Σας έλειψαν οι υπαίθριες διαφημίσεις; Ετοιμαστείτε…

Επανέρχονται οι διατάξεις για την υπαίθρια διαφήμιση "υπό προϋποθέσεις".

Parallaxi
σας-έλειψαν-οι-υπαίθριες-διαφημίσεις-218726
Parallaxi
Εικόνα αρχείου

Λέξεις: Μαρία Ζουρνά

Σας έλειψαν; Προσωπικά καθόλου, αλλά φαίνεται ότι για κάποιους οι διαφημιστικές πινακίδες αποτελούν απαραίτητο αξεσουάρ του αστικού εξοπλισμού και σημαντική πηγή δημοτικών εσόδων.

Με απόφαση του ΣτΕ του 2007 κρίθηκαν παράνομες οι πινακίδες που ως τότε κατέκλυζαν το αστικό και εθνικό δίκτυο και το 2010 αποκαθηλώθηκαν και οι τελευταίες (αφήνοντας σε αναμονή τα κουφάρια τους σε πολλές περιπτώσεις).

Με την επιστροφή τους από τις θερινές διακοπές, οι δήμαρχοι όλης της χώρας καλούνται να εφαρμόσουν τη νέα ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε στις 22 Ιουλίου στο ΦΕΚ, με την οποία επαναφέρονται οι διατάξεις για την υπαίθρια διαφήμιση “υπό προϋποθέσεις” όπως ανακοινώθηκε και “σε συμμόρφωση με την υπερνομοθετικής ισχύος Σύμβαση της Βιέννης για την Οδική Σήμανση και Σηματοδότηση (νόμος 4266/2014)”.

Με μια πρόχειρη ματιά, η καταργημένη ΚΥΑ του 2003 όριζε τις μέγιστες διαστάσεις των πινακίδων τύπου ΠΙΖΑ (επί στύλου) σε 2Χ3 μέτρα, ενώ η νέα ΚΥΑ του 2020 προβλέπει πλέον μεγαλύτερες διαστάσεις (3Χ4 μέτρα).

Για το θέμα ο Γ. Πατούλης, Περιφερειάρχης Αττικής έκανε σκληρές δηλώσεις: “Η άναρχη και χωρίς κανόνες ανάπτυξη του τομέα της υπαίθριας διαφήμισης τα προηγούμενα χρόνια, είχε ως αποτέλεσμα να θρηνήσουμε άδικα πολλές ανθρώπινες ζωές. Να υποβαθμιστεί σε μεγάλο βαθμό η αισθητική εικόνα των πόλεων μας και η καθημερινότητα των πολιτών.

Να παραβιαστεί κατ’ επανάληψη η νομιμότητα, όπως αποδεικνύεται από τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Η νέα ΚΥΑ θα έπρεπε πριν ανακοινωθεί, να είχε αποτελέσει αντικείμενο εκτεταμένης, σοβαρής κι υπεύθυνης διαβούλευσης με την αυτοδιοίκηση. Θα έπρεπε επίσης να ληφθούν υπόψη και οι απόψεις της κοινωνίας των πολιτών, αφού είναι δεκάδες οι οικογένειες που έχουν θρηνήσει την απώλεια δικών τους ανθρώπων.”

Όπως φαίνεται, η θεσμική κατοχύρωση του δημοσίου χώρου δεν μπορεί να υπερνικήσει τα συμφέροντα του διαφημιστικού κλάδου και των δημοτικών ταμείων. Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει τώρα το λόγο για τη διασφάλιση της νομιμότητας, της αισθητικής και της οδικής ασφάλειας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα