Πυλαία: Γονείς θα αναγκαστούν να στείλουν τα παιδιά τους σε νηπιαγωγείο 7 χιλιόμετρα μακριά
Η απόφαση του Δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη για το 8ο Νηπιαγωγείο προκαλεί αντιδράσεις και δυσαρέσκεια στους γονείς
Σφοδρές αντιδράσεις, σε γονείς παιδιών νηπιακής ηλικίας που από τη νέα σχολική χρονιά (2021-2022) πρόκειται να φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο, προκάλεσε η απόφαση του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη για την στέγαση του 8ου Νηπιαγωγείου Πυλαίας.
Οι γονείς είχαν ζητήσει με επιστολή τους από τον Δήμο να τοποθετηθεί kibo σε οικόπεδο χαρακτηρισμένο σύμφωνα με απόφαση του Σεπτεμβρίου του 2020. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι γονείς, αντί ο Δήμος να προχωρήσει στη συγκεκριμένη ενέργεια την οποία οι ίδιοι χαρακτηρίζουν ως αυτονόητη, επέλεξε να μισθώσει ένα οίκημα στο Πανόραμα (8 περίπου χιλιόμετρα μακριά από το σχολείο) έναντι 43.200 ευρώ τον χρόνο. Σε αυτό το χώρο θα στεγαστούν και τα παραρτήματα του 4ου και 6ου Νηπιαγωγείου Πυλαίας.
«Άγχος και έντονη δυσαρέσκεια»
Οι γονείς με επιστολή τους στις 19 Μαρτίου διαμαρτυρήθηκαν για την έλλειψη θέσεων στο 8ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας και ζήτησαν την εύρεση πρόσφορης, μόνιμης και λειτουργικής λύσης.
Όπως επισημαίνουν, το θέμα της σχολικής στέγης αποτελεί ένα μόνιμο και σταθερό πρόβλημα για τους γονείς που θέλουν να εγγράψουν τα παιδιά τους στα νηπιαγωγεία του Δήμου Πυλαίας.
Η περιοχή γνωρίζει διαρκώς αυξανόμενη οικιστική ανάπτυξη, ελκύει νέα ζευγάρια, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και ο αριθμός των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας που ζουν σε αυτήν. Επομένως, είναι λογικό να αυξάνονται οι ανάγκες για σχολική στέγη σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Από τη στιγμή που θεσμοθετήθηκε η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, διπλασιάστηκε ο αριθμός των παιδιών που φοιτούν σε νηπιαγωγεία, με αποτέλεσμα τα υπάρχοντα σχολεία να μην μπορούν να στεγάσουν στις εγκαταστάσεις τους όλα τα παιδιά. Γι’ αυτό και επισημαίνουν ότι το πρόβλημα δεν αφορά μόνο το 8ο Νηπιαγωγείο της περιοχής, αλλά και άλλα όμορα νηπιαγωγεία.
Παλιότερα, μπορεί τα όμορα νηπιαγωγεία να έδιναν τη λύση και να εξυπηρετούσαν τα πλεονάζοντα παιδιά του 8ου Νηπιαγωγείου, όμως αυτό πλέον δεν μπορεί να γίνει.
Σε πρώτη φάση, επιλέγεται να παραμείνουν στο νηπιαγωγείο τα νήπια που φοίτησαν ως προνήπια την προηγούμενη χρονιά και όσα παιδιά υπάγονται σε αυτό σύμφωνα με την οδό διαμονής και ταυτόχρονα έχουν μεγαλύτερο/η αδερφό/η που φοιτά εκεί.
Οι θέσεις που απομένουν καλύπτονται από τα υπόλοιπα παιδιά που υπάγονται σε αυτό σύμφωνα με την οδό διαμονής, συνήθως βάσει της χιλιομετρικής απόστασης που έχει το σπίτι τους από το σχολείο.
Τα υπόλοιπα παιδιά, συνηθίζεται να κατανέμονται σε σχολείο που λειτουργεί ως παράρτημα του 8ου Νηπιαγωγείου Πυλαίας στην περιοχή του Πανοράματος.
