Ταΐζοντας ξανά σανό τη Θεσσαλονίκη
Τις τελευταίες δεκαπέντε μέρες βρίσκεται σε εξέλιξη μια τεράστια προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων ότι στη Θεσσαλονίκη συντελείται σήμερα μια πραγματική κοσμογονία.
Τις τελευταίες δεκαπέντε μέρες βρίσκεται σε εξέλιξη μια τεράστια προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων ότι στη Θεσσαλονίκη συντελείται σήμερα μια πραγματική κοσμογονία.
Η τεράστια αυτή εκστρατεία που περιλαμβάνει ομιλίες σε οικονομικά φόρουμ, συνεντεύξεις, δελτία τύπου, πληρωμένες με λεφτά του ελληνικού κράτους καμπάνιες στα social media αλλά και ”ειδικά αφιερώματα”, έντυπα δηλαδή που κυκλοφορούν και έχουν πληρωθεί κυριολεκτικά από δημόσιο χρήμα κρατικών εταιρειών στα οποία υπάρχουν αγιοποιητικά άρθρα και συνεντεύξεις υπουργών και διοικητών φορέων που ισχυρίζονται ότι η Θεσσαλονίκη αν δεν πετάει ήδη σε λίγο απογειώνεται σαν πόλη. Η τεράστια αυτή εκστρατεία θα ολοκληρωθεί την επόμενη Παρασκευή με την άφιξη του Πρωθυπουργού, ο οποίος θα εγκαινιάσει ως έργο της κυβέρνησης το ανακαινισμένο αεροδρόμιο, εγκαινιάζοντας τη νέα εποχή. Ναι, το αεροδρόμιο φέρνει μια νέα εποχή στην πόλη, μόνο που δεν είναι έργο της κυβέρνησης. Πραγματοποιήθηκε 100% με χρήματα και επένδυση μιας ιδιωτικής εταιρίας. Να κοκορεύεσαι δηλαδή με ξένη δουλειά.
Ο υπουργός Μακ-Θρακ είπε χθες στο Forum την Δελφών: ”Έχω μεγάλη αισιοδοξία για τη Θεσσαλονίκη. Μπαίνουμε σε μια άλλη εποχή. Ωριμάζουμε. Για τα έργα της Θεσσαλονίκης, τα έργα υποδομής αναπτυξιακού χαρακτήρα, το νερό μπήκε στ΄αυλάκι. Τα έργα προχωρούν, δεν γυρίζουν πίσω, δεν σταματούν. Σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης τρέχει με ταχύτητα. Παρακολουθώ την πορεία των έργων της Θεσσαλονίκης. Είναι όλα εντός χρονοδιαγραμμάτων. Είναι επικίνδυνο- όσοι πάνε να μεμψιμοιρήσουν, να σχολιάσουν, να καυτηριάσουν δικαστικές αποφάσεις και μάλιστα του Συμβουλίου της Επικρατείας. Τραυλίζοντας και ψελλίζοντας πράγματα ακατάλυπτα σ΄ένα κράτος δικαίου για το περιεχόμενο της απόφασης και για τον τρόπο με τον οποίο λήφθηκε.”
Τι μας λέει εδώ ο υπουργός; Ότι το έργο του Μετρό, το μεγαλύτερο έργο-ανέκδοτο που έγινε ποτέ στην Ελλάδα, δεν είναι ήδη 12 χρόνια εκτός χρονοδιαγράμματος παράδοσης και ότι η αληθινή ημερομηνία παράδοσης του δεν αλλάζει στις δηλώσεις των δικών του υπουργών τουλάχιστον 3 φορές μέσα σε ενάμιση χρόνο; Μας λέει ότι οι εκατοντάδες παγκόσμιες προσωπικότητες και όχι ο κάθε τοπικός Πριτσαπίρδουλας πολιτικίσκος που εκλιπαρούν χθες τον πρωθυπουργό να μην τεμαχίσει το σπουδαιότερο αρχαιολογικό εύρημα της Ευρώπης τις τελευταίες δεκαετίες, την Μέση Ρωμαϊκή και Βυζαντινή οδό της Βενιζέλου με Εγνατία, είναι μεμψίμοιροι και κάνουν μικροπολιτική;
Είπε χθες ο δήμαρχος της πόλης στο ίδιο Forum μια ευχούλα: ”Θέλουμε τη Θεσσαλονίκη όχι μόνο ως ένα πέρασμα αλλά ως προορισμό. Προορισμό για ανθρώπους, για κεφάλαια και ανάπτυξη, η υπόθεση του μετρό θα προστεθεί σύντομα στα success stories της πόλης”. Την ίδια στιγμή που το έλεγε το μποτιλιάρισμα για το δρόμο της Χαλκιδικής ξεκινούσε από το Φοίνικα και έφτανε στην Καρδία, οι δρόμοι της πόλης ήταν αδιάβατοι και το ενδεχόμενο να φτάσει κάποτε, όταν τελειώσει το μετρό στο νέο αεροδρόμιο, το μετρό που σχεδιάστηκε απολύτως κολοβό, από την παρούσα κυβέρνηση, μετατίθεται για το άγνωστο μέλλον. Σίγουρα για μετά το 2028. Σε ποιον προορισμό θα πάνε λοιπόν αυτά τα κεφάλαια ας μας πει κάποιος;
Παράλληλα με τις μεγαλόσχημες αυτές δηλώσεις-αερολογίες χωρίς καμία βάση, που ακόμα και το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ισραηλινών που προκάλεσε ο Μπουτάρης το παρουσιάζουν ως δικό τους έργο, αρκετοί τοπικοί δημοσιογράφοι και ΜΜΕ έχουν αναλάβει το ρόλο της ενίσχυσης της εικόνας μιας μηχανής που δουλεύει για την απογείωση της πόλης. Τα χρόνια προβλήματα εντέχνως δεν παρουσιάζονται σχεδόν πουθενά και οι μακέτες από υποθετικά έργα που βρίσκονται προς το παρόν στο μυαλό κάποιων ως εξαγγελίες παρουσιάζονται ξαφνικά ως δρομολογημένες λύσεις. Κανένα δυσάρεστο άρθρο, καμία αιχμηρή παρατήρηση. Μόνο πληρωμένη αισιοδοξία ότι όλα βαίνουν καλώς. Εναντίον μας….
Σε μια πόλη με 40% ανεργία το μόνο που ξέρουμε για αρκετούς από τους τοπικούς πολιτευτές και βουλευτές της είναι σε ποια τραπέζια παραβρέθηκαν με την πρόεδρο του 1821 και γιατί πήραν διαζύγιο και όχι τι κάνουν στην πραγματικότητα για να αλλάξουν την κατάσταση ασφυξίας. Αυτό κάτι λέει νομίζω.
Αν διαβάσει ή ακούσει κανείς όσα λέγονται τις τελευταίες μέρες για τη Θεσσαλονίκη θα νομίζει ότι ζει σε άλλη πόλη…