) προς την κατεύθυνση της επιλεκτικής επιδότησης και της οργανωμένης ανάπτυξης συγκροτημένου εσωτερικού τουριστικού ρεύματος, καλύπτοντας έστω και ένα μικρό μέρος και στηρίζοντας την πανάκριβης συγκοινωνιακής μεταφοράς που σήμερα καθιστά αδύνατη την οικονομική προσέγγιση στο ευρύ κοινό σε απροσπέλαστα (δυστυχώς για δεκαετίες) καταπληκτικά σημεία του Ελλαδικού χώρου.
Η στήριξη μέσω επιδότησης αναφέρεται στις αεροπορικές εταιρείες και τα οδικά δρομολόγια και αφορά τη θέση κάθε επιβάτη που ταξιδεύει και όχι το δρομολόγιο (όπως δυστυχώς γίνεται αναίτια μέχρι σήμερα, κατασπαταλώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους).
Αντιθέτως η συγκεκριμένη επιδότηση είναι εξαιρετικά οικονομική. Παράδειγμα, σε όσον αφορά τα αεροπορικά δρομολόγια, στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Κάλυμνος η ζητούμενη επιδότηση δεν ξεπερνάει τα 3.500ευρώ – ενώ η αντίστοιχη ναύλωση του αεροσκάφους – ATR 42/45 θέσεων – από την Αθήνα κοστίζει 10.000ευρώ επιπλέον φόροι αεροδρομίου συν τα έξοδα μετάβασης από/προς Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχα σε μια οδική μεταφορά η ζητούμενη επιδότηση φτάνει στα 5 – 7 ευρώ ανά ταξιδιώτη (23 άτομα σε λεωφορείο 53 θέσεων).
Με αυτόν τον τρόπο
- Εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό της Β. Ελλάδος με ρεαλιστικές οικονομικές συνθήκες έτσι ώστε να επισκεφθεί τα πανέμορφα νησιά μας.
- Αναπτύσσεται οργανωμένα ο εσωτερικός τουρισμός (ξενοδοχεία/μεταφορές/ξεναγοί/συνοδοί/επισιτιστικές μονάδες).
- Εξυπηρετούνται οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες με επιπλέον εσωτερικά δρομολόγια.
- Λειτουργούν οι πολυπόθητες λεωφορειακές τουριστικές μεταφορές.