Έτσι, το ενδεχόμενο τα παιδιά να βρεθούν στο νηπιαγωγείο-παράρτημα του Πανοράματος είναι πολύ πιθανό και αυτό προκαλεί δυσαρέσκεια και άγχος στους γονείς.
Σε μία ευαίσθητη περίοδο, τα παιδιά καλούνται να μεταβούν από το ανέμελο περιβάλλον του σπιτιού ή του παιδικού σταθμού στην πρώτη τους επαφή με την υποχρεωτική εκπαίδευση, σε ένα πλαίσιο διαφορετικό από αυτό που έχουν συνηθίσει, απομακρύνονται από το σχολείο της γειτονιάς, αυτό που μέχρι τώρα γνώριζαν ως το μελλοντικό τους σχολείο.
Επιπλέον, το νηπιαγωγείο που λειτουργεί ως παράρτημα όχι μόνο δεν είναι όμορο προς το 8ο Νηπιαγωγείο, αφού απέχει περίπου 7 χιλιόμετρα από αυτό, αλλά βρίσκεται και σε διαφορετική δημοτική ενότητα, σε αυτή του Πανοράματος.
Όπως είναι κατανοητό, εξαιτίας της απόστασης η μετάβαση από και προς το νηπιαγωγείο θα γίνεται με σχολικό λεωφορείο, γεγονός που αγχώνει ακόμη περισσότερο τους γονείς, αφού τα παιδιά τους θα εκτίθενται καθημερινά και στους κινδύνους του δρόμου, αλλά και στους κινδύνους της πανδημίας εξαιτίας του συνωστισμού κατά την μεταφορά τους.
Πολλές οικογένειες στην παραπάνω περίπτωση θα αναγκαστούν να αλλάξουν όλο τον καθημερινό προγραμματισμό τους, καθώς θα πρέπει να συγχρονιστούν με τα δρομολόγια του λεωφορείου, ενώ τα παιδιά θα χάσουν πολύτιμο χρόνο από τον ύπνο και την ξεκούραση τους για να περιμένουν μέχρι και μία ώρα πριν την καταληκτική ώρα προσέλευσης τους.
Επίσης, τα δρομολόγια των λεωφορείων και η διάρκειά τους θα καθοριστούν με βάση τις πρακτικές ανάγκες του Δήμου και όχι σύμφωνα με το συμφέρον των παιδιών, ενώ πρόβλημα δημιουργεί και το γεγονός ότι κάποιοι γονείς έχουν και μεγαλύτερα παιδιά που φοιτούν σε μεγαλύτερη εκπαιδευτική βαθμίδα και σε όμορα δημοτικά σχολεία του Δήμου Θεσσαλονίκης, άρα θα είναι αδύνατη η ταυτόχρονη παραλαβή τους όταν σχολάσουν.
Εύλογα οι γονείς ανησυχούν και για το γεγονός ότι θα χρειάζεται να καλύψουν μία απόσταση προκειμένου να φτάσουν άμεσα στο σχολείο σε περίπτωση που το παιδί της χρειαστεί κάτι ή αισθανθεί μία ξαφνική αδιαθεσία.
Για αυτούς τους λόγους οι γονείς δεν δέχονται τη χρήση του σχολικού λεωφορείου ως πρόσφορη λύση και σημειώνουν ότι θα βρεθούν μπροστά στο απίστευτο φαινόμενο, παιδιά που βλέπουν από το μπαλκόνι του σπιτιού τους το σχολείο που υπάγονται και θα βρίσκονταν σε αυτό σε ελάχιστα λεπτά της ώρας, να χρειάζονται μέχρι και μία ώρα για να πάνε στο σχολείο τους.
Όλα τα παραπάνω θα προκαλέσουν προβλήματα ακόμη και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και στη δυνατότητα της ανάπτυξης σχέσεων μεταξύ τους, καθώς θα αποκλειστούν και θα απομακρυνθούν από το σχολείο της γειτονιάς τους. Παράλληλα, οι γονείς δε θα έχουν την δυνατότητα της άμεσης και καθημερινής επαφής με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους.
Τι ζήτησαν οι γονείς
Όπως σημειώνουν οι γονείς, επέλεξαν να εγκατασταθούν στο συγκεκριμένο Δήμο, έναν από τους πλέον ανεπτυγμένους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, διότι θεωρούσαν αυτονόητο ότι θα ήταν καλυμμένες όλες τους οι ανάγκες.
Ωστόσο, μετά λύπης τους διαπιστώνουν, ότι η προσδοκία τους δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα καθώς το κομμάτι που εκτείνεται από την οδό 17 Νοέμβρη μέχρι και την οδό Κύπρου κι από την οδό Σταγειρίτη μέχρι το Γένεσις, υστερεί σε πολλές βασικές υποδομές. Λείπουν σχολεία, όλων των βαθμίδων, παιδικές χαρές, ανοιχτοί χώροι πρασίνου και μοιάζει να μην είναι φιλόξενο μέρος για τα τόσα παιδιά που διαμένουν εδώ.
Ενώ οι ίδιοι είναι απόλυτα συνεπείς στις οικονομικές τους υποχρεώσεις καταβάλλοντας τα δημοτικά τέλη, ο Δήμος δεν καλύπτει μία βασική ανάγκη και απαίτηση τους που είναι η ασφαλής και κοντινή σχολική στέγη.
Έτσι, ζήτησαν την δημιουργία παραρτήματος εντός των ορίων της γειτονιάς τους στο χώρο που καθορίζεται από την Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 3787/τ.Β΄/09-9-2020 «Λειτουργία Παραρτημάτων Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2020-2021», ώστε να καλυφθούν οι υπάρχουσες αλλά και οι μελλοντικές ανάγκες.
Λειτουργία Παραρτημάτων Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2020-2021
Η λύση αυτή είναι η πλέον πρόσφορη, καθώς η τοποθέτηση kibo είναι εύκολα εφαρμόσιμη και θα καλύψει τις ανάγκες στέγασης τόσο των παιδιών που είναι να φοιτήσουν ως προνήπια, όσο και των παιδιών που ήδη φοιτούν στο παράρτημα του Πανοράματος και βιώνουν την ταλαιπωρία της καθημερινής μετάβασης σε αυτό.
Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, ζήτησαν την αξιοποίηση των δομών του Δήμου εντός της γειτονιάς τους, για την προσωρινή στέγαση των νηπίων που δε χωρούν στο υπάρχον κτήριο του 8ου Νηπιαγωγείου Πυλαίας ή οποιαδήποτε άλλη πρόσφορη λύση που ο Δήμος θα πρότεινε.
Πού στήριξε την απόφαση του ο Δήμος
Παρά τις αντιδράσεις των γονιών που περιμέναν μάταια απάντηση, ο Δήμος Πυλαίας Χορτιάτη προχώρησε στη λήψη απόφασης για απευθείας μίσθωση ακινήτου δίχως δημοπρασία, για τη στέγαση Νηπιαγωγείου στην Δημοτική Κοινότητα Πανοράματος.
Στην εισήγηση της, η αρμόδια Αντιδήμαρχος Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κυρία Δέσποινα Λυπηρίδου, εξηγεί τις διατάξεις και τις αποφάσεις πάνω στην οποία στηρίχτηκε η συγκεκριμένη επιλογή.
Εισήγηση προς Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη
«Καρφιά» αντιπολίτευσης για τους αποχαρακτηρισμούς
Στα τέλη Ιανουαρίου, παρατάξεις της αντιπολίτευσης είχαν στηλιτεύσει με ανακοινώσεις τους, την πολιτική της διοίκησης του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη να αποχαρακτηρίσει οικόπεδα τα οποία προορίζονταν για σχολική στέγη, παρά τις τεράστιες ελλείψεις σε σχολεία στην περιοχή.
Όπως ανέφερε η Λαϊκή Συσπείρωση Πυλαίας – Χορτιάτη, «σειρά τώρα έχει το οικόπεδο που βρίσκεται κοντά στα Κωνσταντινουπολίτικα για την ανέγερση Γυμνασίου και Λυκείου και το οικόπεδο που είναι χαρακτηρισμένο για χώρο νηπιαγωγείου στην οδό Βουλγαροκτόνου.
Με τις κινήσεις της αυτές η διοίκηση του δήμου επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τη δύσκολη κατάσταση της σχολικής στέγης στην περιοχή της Πυλαίας.
Η δικαιολογία ότι η δημοτική αρχή εφαρμόζει δικαστικές αποφάσεις δεν μειώνει τις ευθύνες της, αφού όλα αυτά τα χρόνια δεν κάνει απολύτως τίποτα για τη διεκδίκηση πόρων από την Κεντρική Διοίκηση, τόσο για τις αποζημιώσεις οικοπέδων όσο και για την ανέγερση νέων σχολικών αιθουσών στο δήμο μας και ειδικά στη ΔΕ Πυλαίας, που αντιμετωπίζει οξυμένα το πρόβλημα της σχολικής στέγης».
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» τονίζει ότι δεν συναινεί στην υποβάθμιση της Εκπαίδευσης και απαιτεί να μην προχωρήσει κανένας αποχαρακτηρισμός οικοπέδου που προορίζεται για σχολική στέγη.
Καλεί γονείς, εκπαιδευτικούς, το λαό του δήμου, να διεκδικήσουν τώρα την ανέγερση όλων των αναγκαίων, σύγχρονων σχολείων. Σχολεία με πλήρη εξοπλισμό, με μόνιμο προσωπικό, που θα καλύπτουν τις πραγματικές και σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης των παιδιών.
Την απόφαση της διοίκησης είχε καταδικάσει και η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δύναμη Αλλαγής» Μαρία Γκουραμάνη που σε ανακοίνωση της ανέφερε:
Εν μέσω πανδημίας και με αποκλεισμένους τους δημότες απο τις διαδικασίες του Δημοτικού Συμβουλίου, η διοίκηση του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη προχωράει στον αποχαρακτηρισμό ενός ακόμη οικοπέδου στην Πυλαία (για την ανέγερση Γυμνασίου – Λυκείου ).
Ο χώρος βρίσκεται δίπλα στα Κωνσταντινοπολίτικα που τόση ανάγκη έχουν απο σχολικά συγκροτήματα.
Όταν ανατίθεται μια μελέτη ένταξης στο σχέδιο, υπολογίζονται από τον μελετητή οι ανάγκες σε κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους ανάλογα με τον πληθυσμό.
Η «τακτική» της διοίκησης του Δήμου να προχωρά συνεχώς σε αποχαρακτηρισμούς αυτών των χώρων αποβαίνει σε βάρος της ποιότητας ζωής των κατοίκων και υποθηκεύει το μέλλον της περιοχής και κάθε περιοχής όπου συμβαίνει.
Οι «αλχημείες» που επιστρατεύονται κάθε φορά στον υπολογισμό των απαιτούμενων χώρων μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων, παίρνοντας διαφορετικούς συνδυασμούς, ώστε να προκύπτει το αποτέλεσμα που βολεύει προκειμένου να …αποδειχτεί η επάρκεια των κοινωφελών χώρων, αποτελεί ομολογία αποτυχίας της Διοίκησης του Δήμου.
Μετά από δεκαετίες ένταξης στο Σχέδιο Πόλης η διοίκηση, όχι μόνο σχολεία δεν έχτισε αλλά ούτε τους απαιτούμενους χώρους δεν φρόντισε να εξασφαλίσει.
Αποτέλεσμα των προσθαφαιρέσεων των χώρων από την μια άκρη της Πυλαίας στην άλλη είναι και ο εξαναγκασμός των παιδιών να πηγαίνουν σχολείο μακριά από το σπίτι τους.
Η Δημοτική μας παράταξη ΔΥΝΑΜΗ ΑΛΛΑΓΗΣ καταδικάζει και καταψηφίζει κάθε τέτοια απόφαση της Διοίκησης
Καλεί τους δημότες να αντισταθούν σε τέτοιου είδους αποφάσεις που υποθηκεύουν το μέλλον των παιδιών και της περιοχής.